لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۳

جرالد فورد و زندگی در «کوچلا»


جرالدفورد، رییس جمهوری پیشین آمریکا به همراه لئونید برژنف رییس جمهور شوروی
جرالدفورد، رییس جمهوری پیشین آمریکا به همراه لئونید برژنف رییس جمهور شوروی

جرالد فورد و همسرش بتی فورد پس از پايان دوران رياست جمهوری پرزيدنت فورد تا کنون شهر رنچوميراژ در ناحيه «کوچلا» درجنوب کاليفرنيا را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کرده بودند.


اهالی اين شهر با يادآوری تاثيراتی که حضور جرالد فورد در اين شهر داشته است ياد او را گرامی نگه می دارند.


هنگامی که تاتر قديمی «مک کالوم» در ناحيه« پالم دزرت» با خطر ورشکستگی روبرو شده بود و مقامات در جلسه مناظره انجمن شهر شهری نمی دانستند چه تدبيری بکار گيرند اين جرالد فورد بود که از ميان جمعيت برخاست و از حاضران تقاضای کمک کرد.


سی و هشتمين رييس جمهور آمريکا در شهر مسکونی خود به رهبران محلی هشدار داد که اين تاتر تاريخی حکم يک قطعه جواهر گرانبها را دارد که بايست از آن نگهداری شود. انجمن شهر بلافاصله دستور اهدای ۵ ميليون دلار برای بازسازی اين بنای قديمی را صادر کرد.


«تاتر مک کالوم» تنها يکی از يادگارهای جرالد فورد است که ساکنين «رنچو ميراژ» هرگز فراموش نخواهند کرد.


پرزيدنت جرالد فورد که روز سه شنبه در ۹۳ سالگی در منزل مسکونی خود درگذشت به همراه همسرش بتی از تاثيرگزارترين شخصيت های ساکن دره «کوچلا» اين شهرک کويری کاليفرنيای جنوبی محسوب می شدند.


جرالد فورد و همسرش پس از گذراندن يکی ازتعطيلات عيد پاک در «کوچلا» تصميم می گيرند آن را به عنون محل زندگی خود انتخاب کنند

جايی که پرزيدنت و بانوی اول پيشين ازسال ۱۹۷۷ تا کنون آن را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کرده بودند.


آقای ريچارد کايت شهردار رنچو ميراژ ضمن اظهار تاسف شديد از درگذشت پرزيدنت فورد حضور ۲۵ ساله رييس جمهور پيشين آمريکا و همسرش بتی فورد را که افرادی خير و بشر دوست بودند در رنچو ميراژ باعث غرور و افتخار اين شهر خواند.


او گفت :«پرزيدنت فورد مردی مهربان و صميمی بود و با وجود آن که روزی رييس جمهور آمريکا بود اما هرگز خود را برتر از ديگران نمی ديد».


دره «کوچلا» از اوايل دهه ۵۰ ميلادی به شکوفايی رسيد و در در دهه ۶۰ تبديل به محل تفريح شخصيت های سرشناس هنری آمريکا از جمله فرانک سيناترا باب هوپ و کرک داگلاس شد.


اين ناحيه بخاطر زمين های سرسبر و بی کران گلف کلوپ های تفريحی و زندگی مرفه اهالی آن به معروفيت جهانی رسيد.


بنا براطلاعاتی که در سايت اينترنتی شهر«رنچو ميراژ» درج شده است هريک از روسای جمهور آمريکا از زمان هری ترومن تا کنون از اين ناحيه ديدن کرده اند.


از جمله جرالد فورد که پس از گذراندن يکی ازتعطيلات عيد پاک در اين منطقه تصميم می گيرد آن را به عنون محل زندگی خود انتخاب کند.


او پس از شکست در انتخابات رياست جمهوری ۱۹۷۶ وانتخاب جيمی کارتر به رياست جمهوری آمريکا به همراه همسر خود به اين منطقه نقل مکان کرد.


جرالدفورد وهمسرش کلينک معروف به بتی فورد را تاسيس کردند که از سال ۱۹۸۲ تاکنون بيش از ۶۰ هزار معتاد به الکل در آن تحت درمان قرار گرفته و بهبود يافته اند

در اين مدت اين زوج انسان دوست علاوه بر ايجاد چند جان پناه برای قربانيان خشونت های خانوادگی يک موزه برای کودکان محل کمک رسانی به نوجوانان و محلی برای پرورش «بيگ هورن» نوعی گوسفند کوهی آمريکايی کلينک معروف به بتی فورد را نيز تاسيس کردند که از سال ۱۹۸۲ تاکنون بيش از ۶۰ هزار معتاد به الکل در آن تحت درمان قرار گرفته و بهبود يافته اند.


پرچم کليسای اپيسکوپال سنت مارگرت در رنچو ميراژ محل عبادت رييس جمهور و بانوی اول پيشين به احترام جرالد فوردا امروز به حالت نيم افراشته باقی ماند.


مراسم ترحيم خصوصی جرالد فورد فقيد روز جمعه در اين کليسا برگزار خواهد شد.


کشيش اين کليسا"«دن راندو» امروز به خبرنگاران گفت: «جرالد فورد با صدور حکم بخشش ريچارد نيکسون در ماجرای «واترگيت» در حقيقت اعتقادات قوی مذهبی خود را به نمايش گذاشت. او خود را نماينده مصالحه و آشتی می ديد که مسيحيت با آن پيوند خورده و اين يکی از درخشان ترين عملکردهای انسانی جرالد فورد بود».


XS
SM
MD
LG