لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۵

هفته بیست و ششم لیگ برتر: توقف استقلال مقابل سایپا


در نخستين روز از هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، تيم استقلال هر چه کوشيد به گل نرسيد و با سايپا به تساوی بدون گل رسيد.

پس از يک نيمه بی هيجان وپاياپای تيم استقلال با ورود فرهاد مجيدی (از دقيقه ۶۱ به جای مهدی اميرآبادی) آبی پوشان با حالتی تهاجی و سريع کردن آهنگ بازی در نيمه زمين سايپا خيمه زد که از حمله های بی برنامه خود در برابر مدافعان ميانی چشم باز سايپا و به ويژه دروازه بان جنوان اين تيم نتيجه ای نگرفت.

با توجه به سفر تيم استقلال به عربستان برای مسابقه دوم خود در ليگ قهرمانان آسيا در خانه النصر (روز سه شنبه در رياض) ياران پرويز مظلومی پيروزی بر ساپيا را سلاحی موثر برای روحيه بيشتر در برابر تيم سعودی می دانستند ولی احتياط برای حفظ ساقهای پای کاپيتان مجيدی و نشاندن او بر روی نيمکت، باعث شد که آبی ها يک ساعت تيم بدون زهر ميدان باشند. مجيدی هنگامی به زمين آمد که تلاش دو چندان استقلال در برابر تيمی اعتماد به نفس يافته باشد.

در غياب فرهاد مجيدی نيمه نخست بدون گل به پايان رسيد. در نيمه ای که تنها يک دقيقه وقت تلف شده داشت، دو تيم يک بازی پاياپای اما نه چندان دلچسب را دنبال کردند. مدافعان دو تيم فرصتی را برای مهاجمان حريف فراهم نکردند تا صحنه ای تماشاگران کم تعداد را به هيجان آورد.

تعداد تماشاگران بازی دو رقيب ديرين را حدود ۵۰۰۰ نفر گزارش دادند. اين مسابقه با توجه به ميزبانی تيم سايپا قرار بود در کرج انجام شود که سازمان ليگ از حدود يک ماه پيش آن را به آزادی تهران منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در پايان مسابقه تماشاگران کم تعداد هوادار استقلال با شعارهای «ازيکن بی غيرت نمی‌خواهيم»، «پيراهن آبی غيرت می ‌خواد» و «مظلومی حيا کن استقلال رو رها کن» نسبت به سومين تساوی استقلال پيش از بازی با النصر ناراضيتی خود را نشان دادند.

بر پايه اين گزارش «ليدرهای استقلال نسبت به اين شعارها واکنش نشان داده و قصد داشتند مانع از شعارهای هواداران شوند که موفق نشدند.»

دوربين عنکبوتی در «آزادی»

ورزشگاه آزادی در مسابقه استقلال با سايپا به طور آزمايشی از دوربين متحرک موسوم به دوربين عنکبوتی (Spider Cam) استفاده کرد.

به نوشته رسانه های داخلی اين دوربين که از مجهزترين دوربين های متحرک در دنيا است، از روز جمعه و پيش از مسابقه پرسپوليس با شهرداری تبريز به طور رسمی به کار خواهد افتاد و در مراسم راه اندازی آن عزت الله ضرغامی، مديرعامل صدا و سيمای جمهوری اسلامی، علی سعيدلو، رييس سازمان تربيت بدنی و جمعی ديگر حضور خواهند داشت.

ذوب آهن از شکست گريخت

در نخستين مسابقه هفته بيست و ششم تيم ذوب آهن در ورزشگاه اکباتان با شکست از راه آهن کمترين فاصله را داشت اما تساوی دو بر دو هم پيشتازی تيم اصفهانی را لرزان ساخت.

ذوب آهن با يک گل زودهنگام نيمه نخست را برتر به پايان رساند. پاس رجب زاده و ضربه محمد قاضی در دقيقه دوم دروازه راه آهن را بر پاشنه چرخاند.

اما در نيمه دوم ابتدا ايمان رزاقی ‌راد در دقيقه ۶۸ بازی را به تساوی کشاند و ميثم آقايی در دقيقه ۸۲ گل دوم شاگردان تارتار را به ثمر رساند تا راه آهن خوديافته در يک قدمی پيروزی قرار گيرد.

با اين حال محمد حسينی، مدافع گلزن ذوب آهن در دومين دقيقه وقت تلف شده گل تساوی بخش را به ثمررساند و پيشتاز را از شکست رهانيد.

ذوب آهن در حضور حدود ۱۰۰۰ تماشاگر با تيمی با روحيه و مصمم رو در رو بود و نتيجه تساوی آنان را ۵۰ امتيازی کرد.

روز جمعه سپاهان در ميزبانی نفت تهران فرصت دارد که با يک بازی کمتر به يک امتيازی همشهری اصفهانی اش برسد. پرسپوليس رده چهارمی هم در ميزبانی تيم قعرنشين شهرداری فرصت دارد از نظر امتياز به استقلال برسد و به تيم پيشتاز نزديکتر شود.سپاهان ۴۶ امتياز دارد و پرسپوليس ۴۳ امتياز.

مسابقه های اين هفته ليگ برتر به احترام درگذشت اميرمسعود برومند، کاپيتان سالهای دور تيم ملی فوتبال ايران و باشگاه شاهين تهران با يک دقيقه سکوت آغاز شد.
XS
SM
MD
LG