لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۸

تساوی پرسپوليس و راه آهن در ورزشگاه خالی از تماشاگر


در آخرين ديدار از هفته شانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، تيم های پرسپوليس تهران و راه آهن ری در حضور کمتر از پنج هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند. جدال اين دو تيم به تساوی ۱-۱ انجاميد.

اين دوازدهمين تساوی راه آهن در ۱۶ بازی گذشته بود. راه آهن که در اين فصل فقط يک پيروزی با علی دايی کسب کرده، با اين تساوی به رده پانزدهم رسيد.

پرسپوليس که برای نخستين بار در فصل جديد حميد استيلی را روی نيمکت نداشت و محسن عاشوری اين تيم را هدايت می کرد، با يک امتيازی گرفت در رتبه نهم جدول باقی ماند.

استقبال سرد از اين مسابقه اگرچه به نتايج ضعيف پرسپوليس در يازدهمين دوره ليگ برتر نسبت داده شده، اما ديدارهای تيم استقلال که صدرنشين ليگ برتر است نيز وضعيت مشابهی دارد.

قهر تماشاگران با ورزشگاه ها، در تيم های شهرستانی نيز ديده می شود.

تيم های پر طرفداری مثل تراکتورسازی تبريز و سپاهان اصفهان، از حمايتی مانند فصل های قبل برخوردار نيستند. بازی های خانگی تيم های نفت تهران و صبا قم که بارها در رده دوم و سوم جدول قرار گرفته اند، اغلب با حضور ۱۰۰ نفر برگزار شده.

تيم راه آهن نيز که گفته می شد با حضور علی دايی ميزبان خيل تماشاگران خواهد بود، وضعيتی مشابه نفت و صبا داشته است.

در جريان بازی پرسپوليس و راه آهن، در هفتمين دقيقه غلامرضا رضايی توپ را در موقعيتی مناسب برای محمد نوری مهيا کرد، اما شوت او وارد چارچوب نشد.

يک دقيقه بعد، شوت خطرناک ديگری از محمد نوری راهی بيرون شد.

در هجدهمين دقيقه حسين کعبی بازيکن سابق پرسپوليس روی اشتباه اميرحسين فشنگچی، می توانست تيمش را پيش بياندازد اما موقعيتی عالی را از دست داد. فشنگچی در اين مسابقه از پر اشتباه ترين بازيکنان پرسپوليس بود. چند دقيقه بعد و هنگامی که او توپ را با بی دقتی راهی اوت کرد، علی کريمی تا چند ثانيه بر سرش فرياد می کشيد.

در دقيقه ۲۵ باز هم محمد نوری شوتزنی کرد و واکنش زيبای رودباريان باعث شد توپ روانه کرنر شود. پنج دقيقه بعد، شوت محمود امنه مهاجم سوريه ای راه آهن از زمين بيرون رفت.

چهارمين شوت محمد نوری در اين مسابقه در دقيقه ۳۸ نواخته شد و سرخپوشان را ۱-۰ پيش انداخت. روی پاس بادامکی و با کنترل سينه فنی توسط کاظميان، توپ روی پای نوری افتاد و گل پرسپوليس به ثمر رسيد تا نيمه اول با همين نتيجه به پايان برسد.

در دقايق نخست نيمه دوم، کيفيت بازی به سردی سکوهای ورزشگاه آزادی بود. در دقيقه ۵۶ پاس پاشايی به اميد عالشاه رسيد و اين مدافع پيش تاخته در موقعيت تک به تک قرار گرفت. عاليشاه از برترين های ميدان بود اما موفق به گشودن دروازه حقيقی نشد.

راه آهن که بر ميدان احاطه پيدا کرده بود، در دقيقه ۶۷ نيز با ضربه سر عباسفرد موقعيت ديگری را از کف داد. حملات راه آهن و افت محسوس بازيکنان پرسپوليس، باعث رقم خوردن گل تساوی در دقيقه ۷۴ شد.

ضربه سر اشتباه ممدو تال روی پای بهادر عبدی بازيکن سابق پرسپوليس افتاد و او نيز توپ را به تور چسباند.

در ادامه و در مهم ترين صحنه بحث برانگيز اين مسابقه، بازيکنان راه آهن معتقد بودند برخورد توپ به دست ممدو تال بايد با پنالتی جريمه می شد. اما داور به بازيکنان معترض راه آهن کارت زرد داد.

در آخرين دقيقه مسابقه نيز روح الله سيف الهی در موقعيت عالی گلزنی قرار گرفت اما توپ را نباورانه به مدافعان راه آهن پاس داد.

