لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۹

شکست راه آهن با دايی و برتری استقلال در کرمان


 فرهاد مجیدی یکی از دو گل استقلال مقابل مس کرمان را به ثمر رساند
فرهاد مجیدی یکی از دو گل استقلال مقابل مس کرمان را به ثمر رساند
هفته سوم ليگ برتر فوتبال ايران با صدرنشينی تيم صبا قم به پايان رسيد. استقلال تهران و فولاد اهواز نيز ۷ امتيازی هستند و با تفاضل گل، در رده های بعدی قرار دارند.

در قعر جدول نيز پرسپوليس يک امتيازی فقط تيم بدون امتياز مس سرچشمه را پايين تر از خود می بيند.

عبدالله ويسی سرمربی صبا در کنفرانس خبری و با مسجل شدن صدرنشينی تيمش گفته است؛ از هفته آينده فوتبال ايران و تمام تيم‌ها بايد به تيم من احترام بگذارند.

او در عين حال گفت؛ سپاهان در هفته‌های ابتدايی فصل قبل در رده دوازدهم قرار داشت اما در پايان قهرمان شد. پس بازيکنان من نبايد مغرور شوند.

استقلال در شبی که خسرو حيدری را برای نخستين بار در فصل جديد در ترکيب خود داشت، مس را در کرمان ۲-۱ شکست داد.

پرويز مظلومی با رضايت از عملکرد تيمش، درباره تک گلی استقلال دريافت کرد گفت: «عزيززاده برای اولين بار در ترکيب استقلال بازی کرد و طبيعی است که او با بقيه مدافعان هماهنگ نباشد. گلی هم که دريافت کرديم به همين خاطر بود.»

اما عبدالصمد مرفاوی گفت: « ما بازی کرديم اما استقلال برنده شد. شايد مسائل غير طبيعی نيز به فوتبال اضافه شده و ما نمی‌دانيم، الله اعلم. کسی که تقلب می‌کند شايد يک بار دستش رو نشود اما هميشه نمی‌‌توان اين کار را کرد.»

مرفاوی توضيح بيشتری درباره مسائل غير طبيعی مورد نظرش ارائه نکرد.

راه آهن ری با علی دايی ميزبان صبا قم بود و با ۲ گل مغلوب اين تيم شد.

برتری سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان و داماش گيلان نيز ديگر نتايج روز پايانی از هفته سوم ليگ برتر بود که شرح اين بازی ها در ادامه آمده است.

مس کرمان ۱ استقلال ۲

آخرين ديدار هفته سوم ليگ برتر در ورزشگاه باهنر کرمان و در حضور ۹ هزار تماشاگر برگزار شد.

جدال پرويز مظلومی سرمربی سابق مس کرمان با عبدالصمد مرفاوی سرمربی سابق استقلال، به برتری مظلومی انجاميد.

در نيمه دوم وقتی مسی ها از موقعيت های خود استفاده نکردند، فرهاد مجيدی در دقيقه ۷۰ و روی ارسال خسرو حيدری، با ضربه ای دقيق، دروازه ارشاد يوسفی را باز کرد.

مجيدی به رغم انصراف از حضور در تيم ملی در دوران سرمربيگری افشين قطبی، اين هفته برای بازگشت به تيم ملی اعلام آمادگی کرد.

از گل مجيدی به بعد، عصبانيت مرفاوی سوژه اصلی اين ديدار شد. وقتی قاسم دهنوی در سمت چپ زمين در کنترل توپ ارسالی مهرداد پولادی ناموفق بود، مرفاوی با عصبانيت شديد به او پرخاش کرد و کمتر از ۳۰ ثانيه بعد، او را از زمين بيرون کشيد.

اسماعيل شريفات که به جای برهانی به زمين آمده بود، در دقيقه ۸۰ با چرخش سريع و ضربه ای زيبا و محکم، برای دومين بار دروازه مس را فرو ريخت.

شريفات پيراهنش را در آورد و يک کارت زرد هم گرفت.

محسن بياتی‌نيا در دقيقه ۸۵ و فقط لحظاتی کوتاه پس از ورود به زمين، تک گل تيم مس را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد.

