لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۹

خودسوزی يک پناهجوی ايرانی در آلمان


به گزارش روزنامه های محلی وضعیت این جوان ایرانی وخیم گزارش شده است.
به گزارش روزنامه های محلی وضعیت این جوان ایرانی وخیم گزارش شده است.

يک پناهجوی ۲۸ ساله ايرانی سه شنبه بيستم آذر ماه در شهرک آمبرگ در نزديکی شهر نورنبرگ آلمان در برابر يک جايگاه بنزين دست به خودسوزی زده است.


وضع جسمانی اين جوان ايرانی بسيار وخيم گزارش شده و سخنگوی پليس معتقد است که نا اميدی و دلزدگی از زندگی ، ازعوامل اصلی اين اقدام تلخ و ناگوار بوده است


اين رويداد تکان دهنده در روزنامه های محلی بازتابی گسترده تر داشته و جملگی نوشته اند که ساعت چهار بامداد روز سه شنبه را برای اقدام به خودکشی ، انتخاب می کند و ابتدا به يک جايگاه بنزين در شهرک آمبرگ می رود و از مسئول پمپ بنزين ، درخواست قلم و کاغذ می کند .


طبق این گزارش ها، پس از آنکه جمله کوتاه من ديگر نمی خواهم را بزبان آلمانی می نويسد، به سوی يکی از مخازن بنزين می رود و خود را کاملا آغشته به بنزين می کند وآنگاه بدون درنگ خودرا با فندک ، به آتش می کشد .در چنين حالتی برای آنکه زبانه های آتش به جايگاه بنزين سرايت نکند تا ميانه خيابان مقابل می دود .


به گزارش این روزنامه ها، مسئول جايگاه بنزين که شاهد اين رويداد به گفته خود تلخ بوده به نيروهای امداد تلفن می کند و آنها نيزدر فاصله کوتاهی از راه می رسند و بگفته پليس، مشعل مشتعل انسانی را خاموش می کنند و باين ترتيب پناهجوی ۲۸ ساله ايرانی به بيمارستان انتقال می يابد .

تحقيقات پليس جنایی نشان از آن دارد که اين جوان ايرانی از چهار سال پيش وارد آلمان شده و آن گونه که سخنگوی پليس مي گويد نا اميدی از زندگی، علت اصلی اين خودسوزی بوده است .


ليلا اصلانی کارشناس بخش جوانان کانون دفاع از زندانيان سياسی در برلين نیز با تاکید بر مشکلات پناهجویان ایرانی، به راديو فردا می گوید:«اگرچه درسال های اخير ، شمار پناهجويان ايرانی در آلمان رو به کاستی گذاشته ، با اين حال روند رسيدگی به پرونده متقاضيان پناهندگی کماکان با تاخير و کندی به پيش می رود».


به گفته اين کارشناس علاوه بر مشکلات روند بررسی تقاضا ها، دريافت پاسخ منفی، در صد بسيار پائين پذيرش و سال ها بلاتکليفی و انتظار، ديگر عواملی است که دست به دست هم داده تا پناهجويان نسبت به آينده خود ، مايوس ودلسرد شوند .


خانم اصلانی که بخاطر سرشت و ماهيت شغلی خود در تماس دائم با پناهجويان ايرانی است، گفت و گو می افزايد:«اکثر پناهجويان ايرانی جوان اند و آنها با اين اميد پا به آلمان می گذارند تا با کارو تحصيل ،اساس آينده دلخواه خود را شالوده ريزی کنند . ولی بلا تکليفی ها وسال ها انتظارسبب می شود ، آنها آمال و آرزوهای خود را از دست رفته تلقی کنند و به ناچار دست به اقدام های ناخوشآيند عليه خودبزنند».


هویت این ایرانی پناهجو که هم اکنون در بیمارستان به سر می برد فاش نشده است.


XS
SM
MD
LG