لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۳

توقف استقلال، برتری پرگل تراکتورسازی، صدرنشينی سايپا


هفته نهم ليگ برتر فوتبال ايران با انجام هفت بازی آغاز شد و به صدرنشينی سايپا انجاميد. تراکتورسازی و فجرسپاسی نيز در رده های بعدی قرار گرفتند. در يکی از مهم ترين بازی ها، استقلال و فجرسپاسی در ورزشگاه آزادی در حضور ۱۸ هزار تماشاگر به تساوی بدون گل رسيدند.

اين تساوی به مذاق هواداران استقلال خوش نيامد و از دقيقه ۸۰ به تشويق فرهاد مجيدی پرداختند که جايی در تيم استقلال ندارد. اين اتفاق باعث بروز دو دستگی و درگيری بين طرفداران قلعه‌نويی و مجيدی شد. ماموران انتظامی حاضر در ورزشگاه نيز پنج نفر را بازداشت کردند که فارس نيوز آنها را بوقچی های تيم استقلال معرفی کرده است.

بازيکنان جوان فجر که نتايج خوبی در ليگ برتر گرفته اند، انگيزه فراوانی در اين بازی داشتند و توانايی‌های خود را به رخ ملی‌پوشان استقلال کشيدند. حنيف عمران‌زاده در دقايق پايانی بازی به جای سياوش اکبرپور به ميدان آمد تا در خط حمله آبی‌ها از قدرت سرزنی خود استفاده کند اما اين تمهيد قلعه نويی نيز سودبخش نبود.

مهدی رحمتی، ميثم حسينی، پژمان منتظری،اميرحسين صادقی، خسرو حيدری،جواد نکونام، جی لويد ساموئل (علی حمودی)، فابيو جان واريو، روديگو توزی، سياوش اکبرپور (حنيف عمران‌زاده) و آرش برهانی (فريدون زندی) بازيکنان استقلال در اين بازی بودند.

برای فجرسپاسی شيراز هم وحيد شيخ ويسی، سعيد قزلکچی، خالد شفيعی، محمد آفند، عليرضا جليلی، رضا حقيقی، عباس محمدرضايی (ديگو ماکسيمو)، مجتبی ترشيز (فرشيد اسماعيلی)، جابر انصاری (اميد خليلی)، سيد محمدرضا حسينی و محمدمهدی نظری به ميدان رفتند.

اظهارات پس از مسابقه

سرمربی استقلال در واکنش به تشويق فرهاد مجيدی به خبرنگاران گفت: نظر هواداران مهم است اما من کار خودم را انجام می‌دهم.

امير قلعه نويی همچنين با تبريک به محمود ياوری سرمربی فجر گفت: او با بازيکنانی بی ادعا، يک تيم تاکتيکی را روانه ليگ برتر کرده. استقلال هم در نيمه دوم طبق آماری که به من داده اند، بهتر شد و نبض بازی را در دست گرفت اما از موقعيت ها استفاده نکرديم.

قلعه نويی درباره وضعيت نکونام گفت: خوشبختانه جواد در حال بازگشت به روزهای اوج است. مجتبی جباری هم وقتی به تمرينات برگردد مشکل ما در خط هافبک کمتر می شود.

سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال ايران در پاسخ به اين سؤال که چرا استقلال با وجود هزينه ميلياردی نمی تواند مثل فجر نتيجه بگيرد، گفت: بگذاريد پولی به ما بدهند بعد در مورد آن حرف بزنيد! ما هنوز پولی نگرفتيم. کار به جايی رسيده که برخی بازيکنان از فتح الله زاده پول دستی می گيرند و اين برای تيم بزرگی مثل استقلال خوب نيست.

پيش از آغاز کنفرانس خبری، علی فتح الله زاده مديرعامل استقلال درباره تشويق مجيدی از سوی هواداران گفت: اين موضوع روی بازيکنان تاثير منفی می‌گذارد. هواداران بدانند ما اکنون جای خالی نداريم که بخواهيم بازيکنی جذب کنيم.

سردار جعفر جعفری مديرعامل فجرسپاسی نيز گفت: مسئولان استانی وعده‌هايی برای حمايت دادند که تحقق پيدا نکرده اما سپاه پاسداران ما را حمايت می‌کند.

محمود ياوری سرمربی فجر هم در نشست خبری پس از مسابقه با اشاره به جنگندگی بازيکنان تيمش گفت: اين بچه ها شجاع هستند و سر جلوی توپ می گذارند. بچه های ما با عشق تمرين می کنند و با عشق وارد مسابقه می شوند.

نتايج ساير بازی های هفته نهم نيز در ادامه آمده است.

تراکتورسازی تبريز ۵ گهر دورود ۰

بهترين نتيجه هفته نهم را تبريزی ها رقم زدند. قاسم دهنوی، فلاوی لوپز، فرزاد حاتمی، مهدی سيد صالحی و گونزالس پنج بار دروازه تيم گهر را گشودند. تراکتورسازی با اين برد تا قبل از پايان بازی سايپا و پيکان به صدر جدول صعود کرد.

عليرضا پورمند در نشست خبری و پس از شکست سنگين تيمش گفت: گهر تنهاست و هيچ تيمی را تا امروز به اين تنهايی نديده بودم. منتظر هستيم يک نفر بيايد و دست ما را بگيرد.

