لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

استقلال با درخشش رحمتی طلسم ۱۱ ساله را شکست


در ادامه رقابتهای هفته پانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، استقلال در يک بازی پرحاشيه با برتری مقابل سپاهان علاوه بر تثبيت صدرنشينی، طلسم ۱۱ ساله پيروز نشدن در اصفهان را نيز شکست.

فحاشی و الفاظ رکيک از روی سکوها که حتی در حين پخش زنده نيز شنيده ميشد، اخراج جواد نکونام کاپيتان تيم ملی ايران و درخشش خيره کننده مهدی رحمتی نکات بارز اين ديدار بود. خسرو حيدری در دقيقه ۱۵ تک گل استقلال را به ثمر رساند.

در ساير بازيها فولاد خوزستان به مصاف تراکتورسازی تبريز رفت و ۳-۲ به پيروزی رسيد. لوسيانو پريرا، ايوب والی و ايوب کلانتری برای فولاد گلزنی کردند. گل‌های تراکتورسازی را هم فرزاد حاتمی و احسان حاج صفی به ثمر رساندند.

داماش گيلان مقابل نفت تهران با دو گل افشين چاووشی و عليرضا جهانبخش پيروز شد. سايپا البرز نيز با همين نتيجه صبا قم را مغلوب کرد. مجيد غلام نژاد و کاوه رضايی گل های سايپا را وارد دروازه صبا کردند.

در جريان نيمه دوم ديدار استقلال با سپاهان به دليل عمليات خاکبرداری در طرح منوريل، گردوغبار غليظی در فضای استاديوم ايجاد شده بود که بازيکنان دو تيم را آزار داد.

استقلال با اين پيروزی ۲۸ امتيازی شد و صدرنشينی خود را تثبيت کرد. سپاهان نيز ۲۴ امتيازی است و در رده چهارم قرار دارد. قلعهنويی پس از کسب دو پيروزی با سپاهان مقابل پرسپوليس با هدايت کرانچار و با تراکتورسازی مقابل سپاهان تحت هدايت کرانچار، سومين پيروزی را مقابل اين مربی با تجربه کسب کرد.

قضاوت اين ديدار برعهده سعيد مظفری زاده بود که در امتداد بازی بارها با اعتراض هر دو تيم و هواداران شان مواجه شد. او در دقيقه ۹۲ و پس از درگيری در ميانه ميدان، جواد نکونام را از بازی اخراج کرد. نکونام پس از اين مسابقه در مصاحبه با سايت باشگاه استقلال از داور بازی عذرخواهی کرد.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، امير حسين صادقی،( ۸۰- ميثم حسينی)، پژمان منتظری، علی حمودی،هاشم بيگ زاده،خسرو حيدری،جواد نکونام، ميثم بائو ( ۹۲- حنيف عمرانزاده)، جی لويد ساموئل‌،آرش برهانی (۹۰- ميلاد ميداودی) و امين منوچهری به ميدان رفتند.

قلعه نويی: ضرغامی گفت به قلعه نويی حمله کنيد

به رغم آن که حواشی اين بازی بر ابعاد نه چندان بارز فنی آن چربشی آشکار داشت، امير قلعه نويی در پايان بازی گفت: «اين بازی يک فوتبال زيبا بود که من را به ياد بازی فرانسه و برزيل انداخت. اگر اين مسابقه را ۱۰ بار هم ببينيم کم است. مثل بازی فرانسه و برزيل بود که فرانسوی‌ها در پنالتی برزيل را شکست دادند. هر وقت اين مسابقه پخش شود مردم از ديدن آن سير نمی‌شوند.»

قلعه‌نويی بدون نام بردن از مديران سابق باشگاه سپاهان گفت: «بعد از اينکه از سپاهان رفتم، دو برابر به بازيکنان پول دادند و فقط هدف‌شان اين بود که قلعه‌نويی را زمين بزنند اما آنها را به حضرت زهرا واگذار می‌کنم. آنها ماموريت دارند که جمعيت صد هزار نفری را به سه هزار نفر برسانند. آيا لياقت مردم اصفهان اين است که استاديوم نقش جهان به اين روز بيافتد؟ اين آقايان مثل موريانه فوتبال را نابود می‌کنند و در همه جا هم حضور دارند.»

قلعه نويی در ادامه گفت: آيا بعد از رفتن من آقايان سقف قرارداد را رعايت کردند؟ سپاهان تبديل به پايتخت ورزش ايران شده بود اما همين شما ديديد که در ورزشگاه نقش جهان موش و شتر و خفاش زندگی می‌کردند.

سرمربی استقلال با اشاره به زمان حضورش در تيم ملی گفت: «يک آقايی می‌گفت در صدا و سيما گاهی اوقات می‌گويند يک آهنگ نبايد پخش شود و ضرغامی هم روی تابلو نوشته بود تا می‌توانيد به قلعه‌نويی حمله کنيد. جرم من اين بود که بدون قرارداد به مالزی رفتم و به عنوان سرباز وطن برای تيم ملی خدمت کردم.»

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان نيز به خبرنگاران گفت: رحمتی دروازه‌بانی بسيار خوبی داشت و موقعيت‌های زيادی از تيم ما گرفت. او از عوامل پيروزی استقلال بود. سپاهان با وجود باخت در اين بازی روند خوبی داشت. تا روزهای آخر ليگ رقابت‌ها برای قهرمانی نفس‌گير خواهد بود.
XS
SM
MD
LG