لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۹

قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا


منچستر يونايتد با قرعه ای مناسب به مصاف تيم نانت از فرانسه خواهد رفت
منچستر يونايتد با قرعه ای مناسب به مصاف تيم نانت از فرانسه خواهد رفت

در قرعه کشی «ليگ» قهرمانان اروپا برای مرحله شانزده تيمی حذفی، بارسلونای اسپانيا در دفاع از عنوانش با تيم ليورپول، قهرمان سال ۲۰۰۵ روبرو خواهد شد .


به گزارش خبرگزاری فرانسه، در ديگر برخورد مهم پيکارهای رفت و برگشت اين جام معتبر باشگاهی اروپا، تيم پورتو از پرتغال با تيم چلسی، قهرمان انگليس، رو در رو می شود . اين مسابقه ها از فوريه آينده در کشورهای راه يافته به اين مرحله پيگيری خواهد شد.


جوزه مورينيو، سرمربی تيم چلسی، در سال ۲۰۰۴ پورتو را به مقام قهرمانی اين جام رساند و سپس به تيم چلسی پيوست تا اين تيم لندنی را دو بار پياپی قهرمان فوتبال برتر انگليس کند .


منچستر يونايتد با قرعه ای مناسب به مصاف تيم نانت از فرانسه خواهد رفت.


هر چهار تيم انگليسی سر گروه بودند


همه تيم های انگليسی در مسابقه های گروهی تازه به پايان رسيده، پيشتاز بودند . تيم ارسنال، برنده گروه « هفتم » و تيم فيناليست مرحله پايانی دور پيش، خوشحال بود که قرعه اش به پ اس ف ايندهوفن، غول هلندی خورد .


پنجمين تيم بريتانيايی در اين جام سلتيک است، که در قرعه کشی حريفش آس ميلان شد .آس ميلان، که در سال۲۰۰۵مسابقه حماسی پايانی را به ليورپول باخت، يبش از آن دو باز فاتح اين جام شده بود . ميلان در حالی با ضربه های پنالتی به ليورپول باخت که نيمه اول سه بر صفر پيش بود و در نيمه د وم سه گل خورد .


در مسابقه های ديگر تيم ليون قهرمان فرانسه، يکی از اميد های بزرگ که در اين فصل همه راه ها را با موفقيت طی کرده است، با تيم رام شدنی آ اس رم برخورد کرد .


اينتر ميلان در قالب پيشتاز سری آ ،مسابقه های دسته نخست ايتاليا، حريفش والنسيا از اسپانيا شد، تيمی که دو بار درمرحله پايانی اين جام در برابر رئال مادريد هموطنش شکست خورده است .


رئال مادريد با رکورد نه بارقهرمانی اروپا، در قرعه کشی بزرگان،حريف بايرن مونيخ، قهرمان آلمان شد .


قرعه کشی در يک نما


پورتو،پرتغال، با چلسی، انگليس


سلتيک، اسکاتلند، با آ س ميلان، ايتاليا


پ اس ف ايندهوفن ، هلند، با ارسنال، انگليس


ليل، فرانسه، با منچستر يونايتد،انگليس


آ اس رم ، ايتاليا، با ليون، فرانسه


بارسلونا ،اسپانيا، با ليورپول ،انگليس


رئال مادريد، اسپانيا، با بايرن مونيخ ،آلمان


اينتر ميلان، ايتاليا، با والنسيا ، اسپانيا


تيم های ميزبان مسابقه رفت، ابتدا نوشته شده است و مسابقه های رفت در روزهای ۲۰ و ۲۱ فوريه و مسابقه های برگشت در روزهای ششم و هفتم مارس انجام خواهد شد .




XS
SM
MD
LG