اما وقتی برای شادی پس از گل در آغوش کمک مربی تيمش قرار گرفت، با پرخاش مرفاوی مواجه شد. بياتی نيا نيز پاسخ او را داد و درگيری لفظی شاگرد و مربی، با دخالت مسئولين تيم مس مواجه شد تا به جاهای باريک تر کشيده نشود.

در پايان بازی مرفاوی درباره درگيری‌اش با محسن بياتی‌نيا گفت: «از بياتی‌نيا خواستم بعد از گلزنی، سريع به ميدان برگردد و به جای دست دادن با تمام نيمکت‌نشينان، بازی را ادامه دهد.»

در ترکيب استقلال غير از مهدی رحمتی، پژمان منتظری (حميد عزيز‌زاده)، جواد شيرزاد، کيانوش رحمتی، خسرو حيدری (وليد علی)، حنيف عمران‌زاده، مجتبی جباری، آندارنيک تيموريان، علی حمودی، فرهاد مجيدی و آرش برهانی (اسماعيل شريفات) حضور داشتند.

ميلاد فخرالدينی بازيکن تيم ملی اميد ايران، روز خوبی را مقابل استقلال سپری کرد. مهرداد پولادی بازيکن تيم ملی نيز تا زمانی که در زمين بود، جنگنده و موثر ظاهر شد.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که ماموران نيروی انتظامی، دوربين برنامه تلويزيونی ۹۰ را توقيف کردند. همچنين تهيه کننده برنامه تلويزيونی برنامه فوتبال استان کرمان نيز برای دستگير و بازداشت موقت شد!

سپاهان ۲ صنعت نفت آبادان ۱

بازی تيم‌های سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان در حضور حدود ۳ هزار هوادار اصفهانی برگزار شد.

عمادرضا در دقيقه ۳۹ و فابيو جان واريو در وقت های تلف شده از نيمه اول برای سپاهان گلزنی کردند تا با هنرنمايی اين دو بازيکن خارجی، ۳ امتياز بازی نصيب مدافع عنوان قهرمانی ليگ برتر شود.

تک گل شاگردان غلامحسين پيروانی را نيز يک بازيکن خارجی به ثمر رساند. فونيکه‌سی در دقيقه ۵۵ موفق شد فاصله را به حداقل برساند.

گل عمادرضا با اعتراض نفتی‌ها همراه بود. آن ها اعتقاد داشتند توپ پس از از خط نگذشته. اما با مرور اين صحنه از روی اسکوربورد ورزشگاه و محرز شدن گل، ديگر اعتراض نکردند.

نفت آبادان پس از ۲ تساوی، نخستين شکست خود را متحمل شد.

سپاهان در حالی اولين پيروزی فصل خود را پس از دو تساوی جشن گرفت که اين تيم مثل هوادارانش تحت‌الشعاع تغيير ناگهانی مديرعامل باشگاه، ان هم پس از ۹ سال قرار داشتند.

تماشاگران بارها عليه رحيمی مديرعامل جديد باشگاه و حسينی رئيس هيات مديره سپاهان شعار دادند.

فجرسپاسی ۰ داماش ۱

داماش گيلان اولين برد خود در ليگ برتر را در شيراز و مقابل فجرسپاسی به دست آورد.

ديدار اين دو تيم در ورزشگاه حافظيه شيراز و در حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد.

عليرضا نظيف‌کار در دقيقه ۳۲ برای داماش گلزنی کرد تا اين تيم با برتری ۱-۰ به رشت برگردد.

فجرسپاسی نيز که در فصل جديد به ليگ برتر صعود کرده، همچنان ۲ امتيازی باقی ماند. تماشاگران شيرازی به شدت نسبت به عملکرد داور بازی معترض بودند.

علی اصغر کلانتری سرمربی تيم فوتبال فجرسپاسی شيراز گفت: "داور مانع برتری ما برابر داماش گيلان شد."

راه آهن ری ۰ صبا قم ۲

شکست خانگی تيم علی دايی؛ آن هم فقط يک روز پس از تشويق چشمگير او در ورزشگاه آزادی.

اين بازی در ورزشگاه راه آهن و در حضور حدود ۳۵۰۰ تماشاگر برگزار شد.

عبدالکريم اسلامی در دقيقه ۱۰ و اکبر صادقی در دقيقه ۱۹ برای صبا گلزنی کردند تا اين تيم با ۷ امتياز به صدر جدول ليگ برتر صعود کند.

