لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۳

«آمريکا نباید بدون اهرم فشار با تهران وارد گفت وگو شود»


رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا می گويد به رهبران عربستان سعودی گفته است که ايران «موقعيت خود را دست بالا گرفته است». او افزود در باره قصد جمهوری اسلامی «نگرانی های اساسی» وجود دارد.
رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا می گويد به رهبران عربستان سعودی گفته است که ايران «موقعيت خود را دست بالا گرفته است». او افزود در باره قصد جمهوری اسلامی «نگرانی های اساسی» وجود دارد.

رابرت گيتس روز پنج شنبه هيجدهم ژانويه گفت ايالات متحده آمريکا نبايد قبل از به دست آوردن اهرم های فشار بیشتر با ايران وارد گفت وگو و مذاکره ديپلماتيک شود.


رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا اشاره کرد که به رهبران عربستان سعودی گفته است ايران «موقعيت خود را دست بالا گرفته است». او افزود در باره قصد جمهوری اسلامی «نگرانی های اساسی» وجود دارد.


تا زمانی که ايران متوجه نشود که با چه حريف سخت وخطرناکی روبه رو است مذاکره با ايران برای ما سودی نخواهد داشت
رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا

وزير دفاع آمريکا چهارشنبه با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی و در روز پنج شنبه با امير قطر ديدار وگفت و گو کرد.


آقای گيتس رفتار ايرانی ها را «بسيار تهاجمی» توصيف کرد و گفت:« آنها گمان می کنند که ايالات متحده آمريکا به علت وضعيت عراق در موضع ضعف قرار دارد».


وزير دفاع آمريکا با اشاره به «گستاخی» ایران از سال ۲۰۰۴، حضور نظامی آمريکا در مرزهای شرقی و غربی ايران را عاملی برای «افزايش نگرانی ايرانی ها» ارزيابی کرد و گفت «آنها مطمئن نيستند چه چيزی در انتظار آنها است».


آقای گيتس با تاييد بروز مشکلات برای نيروهای آمريکايی در عراق گفت اين شرايط برای ايران يک«فرصت تاکتيکی ايجاد کرده است، اما آمريکا يک کشور بسيار قدرتمند است».


وزير دفاع آمريکا در پاسخ به سوالی درباره مذاکره ديپلماتيک با ايران گفت:« ايالات متحده آمريکا نبايد قبل از از به دست آوردن اهرم های فشار بیشتر با تهران وارد گفت وگو و مذاکره شود».


وزير دفاع آمريکا افزود لحظه کنونی زمان مناسب مذاکره با ايران نيست. او اضافه کرد در اين لحظه هرگونه مذاکره ای ما را در موضع ضعف قرارخواهد داد.


لحظه کنونی زمان مناسب مذاکره با ايران نيست در اين لحظه هرگونه مذاکره ای مارا در موضع ضعف قرارخواهد داد
وزیر دفاع آمریکا

آقای گيتس گفت آمريکا بايد با برگ های برنده بيشتری وارد مذاکره با ايران شود.


وزير دفاع آمريکا افزود: «تا زمانی که ايران متوجه نشود که با چه حريف سخت و خطرناکی روبه رو است، مذاکره با ايران برای ما سودی نخواهد داشت».


آقای گيتس به گفته فردريک کبیر پادشاه پروس اشاره کرد که گفته بود «مذاکره بدون سلاح، مانند نت موسيقی بدون ساز است».


وزير دفاع آمريکا در رابطه با اعزام دومين ناو هواپيما بر آمريکا به خليج فارس گفت:«ما قصد داريم برای مدت طولانی در اينجا حضور داشته باشيم».


آقای گیتس تصریح کرد که به نظر او آمريکا و ايران در نهایت باب گفت وگو با يکديگر را باز خواهند کرد و دليلی ندارد که جنگ لفظی ميان دو کشور به درگيری نظامی تبديل شود.


XS
SM
MD
LG