لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۴۱

ليگ قهرمانان آسيا: استقلال حريف سپاهان شد


در آخرين روز از مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا؛ تيم فوتبال استقلال با برتری مقابل نسف‌قارشی ازبکستان راهی دور بعد شد.

اين تيم در مرحله يک هشتم نهايی که به صورت حذفی و تک مسابقه برگزار خواهد شد، مهمان تيم سپاهان اصفهان خواهد بود. ميزبانی سپاهان به خاطر صدرنشينی اين تيم در مرحله گروهی است.

در رقابت استقلال با نسف قارشی، گوران يرکوويچ در دقيقه ۱۰ با پاس زمينی خسرو حيدری موفق شد بار ديگر برای اين تيم گلزنی کند. اکثر گل های يرکوويچ که پس از جدايی فرهاد مجيدی، از ليگ ليتوانی به اين تيم پيوست حاکی از چارچوب شناسی و موقعيت سنجی او در داخل محوطه جريمه بوده است.

مجتبی جباری نيز در دقيقه ۵۰ از روی نقطه پنالتی گل‌ دوم استقلال را وارد دروازه ميزبان کرد.

اين گل حاصل ارسال خسرو حيدری و خطای هند مدافع ازبکستانی بود. جباری ضربه اش را به مرکز دروازه حريف دوخت.

اين بازيکن که در ابتدای هفته جاری، تمرين استقلال را در اعتراض به مشکلات مالی تعطيل کرده بود، ۸۹ دقيقه در ترکيب آبی‌ها به ميدان رفت.

پس از لغو تمرين استقلال، مديرعامل اين باشگاه گفته بود که رفتار جباری غير قابل تحمل شده و به گفته او برخلاف موارد قبلی، ديگر ارفاقی به اين بازيکن نخواهد شد.

فتح الله زاده تاکيد کرده بود که جباری را تحويل کميته انضباطی فدراسيون فوتبال داده اند تا او را «چند سال» محروم کنند. با اين حال مانند تنش های قبلی باشگاه استقلال با اين بازيکن، اتفاق خاصی رخ نداد و جباری نيز در ترکيب اصلی به ميدان رفت.

در جريان بازی استقلال و نسف قارشی، مهدی اميرآبادی در دقيقه ۷۰ با کارت زرد دوم از زمين اخراج شد تا اين تيم بيست دقيقه باقی مانده را با ۱۰ بازيکن به پايان برساند.

تيم ميزبان در اين مسابقه موقعيت های متعددی برای گلزنی داشت که با بی دقتی مهاجمان اين تيم و واکنش های به موقع مهدی رحمتی، در گشودن دروازه آبی پوشان ناموفق ماند.

استقلال با اين پيروزی ۱۱ امتيازی شد و به عنوان تيم دوم گروه، جواز صعود به مرحله يک هشتم نهايی را به دست آورد تا سه‌شنبه هفته آينده در مرحله حذفی، در اصفهان به مصاف سپاهان برود.

در اين گروه الجزيره امارات پيش از اين با ۱۳ امتياز صعود خود را به عنوان تيم اول به مرحله بعد قطعی کرده بود. نسف‌قارشی هم با يک امتيازی که در بازی رفت و در ورزشگاه آزادی از استقلال گرفت، در ساير بازی های داخل و خارج از خانه مغلوب شد تا در رده آخر گروه بايستد.

اما ناکامی نسف قارشی را نمی توان به مثابه ضعف فوتبال ازبکستان به عنوان نخستين حريف تيم ملی ايران در مرحله نهايی از رقابت های گروهی برای راهيابی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل دانست.

زيرا در گروه E مسابقات، تيم بنيادکار ازبکستان بر تيم قدرتمند پوهانگ استيلرز کره جنوبی غلبه کرد تا به مرحله بعدی صعود کند و تيم پوهانگ نيز حذف شود.

در اين گروه آدلايد يونايتد استراليا به عنوان صدرنشين صعود کرد.

پرسپوليس ديگر نماينده ايران، چهارشنبه هفته آينده در جده با الاتحاد عربستان ديدار خواهد کرد.

اولسان هيوندای کره جنوبی نيز مقابل اف سی توکيو به برتری رسيد تا به عنوان صدرنشين گروه F به مرحله بعدی صعود کند. توکيو هم به عنوان تيم دوم روانه دور بعد شد.

فتح الله زاده: سوپرجام ايران را می بريم

مديرعامل استقلال به خاطر صعود تيمش به مرحله بعد ليگ قهرمانان آسيا، از پاداش ۲۵۰۰ دلاری به هر يک از بازيکنان اين تيم خبر داد.

پس از مسجل شدن بازی سپاهان و استقلال در ليگ قهرمانان آسيا؛ علی فتح‌الله‌زاده اين مسابقه را سوپر جام ايران (جدال قهرمان ليگ با فاتح جام حذفی) دانست و گفت برای قهرمانی در سوپر جام ايران تلاش خواهيم کرد.

مدير عامل باشگاه استقلال گفت که بازيکنان استقلال مانند هميشه با غيرت ايرانی توانستند پيروز شوند.

پرويز مظلومی نيز گفت: «بازی خيلی خوبی ارائه داديم، مخصوصاً در نيمه اول که با برنامه دقيق و استفاده از ضدحملات توانستيم به گل هم برسيم. نسف قارشی هم تيم شايسته‌ای بود ولی در گروه سختی قرار داشت.»

مظلومی در درباره رويارويی تيمش با سپاهان گفت: متاسفم که يک تيم ايرانی بايد از گردونه مسابقات حذف شود. البته فرصت کمی برای اين بازی داريم ولی مطمئن باشيد با تمام توان برای صعود تلاش خواهيم کرد.
XS
SM
MD
LG