لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۲

خرس نقره‌ای بهترين کارگردان جشنواره برلين به فرهادی رسيد


خرس نقره‌ای جشنواره برلین در دستان فرهادی
خرس نقره‌ای جشنواره برلین در دستان فرهادی
اصغر فرهادی، برای کارگردانی فيلم «درباره الی» برنده خرس نقره‌ای بهترين کارگردانی پنجاه و نهمین جشنواره بين‌المللی فيلم برلين شد.

در اين بخش کلاوديا لوستا از پرو برای کارگردانی فيلم «شير اندوه» خرس طلايی بهترين کارگردانی را کسب کرد. این فیلم داستان زن جوانی که دچار بیماری مرموزی است و تشخیص داده می‌شود که بیماری از طریق شیر مادر به وی منتقل شده است. مادر وی در سال‌های دهه هشتاد در پرو توسط نیروهای امنیتی مورد آزار و تجاوز قرار گرفته است.

آقای فرهادی به هنگام گرفتن جایزه خود در مراسم پایانی این جشنواره از کسانی که در این فیلم او را همراهی کرده‌اند تشکر کرد.

اصغر فرهادی با تأکید بر اهمیت این جایزه برای سینمای ایران گفت کوشیده است در این فیلم تصویر واقعی از جامعه ایران نمایش دهد.

داستان فیلم «درباره الی» زندگی قشر طبقه متوسطه ایران است.

آقای فرهادی همچنین روز سه‌شنبه برای کارگردانی فيلم «درباره الی» به عنوان بهترين کارگردان بيست و هفتمين جشنواره فجر معرفی شد.
آقای فرهادی همچنین روز سه‌شنبه برای کارگردانی فيلم «درباره الی» به عنوان بهترين کارگردان بيست و هفتمين جشنواره فجر معرفی شد.

ترانه عليدوستی، شهاب حسينی، مانی حقيقی، گلشيفته فراهانی، مريلا زارعی و رعنا آزادی ور در فيلم «درباره الی» بازی کرده‌اند.

جشنواره برلين که هر ساله در ماه فوريه در مرکز آلمان برگزار می‌شود و جايزه خرس طلايی و نقره‌ای - خرس نمادی از شهر برلين است- را به برندگان اهدا می‌کند، به همراه کن و ونيز، زنجيره مهمترين جشنواره‌های سينمايی دنيا را تشکيل می‌دهند.

سال گذشته رضا ناجی برای بازی در فیلم آواز گنجشک‌ها جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را کسب کرد.

«درباره الی» در جشنواره فجر

فيلم «درباره الی» در جريان بيست و هفتمين جشنواره فجر با حاشيه‌هايی روبه‌رو بود.

جنجال بر سر فيلم با چاپ يادداشتی در روزنامه کيهان با تيتر «چرا نبايد الی اکران شود» به رسانه های ايران کشيده شد.

فيلم «درباره الی» در جريان بيست و هفتمين جشنواره فجر با حاشيه‌هايی روبه‌رو بود.
پيام فضلی‌نژاد، نويسنده اين مقاله از حضور گلشيفته فراهانی در اين فيلم به عنوان بخشی از پروژه سازمان‌های اطلاعاتی آمريکا ياد کرده بود.

خانم فراهانی -۲۵ ساله- در فيلم ريدلی اسکات، در نقش پرستاری که راجر (با بازی دی کاپريو) از او خوشش می آيد، ظاهر می‌شود، اما او -به عنوان يک زن مسلمان- به راجر می گويد که ابتدا بايد با خانواده‌اش صحبت کند و حتی در طول فيلم با راجر دست هم نمی‌دهد.

حضور گلشيفته فراهانی در افتتاحيه فيلم «مجموعه دروغ‌ها» در پاييز سال گذشته در نيويورک خشم گروهی از «اصولگرايان» را در دولت ايران برانگيخت.

در حالی که برخی از روزنامه‌های ايران خبر از عدم نمايش فيلم «درباره الی» با هنرنمايی گلشيفته فراهانی در جشنواره فجر داده بودند، محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری ايران، پيش از آغاز جشنواره به وزير ارشاد دستور داد که اقدامات لازم برای حضور فيلم در جشنواره فجر داده شود.
XS
SM
MD
LG