لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۹

استقلال با ۱۵ بازيکن به صدر جدول رسيد


در هفته بيست و يکم ليگ برتر فوتبال ايران، تيم استقلال در ورزشگاه تختی به مصاف راه آهن رفت و با نتيجه ۱-۰ به برتری رسيد تا با ۴۱ امتياز، پرسپوليس را از صدر جدول به زير بکشد.

استقلال در حالی به رتبه نخست جدول تکيه زد که به خاطر مصدوميت مهرداد اولادی، مجيد غلام نژاد، بوبکر کبه، احمد جمشيديان و جدايی پژمان منتظری، همچنين سه اخطاره بودن حنيف عمران زاده و محمد قاضی، برای اين مسابقه حتی ۱۸ بازيکن هم نداشت. در اتفاقی بی سابقه، روی نيمکت ذخيره های استقلال فقط سه بازيکن نشسته بودند!

غير از سيدحسين حسينی دروازه بان، هاشم بيک‎زاده و ايمان باصفا تنها بازيکنان ذخيره استقلال بودند. حسينی گفت با من صحبت شد تا به جای تیموريان که مصدوم شده بود به زمين بروم اما چون پيراهن نداشتم اين اتفاق نيفتاد.

بهادر عبدی بازيکن راه آهن پيش از مسابقه گفته بود او و هم تيمي هايش با غلبه بر استقلال، قلب بابک زنجانی که در زندان است را شاد خواهند کرد. اما محمدمهدی نظری در دقيقه ۶۷ روی ارسال هاشم بيکزاده، درون محوطه جريمه صاحب توپ شد و دروازه راه آهن را باز کرد. اين اولين گل نظری در اين فصل بود. او در ۲۰ هفته گذشته نتوانسته بود گلی به ثمر برساند. نظری بعد از انتخابش به عنوان بازيکن برتر ميدان گفت: از قلعه نويی تشکر ميکنم، او خيلی پای من ايستاد. فشار زيادی روی خودم احساس ميکردم و وقتی گل زدم اشک در چشمانم جمع شد.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، اميرحسين صادقی، خسرو حيدری، عليرضا نيکبخت واحدی، پژمان نوری، جيلويد ساموئل، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، سياوش اکبرپور، محمدمهدی نظری (دقيقه ۸۶ ايمان باصفا) و آرش برهانی (دقيقه ۵۹ هاشم بيکزاده) به ميدان رفتند.

امير قلعه نويی پس از پيروزی تيمش گفت: فيلم بازی را خواهم ديد. اگر برهانی پس از تعويش به کلمن آب لگد زده باشد، مطمئن باشيد تا زمانی که من در استقلال باشم او جايی در استقلال نخواهد داشت.

سرمربی استقلال با اشاره به ۱۵ نفره بودن تيمش در اين بازی گفت: «ميخواستيم سيدحسين حسينی گلر ذخيره را به جای تيموريان به زمين بفرستيم که ديديم نميشود!»

منصور ابراهيم زاده سرمربی راه آهن هم گفت: استقلال در طول بازی فقط يک کرنر زد و اين نشان دهنده خوب بودن ما است. در دقيقه ۹۲ داور ميتوانست برای ما پنالتی بگيرد. در بازی با نفت مثل همين صحنه را عليه ما پنالتی گرفتند. درباره بابک زنجانی هم باشگاه ما باور دارد که اين مسائل حل ميشود. فکر نميکنم مشکل بابک زنجانی به داخل زمين مربوط باشد، بازيکنان ما داخل زمين به فوتبال فکر ميکنند.

در ساير بازيهای برگزار شده، داماش گيلان و گسترش تبريز در ورزشگاه عضدی رشت به مصاف هم رفتند که تيم تبريزی به برتری ۲-۱ رسيد. مهرداد بايرامی و جابر انصاری برای گسترش و محمدرضا مهدوی برای داماش گل زدند. روح الله سيف الهی از داماش در دقيقه ۹۳ از زمين اخراج شد. مهدی تارتار در اولين حضورش به جای رسول خطيبی روی نيمکت گسترش توانست سه امتياز خارج از خانه را کسب کند و تيمش به رده نهم برسد.

صبا قم و سپاهان اصفهان در قم با حضور حدود ۳۰۰ تماشاگر به مصاف هم رفتند. در اين ديدار شاگردان زلاتکو کرانچار توسط مهدی شريفی پديده خود در نيم فصل دوم به گل برتری رسيدند. سپاهان ۳۶ امتيازی شد و با يک پله صعود در رده پنجم قرار گرفت. صبا قم نيز دوازدهمين شکست فصل را تجربه کرد تا بين تمام تيمها بيشترين تعداد باخت را از آن خود کرده باشد. در پايان اين مسابقه اندک هواداران حاضر در ورزشگاه به عملکرد عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبا اعتراض کردند.

مس کرمان و سايپا البرز به تساوی ۲-۲ رسيدند. کاوه رضايی و علی زينالی برای سايپا و هادی تامينی و ادينيو برای مس گل زدند. تراکتورسازی هم در تبريز در حالی مقابل فجرسپاسی به تساوی بدون گل رسيد که فجر با اخراج حميد جوکار از دقيقه ۶۳ با ده بازيکن به بازی ادامه داد.
XS
SM
MD
LG