لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

«رئيس شورای سياستگذاری ائمه جمعه استان فارس بازداشت شد»


صحنه ای از حمله به مسجد قبا
صحنه ای از حمله به مسجد قبا
حجت الاسلام محمدباقر ولدان، رييس شورای سياستگذاری ائمه جمعه فارس، که گفته می شود یکی از «عاملان اصلی» حمله به دفتر آيت الله علی محمد دستغيب و مسجد قبا در «روز قدس» امسال بوده است، توسط دادگاه ويژه روحانيت شيراز بازداشت شده است.

برخی وب سايت ها روز دوشنبه خبر بازداشت رييس شورای سياستگذاری ائمه جمعه فارس را منتشر کرده بودند و روزنامه کيهان نیز روز سه شنبه با تاييد اين خبر گزارش داد: پس از حمله به مسجد قبا در روز «قدس» شورای تامين استان فارس «تشکيل جلسه داده و پس از بررسی ابعاد این مساله دستور داده است تا تعدادی از کسانی که در« شکل گيری اين غائله نقش داشتند شناسايی و دستگير شوند».

روز جمعه سيزدهم شهريورماه سال جاری همزمان با «روز قدس» در ايران، نيروهای طرفدار حکومت به مسجد قبای شیراز که دفتر آيت الله دستغيب ، عضو مجلس خبرگان، در آن قرار دارد حمله کردند. اين حادثه چند زخمی برجای گذاشت.

در همين زمينه، «حديث سرو» وب سايت نزديک به آيت الله دستغيب گزارش داده است که علاوه بر رييس شورای سياستگذاری ائمه جمعه فارس «شش طلبه ديگر نيز که در حمله به اين مسجد نقش داشتند دستگير شدند.»

اين گزارش تصريح کرده است حجت الاسلام محمدباقر ولدان که در «اين دو سال حمله به مسجد قبا و جلسات آيت الله دستغيب را هدايت و برنامه‏ ريزی می‏ کرد پس از انتشار فيلم و عکس‏های حمله به اين مسجد و رفتار و سخن‏های او در مورد مسجد و آتش کشيدن آن مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت که سر انجام به دستگيری وی منجر شد.»

گزارش «حديث سرو» حاکی است که بيش از چهل نفر از طرفداران آيت الله دستغيب، نیز در بازداشت به سر می برند.

در جريان نا آرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری ايران ، حمايت آيت الله دستغيب از معترضان موجب شد تا گروههای تندرو طرفدار دولت عليه او موضع بگيرند.

حمله‌ نيروهای طرفدار حاکميت به آيت الله دستغيب پس از آن شدت گرفت که وی در يکی از سخنرانی‌های ماه رمضان امسال خود گفته بود ولی ‌فقيه بايد به قانون اساسی عمل کند، نه اين که بر آن «مسلط» باشد.

آيت الله علی محمد دستغيب همچنين هفته گذشته در آستانه نشست مجلس خبرگان رهبری در روز سه شنبه در نامه سرگشاده ای از نمايندگان اين مجلس خواسته است تا به «وظيفه اصلی» خود يعنی اجرای دقيق قانون اساسی عمل کنند.

آيت الله دستغيب، عضو مجلس خبرگان رهبری، دراين نامه تاکيد کرده بود که يک سال پس از انتخابات رياست جمهوری «عده زيادی از مردم » همچنان به دنبال مطالبات خود هستند، « آيا ما خبرگان رهبری به وظيفه‌ی دينی، شرعی و عرفی خود که همان اجرای دقيق قانون اساسی، يعنی حرکت سه قوه و تذکر به خلاف قانون است، عمل کرده‌ايم؟»

مسجد قبای شيراز، در ۱۲دی ماه سال گذشته و به دنبال حمله نيروهای طرفدار حاکميت، از سوی شورای تاميت استان فارس به مدت دو هفته پلمب شده بود.
XS
SM
MD
LG