لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۴

تساوی یک بر یک ایران مقابل بحرین در منامه


تيم ملی فوتبال ايران در لحظات پايانی نيمه اول با گلی که دريافت کرد، ۱-۰ مقابل بحرين عقب افتاد و با اين نتيجه به رختکن رفت. ولی مجتبی جباری توانست در وقت اضافه نیمه دوم این بازی گل تساوی را به ثمر برساند.

ايران در اولين بازی از دور برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ از مرحله نخست گروهی اين رقابت ها، در ورزشگاه منامه مقابل بحرين قرار گرفت.

بحرين که در تهران شش بر صفر شکست خورده بود، در ابتدای بازی حملاتی احساسی را انجام داد اما از اواسط نيمه، ايران بر توپ و ميدان مسلط شد و حملات زيادی بر روی دروازه حريف انجام داد.

آندرانيک تيموريان و مجتبی جباری که مانند بازی قبل ايران ارکان اصلی خط ميانی را تشکيل می‌دادند با همکاری خوب در دقيقه‌ ۳۲ فرصتی جدی را به وجود آوردند اما موقعيت تک به تک ايجاد شده با خروج به موقع سنگربان بحرين خنثی شد.

ايران در دقيقه‌ ۳۳ فرصت ديگری به دست آورد اما ضربه‌ محکم پولادی در ميانه‌ راه برگردانده شد.

در دقيقه ۴۶ محمد العجمی روی توپ برگشتی در شلوغی محوطه جريمه ايران و غفلت مدافعان ايران، گل اول بازی را به ثمر رساند. مهدی پاشازاده مدافع سابق تيم ملی فوتبال ايران که به عنوان کارشناس مسابقه، اين بازی را از تلويزيون ايران تفسير می کند، محمدرضا خلعتبری را مقصر اصلی اين گل معرفی کرد. او عملکرد مدافع چپ ايران (مهرداد پولادی) را نيز در دفع توپ، ضعيف ارزيابی کرد.

دردقیقه ۳+۹۰ ضربه سر محمد قاضی به تیر افقی دروازه بحرین اصابت کرد و در برگشت مجتبی جباری با ضربه توپ برگشتی را به گل تساوی بدل کرد.

جريان به ثمر رسيدن گل به اين صورت بود که ضربه‌ايستگاهی بر روی دروازه‌ ايران زده شد. رحمتی ضربه‌ را به خوبی دفع کرد، اما توپ برگشتی با تعلل بازيکنان ايران وارد دروازه شد.

در دقيقه ۳۵ مسابقه يک تماشاگر بحرينی با پرچم اين کشور وارد ميدان شد و به همين دليل، بازی برای لحظاتی متوقف شد تا نيروهای پليس اين تماشاگر را از ميدان بيرون ببرند. با توجه به حضور ناظر امنيتی در اين مسابقه، اين اتفاق ممکن است تبعاتی برای ميزبانی بحرين در بازی های آتی داشته باشد.

بشير عبدالمالک از سنگاپور قضاوت اين بازی را برعهده دارد. پيش از اين مسابقه ايران با هشت امتياز در صدر جدول گروه پنجم قرار دارد و قطر نیز با هشت امتیاز اما با تفاضل گل کمتر دوم است.

بحرين با پنج امتياز در مکان سوم و اندونزی بدون امتياز در انتهای جدول است.

در اين مرحله از مسابقات تيم ها در پنج گروه چهار تيمی قرار دارند که دو تيم از هر گروه صعود می کنند و ۱۰ تيم صعود کرده به مرحله بعدی در دو گروه ۵ تيمی تقسيم می شوند.

تيم های اول و دوم گروه ها در مرحله دوم، به طور مستقيم مستقيم به جام جهانی برزيل صعود خواهند کرد.

ايران در اين بازی با ترکيب مهدی رحمتی، سيد جلال حسينی، هادی عقيلی، حسين ماهينی، آندرانيک تيموريان، محمدرضا خلعتبری، مجتبی جباری، مهرداد پولادی، جواد نکونام، غلامرضا رضايی و کريم انصاری فر مقابل بحرين به ميدان رفته است.

علی کريمی و خسرو حيدری به دليل مصدوميت در جمع ۱۸ بازيکن ايران حضور ندارند.

در حاشيه اين مسابقه، پس از ديپورت خبرنگاران و عکاسان ايرانی از فرودگاه منامه و در پی اعتراض کتبی فدراسيون فوتبال ايران به فيفا و ای اف سی، فدراسيون جهانی فوتبال از ايران عذرخواهی کرد و خواستار توضيح قانع کننده بحرين به دليل اين اقدام غير متعارف شد.

در گروه چهارم مسابقات تيم عمان در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط ميزبان استراليا بود و با شکست دادن اين تيم اولين بازی دور برگشت خود را با پيروزی پشت سرگذاشت تا شگفتی ساز شود.

عامر علی در دقيقه ۱۸ برای عمان گلزنی کرد. اين اولين برد عمان در اين بازی ها بود. به اين ترتيب عمان ۴ امتيازی شد و به رده سوم صعود کرد.

استراليا که هر سه ديدار دور رفت را با پيروزی پشت سر گذاشته بود اکنون با ۹ امتياز در صدر است. تايلند هم با ۴ امتياز و تفاضل گل کمتر در رده دوم است و عربستان دو امتيازی در رده آخر است.

اولين ديدار از دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در گروه سوم در قاره آسيا بين دو تيم تاجيکستان و ژاپن در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه برگزار شد که ژاپن با گل‌های کونوا و اوکازاکی ( ۲گل) و مائه دا به برتری ۴ بر صفر رسيد.

به اين ترتيب ژاپن از ۴ مسابقه صاحب ۱۰ امتياز شد و در صدر جدول گروه سوم باقی ماند و تاجيکستان بدون امتياز آخرين تيم جدول است. تاجيکستان در ۴ مسابقه گذشته خود نتوانسته حتی يک گل هم به ثمر برساند.
XS
SM
MD
LG