اين اولين بازی پرسپوليس بعد از استعفای حميد استيلی بود اما اين تيم در غياب او نيز پيروز نشد.

در ترکيب پرسپوليس عليرضا حقيقی، عليرضا نورمحمدی، ممدوتال، اميرحسين فشنگچی، مجتبی شيری، مازيار زارع، حسين بادامکی، علی کريمی، محمد نوری (محمد منصوری)، جواد کاظميان (روح الله سيف الهی) و غلامرضا رضايی (مهرداد اولادی) بازی کردند.

برای راه آهن نيز حسن رودباريان، مهدری زارعی، ابراهيم کريمی، حامد نورمحمدی، حسين پاشايی، حسين کاظمی، حسين کعبی (بهادر عبدی)، ميرهانی هاشمی، اميد عاليشاه، محمود امنه (مهرداد کفشگری) و عليرضا عباسفرد به ميدان رفتند.

اظهارات پس از مسابقه و حاشيه های بازی

*شماری از هواداران پرسپوليس بيانيه‌ای شفاهی در حمايت از علی کريمی خواندند. آنها به صورت گروهی و با جملاتی کوتاه می‌گفتند « سازمان ليگ بداند علی کريمی هيچ مشکلی ندارد که بخواهد به کميته انضباطی برود!»

کريمی درباره اين بيانيه گفت: محروميت و هر جريمه‌ای که باشد آن را می‌پذيريم. اما برای آنکه به جام جهانی برويم بايد ليگ قوی داشته باشيم زيرا ليگ پشتوانه تيم ملی است.

*محمد رويانيان مديرعامل پرسپوليس همزمان با اين مسابقه در ترکيه به سر می برد تا با مصطفی دنيزلی سرمربی پيشين پرسپوليس مذاکره کند. او و دنيزلی ديدار تيم‌های بشيکتاش ترکيه و استوک سيتی انگلستان از ليگ اروپا را از نزديک تماشا کردند. اين بازی با نتيجه ۳-۱ به سود بشيکتاش خاتمه يافت.

*محمود خوردبين پس از پايان بازی پرسپوليس و راه آهن درباره گزينه‌های سرمربيگری پرسپوليس گفت: مصطفی دنيزلی گزينه اول است و جمال حاجی گزينه دوم، اما فکر می‌کنم دنيزلی شانس بيشتری دارد.

*اين بازی، پنجمين بار بود که دايی به عنوان سرمربی مقابل پرسپوليس قرار می گرفت و در هيچ کدام از اين بازی ها نيز تيم های تحت هدايت او موفق به غلبه بر پرسپوليس نشده اند.

در فصل ۸۵ هر دو بازی رفت و برگشت پرسپوليس با سايپا به تساوی انجاميد. در فصل ۸۶ نيز هر دو بازی را پرسپوليس با نتيجه ۱-۰ برد.

*محسن عاشوری سرمربی موقت پرسپوليس در پايان بازی گفت: در نيمه اول به جز ۱۰ دقيقه نخست بازی، توپ و ميدان در اختيار ما بود اما در نيمه دوم اصلاً خوب نبوديم. بازيکنان از لحاظ بدنی آماده‌اند اما از لحاظ روحی در شرايط خوبی نيستند. پرسپوليس بازيکن می‌خواهد و اين را به مسئولان باشگاه گفته ام.

*علی دايی گفت: همه استاديوم پنالتی را ديدند اما اين برای من جای سئوال دارد که چرا کمک داور و داور نديدند. ما موقعيت های بيشتری داشتيم، نمی ‌دانم چرا نبايد داوران برای ما پنالتی بگيرند.

دايی در ادامه با انتقاد از مدير عامل باشگاه پرسپوليس گفت: من از آقای رويانيان هم دلخوری دارم. نمی دانم چرا اجازه می دهد برخی افراد دور و بر او حضور داشته باشند. اين آدم ها خيلی کوچک هستند. آقايان ليدرها امروز جلسه‌ای ساعت ۱۲ ظهر تشکيل دادند. در فلکه دوم شهران در رستوران تخت جمشيد دور هم جمع شدند تا من را خراب کنند. اما دايی با اين حرف‌ها خراب نمی ‌شود.

در نشست خبری پس از بازی، کميته فنی پرسپوليس نيز از انتقادات دايی بی نصيب نماند. او درباره اعضای اين کميته گفت: جالب است که اين آقايان هنوز هم آنجا حضور دارند. نمی دانم چرا باز هم آقايان می ‌نشينند و تز می دهند. من مصاحبه‌های آنها را که می خوانم حالم خراب می ‌شود. پرسپوليس با اين افراد هزار سال ديگر هم درست نمی ‌شود.
XS
SM
MD
LG