اين اولين شکست راه‌آهن با سرمربيگری علی دايی بود. دايی يک شب قبل، از سوی تعداد پرشماری از تماشاگران پرسپوليس در ورزشگاه آزادی تشويق شده بود و آن ها خواستار بازگشت او به پرسپوليس بودند.

اما علی کريمی کاپيتان پرسپوليس، تشويق دايی را نتيجه خط دادن دوستان و آشنايان خود دايی می داند.

با گذشت ۳ هفته از يازدهمين دوره ليگ برتر، راه‌آهن هنوز بردی به دست نياورده است.

عليرضا دبير قهرمان المپيک سيدنی در کشتی آزاد و و اميد نمازی دستيار ايرانی کارلوس کی روش سرمربی تيم ملی فوتبال ايران از تماشاگران اين بازی بودند.

در اين بازی، حدود ۱۰۰ تماشاگر که پرچم‌های پرسپوليس در دست داشتند عليه حميد استيلی شعار دادند و خواستار بازگشت دايی به پرسپوليس شدند.

دايی در پايان بازی در همين زمينه با سوال خبرنگاران مواجه شد.

او فصل قبل گفته بود هوادارانی که عليه او شعار می‌دادند خط گرفته‌اند. آيا حالا می‌توان گفت شعار عليه کاشانی و استيلی در فصل جديد، خط دهی از طرف او است؟

پاسخ دايی به اين سوال، با حيرت خبرنگاران مواجه شد. او به کلی هرگونه شعار عليه خودش در فصل قبل را انکار کرد و گفت: «اين سؤالاتی که می‌شود دروغ است و هيچ کس سال قبل در استاديوم غير از من تشويق نشد و عليه من شعاری داده نشد.»

فولاد خوزستان ۲ نفت تهران ۱

رقابت اين دو تيم در ورزشگاه تختی اهواز و در حضور حدود ۳ هزار نفر برگزار شد.

ابتدا مجتبی زارع در دقيقه ۳۷ برای تيم ميهمان گلزنی کرد و نفت را پيش انداخت. اما شاگردان مجيد جلالی در نيمه دوم و با تحليل رفتن قوای جسمانی تيم تهرانی، نتيجه را به سود خود تغيير دادند.

ابتدا رضا نوروزی آقای گل فصل قبل ليگ برتر نتيجه را مساوی کرد. سپس بختيار رحمانی در آخرين لحظات بازی، گل برتری تيمش را به ثمر رساند.
حالا فولادی‌ها با کسب دومين پيروزی خود ۷ امتيازی هستند. نفت تهران نيز اولين شکست خود را تجربه کرد.

سوشا مکانی دروازه‌بان نفت تهران و عبدالله کرمی بازيکن فولاد در دقيقه ۸۶ با هم درگيری فيريکی کردند. داور در اين صحنه حتی کارت زرد هم به طرفين درگير نشان نداد.

حسين فرکی سرمربی تيم نفت تهران از حرکت بعضی از تماشاگران اهوازی که با استفاده از ليزر، دروازه‌بان اين تيم را آزار دادند گله مند بود.

جدول رده بندی ليگ برتر در پايان هته سوم به شرح زير است.

۱- صبا قم ۷ امتياز
۲- استقلال تهران ۷ امتياز
۳- فولاد خوزستان ۷ امتياز
۴- تراکتورسازی تبريز ۶ امتياز
۵- ملوان بندرانزلی ۵ امتياز
۶- شهرداری تبريز ۵ امتياز
۷- سپاهان اصفهان ۵ امتياز
۸- سايپا البرز ۴ امتياز
۹- نفت تهران ۴ امتياز
۱۰- ذوب آهن اصفهان ۴ امتياز
۱۱- شاهين بوشهر ۴ امتياز
۱۲- داماش گيلان ۴ امتياز
۱۳- صنعت نفت آبادان ۲ امتياز
۱۴- فجر سپاسی شيراز ۲ امتياز
۱۵- راه آهن ری ۲ امتياز
۱۶- مس کرمان ۱ امتياز
۱۷- پرسپوليس تهران ۱ امتياز
۱۸- مس سرچشمه ۰ امتياز
XS
SM
MD
LG