لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۰

جام جهانی باشگاهها؛ اينترميلان قهرمان شد


اينترميلان ايتاليا، قهرمان اروپا با پيروزی سه بر صفر بر تی پی مازمبه، قهرمان آفريقا از کنگو قهرمان جام ۲۰۱۰ باشگاه های جهان شد. اين دوره از مسابقه ها با حضور هشت تيم در ابوظبی، امارات متحده عربی برگزار شد.

نيمه نخست با گلهای پياپی گوران پاندف در دقيقه ۱۳ و ساموئل اتوئو، مهاجم کامرونی تيم اينتر در دقيقه ۱۷ دو بر صفر به سود تيم ايتاليايی به پايان رسيد. در دقيقه ۸۵، يوناتان لودويچ بيابيانی، بازيکن تازه نفس اينترميلان گل سوم را زد. بيابيانی از دقيقه ۷۰ جانشين ميليتو شده بود.

تيم موزمبه در حالی پس از دو بازی درخشان از پای درآمد که شروع خوبی در برابر تيم گران قيمت اروپايی داشت. شليک راه دور ميالا نکولوکوتا به ديرک دروازه جوليو سزار برزيلی خورد. اما هفت دقيقه بعد اينتر با نخستين حمله اش دروازه مازمبه را گشود. مازمبه گل دوم را هم از اتوئو خورد، اما هيچگاه چهره يک مغلوب به خود نگرفت.

در دقيقه ۷۵ چيزی نمانده بود که تيم آفريقايی فاصله را کم کند. کالوييتوکا در تلاش برای دور زدن سزار بود که ناموفق ماند. به نظر می آمد او بايد در حالت تک به تک اقدام به شليک می کرد.

پنج دقيقه پيش از پايان وقت معمولی گل سوم اينتر قهرمانی مردان بنيتز را از هر ترديدی خارج کرد.

اينتر ميلان در ورزشگا شيخ زايد ابوظبی در حالی قهرمان شد که در جريان دو بازی دروازه اش بسته ماند.

مازمبه با پيروزی بر اينتر ناسيونال برزيل (قهرمان آمريکای جنوبی) و پاچوکا از مکزيک (قهرمان منطقه کونکاکاف قاره آمريکا) شگفتی ساز شده بود.

اما قهرمان آفريقا در برابر قدرت شاگردان رافائل بنيتز اسپانيايی نتوانست سومين و قويترين غول را از پای در آورد. با قهرمانی تيم ايتاليايی پس از بدست آوردن چند نتيجه ضعيف - از جمله شکست سه بر صفر از وردر برمن آلمان در مسابقه بی تاثير در صعود قهرمان ايتاليا از ليگ قهرمانان اروپا - بنيتز در حال حاضر از لبه تيغ اخراج فاصله گرفت.

اينتر در مرحله نيمه پايانی گام به اين مسابقه ها گذاشت و در نخستين بازی سه بر صفر سئونگنام کره جنوبی – قهرمان آسيا – را شکست داد.

اينترناسيونال برزيل ۴ سونگنام کره جنوبی ۲

در مسابقه رده بندی برای مقام سوم تيم اينترناسيونال برزيل چهار بر دو تيم سئونگنام از کره جنوبی را شکست داد. در اين بازی تيم قهرمان آمريکای جنوبی بر حريف آسيايی برتری کامل داشت.

اختلاف سطح بازی از همان شروع بازی به تمامی به چشم آمد. اينترناسيونال برتری مطلقی بر حريف خود از کره جنوبی داشت و مزد اين برتری را در دقيقه ۱۵ با گل تينگا، بازيکن پيشين تيم بوروسيا دورتموند آلمان گرفت.

با اين حال اندوخته تيم برزيلی پس از ۳۰ دقيقه دو برابر شد. آلک ساندرو باربوسا گل دوم برزيل را به ثمر رساند. چند دقيقه بعد جانگ سوک-ون با گرفتن دومين کارت اخطار اخراج شد تا کار تيم کره ای تمام شده نشان دهد.

آندرس الساندرو در نيمه دوم (دقيقه ۵۲) با پاس باربوسا نتيجه را سه بر صفر کرد و آلک ساندرو باربوسا با زدن دوم گل خود در اين بازی نتيجه را در دقيقه ۷۱ چهار بر صفر ساخت. باربوسا با زدن دو گل و ساختن گل دوم تيم برزيلی، بازيکنی سرنوشت ساز در برابر تيم کره ای بود.

در دقيقه های پايانی تيم ده نفره سئونگنام با گلهای ماريسيو مولينا فاصله را کم کرد و از شکستی سنگين گريخت. اما گلهای ماريسيو در دقيقه های ۸۴ و ۳+۹۰ نتوانست مانع شکست تيمی شود که پيش از اين مسابقه سه بر صفر به اينترميلان باخته بود. قهرمان آسيا در نخستين بازی تيم الوحده امارات را چهار بر يک شکست داده بود.
XS
SM
MD
LG