او در پاسخ به اين سؤال که گفته می شود باشگاه پول ناهار نداشته تا به بازيکنان بدهد، گفت: گهر نماينده استان لرستان است اما کسی از اين تيم حمايت نمی‌کند و دست‌مان خالی است. با دست خالی و تنهايی کاری نمی‌توان کرد.

داماش گيلان ۰ راه آهن ۱

فرزاد آشوبی در دقيقه ۹۲ از روی نقطه پنالتی دروازه داماش را باز کرد. گيلانی ها به اين پنالتی معترض بودند. اين ديدار به دليل محروميت تيم داماش از برگزاری بازی در داخل خانه، به ميزبانی قزوين برگزار شد.

رقابت داماش و راه آهن حاشيه های فراوانی داشت. در اواسط بازی اميد هرندی سرمربی برکنار شده داماش توسط هواداران اين تيم تشويق شد. حميد درخشان سرمربی جديد داماش هم که مجوز نشستن روی نيمکت را نداشت، وقتی می خواست به سمت رختکن برود از سوی هواداران داماش هو شد.

تعدادی از هواداران داماش که به دليل فحاشی در بازی های گذشته مورد تنبيه کميته انضباطی قرار گرفته و به همين دليل بازی تيمشان در قزوين برگزار می شد، عليه داور اين ديدار نيز فحاشی کردند.

علی دايی سرمربی راه آهن اين بار هم مانند بازی های اخير نسبت به داوری معترض بود و به شدت کنار زمين عصبانی شد. او در کنفرانس خبری نيز معتقد بود که داوری به سود داماش بوده.

سايپا ۲ پيکان ۱

سايپا و پيکان در ورزشگاه انقلاب کرج و در حضور حدود ۲ هزار تماشاگر به مصاف يکديگر رفتند که بازی با نتيجه ۲ بر يک به سود سايپا به پايان رسيد. سايپا با شروعی طوفانی، گل های خود را در همان هشت دقيقه ابتدايی بازی به ثمر رساند.

خوزه نارسيو در دقيقه ۶ و ميلاد غريبی در دقيقه ۸ دو گل تيم سايپا را به ثمر رساندند. روح الله سلطانی نيز در ادامه گل پيکان را زد. سايپا با اين برد ۱۷ امتيازی شد و به صدر جدول رسيد و جای تراکتورسازی که موقتاً صدرنشين شده بود را گرفت. پيکان هم در رده دهم است.

مس کرمان ۱ ذوب‌آهن اصفهان ۰

گل مصطفی شجاعی در دوازدهمين دقيقه مس را از بحرانی که هفته گذشته به اوج خود رسيده بود خارج کرد. گرچه تنش بين برخی هواداران اين تيم با ابراهيم قاسم پور سرمربی مس همچنان بالاست. در اين بازی فرزاد حسين‌خانی در دقيقه ۶۵ برای مس يک ضربه پنالتی را از دست داد. در پايان بازی حسين‌خانی با هواداران مس به درگيری لفظی پرداخت. در اين درگيری آرمان شهردارنژاد دروازه‌بان مس نيز حضور داشت.

ذوب آهن بحران زده با اين شکست در انتهای جدول باقی ماند. در اين بازی، داور به ايوان پتروويچ بازيکن مس به علت استفاده از دستنبد تذکر داد. پتروويچ با داور بحث کرد و کارت زرد گرفت. او سپس به رختکن رفت تا دستبندش را دربياورد و مسی‌ها دقايقی را ۱۰ نفره بازی کردند.

در دقيقه ۵۹ داور ضربه پنالتی به سود مس کرمان اعلام کرد. کربکندی سرپرست ذوب آهن به اين تصميم داور به شدت معترض بود و به داخل زمين رفت تا چند دقيقه ای بازی متوقف شود. داور نيز سرمربی ذوب‌آهن را اخراج کرد.

آلومينيوم هرمزگان ۱ صنعت نفت آبادان ۱

گل‌های رسول نويدکيا برای صنعت نفت و امجد شکوه‌مقام برای آلومينيوم تساوی ديگری را در کارنامه اين دو تيم ثبت کرد. اين بازی، پنجمين تساوی هرمزگانی ها و چهارمين تساوی آبادانی ها بود.

در اين بازی از قسمت سکوهای محل استقرار هواداران آلومينيوم، ترقه‌ای به سمت زمين پرتاب شد که مصدوميت يکی از عوامل ورزشگاه را در پی داشت و به همين دليل بازی چند دقيقه متوقف شد. ترقه بعدی هم پس از آغاز مجدد بازی، پشت پای محمد فنايی نماينده سازمان ليگ فرود آمد!

فولاد خوزستان ۱ ملوان بندرانزلی
۰
ديدار تيم‌های فوتبال فولادخوزستان و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه تختی اهواز با برتری يک بر صفر ميزبان خاتمه يافت. شاگردان حسين فرکی در دقيقه ۵۵ توسط مهدی نوری از روی نقطه پنالتی به گل رسيدند.

داور اين بازی، سرگی پاشاتکو دروازه‌بان ملوان را در دقيقه ۹۵ از زمين اخراج کرد. به همين خاطر در لحظات باقی مانده جلال رافخايی مهاجم ملوان درون دروازه قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG