لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

شمشير بازان آمريکايی در کيش انگشت نگاری شدند


جام جهانی شمشیر بازی در کیش برگزار می شود.
جام جهانی شمشیر بازی در کیش برگزار می شود.

شمشيربازان آمريکايی شرکت کننده در جام جهانی اين رشته ورزشی، به هنگام ورود به جزيره کيش، انگشت نگاری شدند.


اين تيم در بعد از ظهر جمعه ۲۱ دی وارد فرودگاه کيش شد و مسوولان ايرانی از کليه اعضای اعضای تيم آمريکا انگشت نگاری کردند.


سال پيش به هنگام ورود ورزشکاران شمشيرباز و کشتی گير آمريکايی به جزيره کيش، از آنان انگشت نگاری نشد. اين عمل با واکنش های منفی پاره ای در تهران، از جمله نايب رييس فدراسيون شمشيربازی رو به رو بود.


به گزارش خبرگزاری فارس، آمريکايي ها نسبت به اقدام به انگشت نگاری از سوی مسوولان ايرانی، هيچ اعتراضی نداشتند و اين را واکنشی در برابر رفتار دولت آمريکا مبنی بر انگشت نگاری از ايرانی ها دانسته و طبيعی قلمداد کردند.


تيم آمريکا با ۱۲ شمشيرباز به کيش رفت. سال پيش تنها چهار شمشيرباز آمريکای به اين مسابقه ها آمدند، که به گزارش خبرگزاری فارس، آمريکايی ها رفتار خوب سال گذشته مسوولان برگزاری را باعث افزايش تعداد ورزشکاران عنوان کردند.


رقابت های شمشيربازی کيش با حضور ۱۰۷ شمشيرباز از ۲۷ کشور در رده « آ »، از روز شنبه ۲۲ دی و به مدت دو روز در جزيره کيش برگزار می ‌شود.


اين پيکارها در دو بخش اسلحه سابر و اسلحه اپه، و موثر در رده بندی، رنکينگ، جهانی است. آمريکا با ۱۲ شمشيرباز بيشترين تعداد شرکت کننده در ميان کشورهای شرکت کننده را دارد و کشورهای روسيه و شيلی با تنها يک شرکت کننده با کمترين شرکت کننده به کيش آمده اند.


پيش از شروع مسابقه ها کميته برگزاری مسابقه ها تعداد کشورها و ورزشکاران را به اين ترتيب اعلام کرد: بلاروس با شش ، چين با ۱۰، فنلاند با سه، کره جنوبی با دو، اسلوونی با يک، استراليا با يک، آلمان با پنج، ژاپن با پنج، هلند با سه، ترکيه با پنج، روسيه با يک، ارمنستان با پنج، امريکا با ۱۲، لهستان با هفت، مجارستان با شش، ايتاليا با دو، برزيل با دو، اسپانيا با پنج، رومانی با سه، سوئيس با چهار، تايلند با دو، شيلی با يک، جمهوری چک با سه، کانادا با چهار، استونی با سه و ونزوئلا با پنج شمشيرباز، در اين رقابت ها حضور دارند.


XS
SM
MD
LG