لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۸

روزنامه همشهری عصر توقيف شد


روزنامه همشهری عصر از یک ماه پیش شروع به انتشار کرده بود.
روزنامه همشهری عصر از یک ماه پیش شروع به انتشار کرده بود.

روزنامه همشهری عصر به دنبال درج گزارشی از اختلاف نظر در بين اعضای تيم اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد، روز پنجشنبه توسط هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شد.


خبرگزاری دولتی ايران، ايرنا، به نقل از هيئت نظارات، دليل توقيف موقت همشهری عصر را « مطالب خلاف واقع و خبرهای نادرست با هدف ايجاد نابسامانی در وضعيت اقتصادی کشور» عنوان کرد.


در همین حال، این خبرگزاری اعلام کرده است:« هيات نظارت بر مطبوعات برای انتشار همشهری نوبت عصر مجوز صادر نکرده است».


روزنامه همشهری عصر در گزارشی با عنوان « اعتراض شديد مهندس مظاهری به دکتر صمصامی » در خصوص تغيير و تحولات در تيم اقتصادی دولت نهم نوشته بود:« اختلاف نظر در ميان اعضای تيم اقتصادی دولت به ويژه رييس‌کل بانک مرکزی و برخی وزرای اقتصادی بر سر سياست‌های کلان اقتصادی و برخی مسائل طرح تحول بالا ‌گرفته است».


اين گزارش تصريح کرده بود که حسين صمصامی، سرپرست وزارت امور اقتصاد و دارايی، که قرار است به عنوان وزير اين وزارت خانه به مجلس معرفی شود، «هماهنگی لازم» را سياست های طهماسب مظاهری، رييس کل بانک مرکزی ندارد و اين باعث بروز برخی «جدال های لفظی» شده است.


در واکنش به اين خبر، ظهماسب مظاهری در گفت وگو با ايرنا، اخبار منتشر شده در روزنامه همشهری عصر «مبنی بر اختلاف شديد در تصميم اقتصادی دولت و مجادله وی با صمصامی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارايی را دروغ و بر اساس حدس و گمان دانست و آن را تکذيب کرد».


آقای مظاهری با اشاره وجود بحث های کارشناسی در دولت، مطلب منتشر شده در همشهری عصر را «مجموعه ای از مطالب دروغ و حدس و گمان های فرضی» خواند.


در همين زمينه، روابط عمومی وزارت امور اقتصادی به گزارش روز چهارشنبه همشهری عصر واکنش نشان داد.


این وزارت خانه در بيانيه ای اعلام کرد:« متأسفانه درج خبر سراسر کذب درگيری و اعتراض آقای مهندس مظاهری به آقای دکتر صمصامی در اين موقعيت جای تعجب دارد و اين در حالی است که نه تنها اين اتفاق بروز نکرده، بلکه وساطت و پادرميانی حراست درپی عدم پذيرش مهندس مظاهری توسط دکتر صمصامی نيز از بيخ و بن هجو بوده و دليل شبه افکنی آن نشريه وزين در اين مقطع جای سؤال فراوان دارد».


روزنامه همشهری زير نظر محمد باقر قالیباف، شهرداری تهران، اداره می شود و از ماه گذشته شروع به انتشار همشهری عصر کرد.


محمد باقر قاليباف يکی از چهره های محافظه کار در ايران است که در انتخابات رياست جمهوری نهم در سال ۱۳۸۴، از آقای احمدی نژاد شکست خورد و انتظار می رود که وی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشد.


در همين زمينه، ماه گذشته خبرگزاری نيمه رسمی فارس نزديک به جناح راست در جمهوری اسلامی به دليل انتشار خبری درباره کناره گيری طهماسب مظاهری به مدت سه روز توقيف شد.


طی ماههای اخير محمود احمدی نژاد به دليل تغييرات مکرر اعضای کابينه با انتقاد جناح های مختلف سياسی در ايران رو به رو شده است.


XS
SM
MD
LG