لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۷

جام قهرمانان باشگاههای آسيا؛ استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل السد متوقف شد


در نخستين رويارويی تيمهای ايرانی در جام قهرمانان باشگاههای آسيا، تيم استقلال در فاصله سه دقيقه پيش از پايان وقت معمولی، پيروزی بر تيم السد قطر را از دست داد و به تساوی يک بر يک رسيد.

در حضور حدود ۱۵۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی تهران، فرهاد مجيدی در دقيقه ۲۵ تک گل استقلال را به ثمر رساند. اين گل با ارسال خوب ايمان مبعلی و در پی دفع ناقص کانی (کاپيتان) السد نصيب کاپيتان آماده و سرپنجه استقلال شد تا کار را تمام کند. اعتراض مدافع السد به خطای هند دسوزا بی مورد بود و يک اخطار به دنبال داشت. ضربه اين مدافع از فاصله نزديک به طور ناخودآگاه به دست دسوزا خورد و هند نبود.

در فاصله سه دقيقه به پايان اين مسابقه ضربه لی اندرو (بازيکن قطری اهل اروگوئه) پس از برخورد به پای عمران زاده، با ضربه سر کايتا (بازيکن اهل ساحل عاج) به گل تساوی بخش السد انجاميد و تيم قطری با استفاده از کندی حنيف عمران زاده دروازه استقلال را به سادگی گشود تا آب سردی بر هواداران استقلال پاشيده شود.

در نيمه نخست خطرهای کايتا و لی اندرو چشمگير بود. اما استقلال در اين نيمه تيم برتر ميدان بود – هر چند در نيمه دوم بازی را به حريف سپرد تا با حوصله سرانجام به گل تساوی بخش و حساس اين بازی دست يابد. در مسابقه با السد اميرحسين صادقی به همراه ايمان مبعلی و فرزاد آشوبی از بهترين ها بودند که تعويض های مبعلی و آشوبی ميانه ميدان را به السد سپرد و شکافی کامل بين مدافعان و مهاجمان به وجود آمد. در نيمه دوم سعد الشيب، دروازه بان السد کمتر تهديد شد.

فرهاد مجيدی در دقيقه ۴۲ نيز به دروازه السد دست يافت ولی وقتی ضربه اميرآبادی را در پی دفع ناقص دروازه بان قطری به گل بدل کرد، کمک داور به درستی موقعيت آفسايد مجيدی پس از ضربه مدافع پيشتاخته استقلال را اعلام و گل را مردود اعلام کرد.

در مسابقه ديگر اين گروه تيم النصر عربستان هم در زمين پاختاکور تاشکند از ازبکستان، با يک گل دير هنگام از شکست گريخت و به تساوی دو بر دو نائل آمد.

تيم استقلال با دفاع خطی چهار نفره و با بازيسازی ايمان مبعلی برای خط حمله سه نفره استقلال، در نزديک ترين فاصله برای پيروزی و پيشتازی گروه نخست، به تساوی يک بر يک تن داد و به جای پيشتازی گروه، به لحاظ تعداد گل و داشتن ميزبانی تا رده آخر سقوط کرد. هرچند از نظر امتياز هر چهار تيم برابر هستند.

استقلال با اين آرايش در ميدان بود: وحيد طالب لو – پژمان منتظری، حنيف عمران زاده، اميرحسين صادقی، مهدی اميرآبادی - ايمان مبعلی (از دقيقه ۷۰ حوار ملا محمد)، فرزاد آشوبی، دسوزا (از دقيقه ۲+۹۰ اسماعيل شريفات) - آرش برهانی(از دقيقه ۸۰ مجتبی جباری)، فرهاد مجيدی (کاپيتان) و مهدی سيدصالحی. سرمربی: پرويز مظلومی.

مسابقه بعدی استقلال روز ۱۵ مارس با تيم النصر عربستان در ورزشگاه شاه فهد رياض خواهد بود.
XS
SM
MD
LG