لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۹

ليگ برتر فوتبال ايران: توقف استقلال و تداوم صدرنشينی نفت تهران


با تساوی استقلال مقابل راه آهن و شکست تراکتورسازی مقابل سپاهان، نفت تهران با سرمربيگری حسين فرکی و با ۲۱ امتياز، صدرنشين هفته دهم ليگ برتر فوتبال ايران باقی ماند.

استقلال با اين تساوی و با ۲۰ امتياز در رده دوم قرار گرفت. تراکتور سازی تبريز و صبا قم با ۱۹ امتياز در رده های بعدی قرار دارند.

ديدار تيم‌‌های استقلال و راه‌آهن در حضور ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی به قضاوت محمود رفيعی برگزار شد.

عليرضا عباسفرد در دقيقه ۱۸ زننده گل راه‌آهن بود. وقتی داور برای راه‌آهنی‌ها پنالتی گرفت، حسين کاظمی نتوانست توپ را تبديل به گل کند و رحمتی توپ را در مرحله اول دفع کرد. توپ برگشتی را باز هم کاظمی زد و رحمتی بار ديگر از دروازه اش دفاع کرد اما عباسفرد سرانجام، توپ را وارد دروازه کرد.

از گل برتری راه آهن به بعد، حملات مکرر استقلالی ها و توپ هايی که راهی به چارچوب دروازه حسن رودباريان پيدا نمی کردند، روند ثابت اين بازی بود.

اميد عالشاه بازيکن ۱۸ ساله راه آهن که سابقه عضويت در تيم ملی جوانان را هم دارد، از برترين های اين مسابقه بود و با دوندگی، تکنيک و سرعت خود در سمت چپ و ميانه ميدان، بارها بازيکنان استقلال را آزار داد.

زمين افتادن های بازيکنان راه آهن نيز از جمله اتفاقاتی بود که با اعتراض شديد هواداران استقلال مواجه شد. تماشاگران استقلال در شعارهای خود که به وضوح از تلويزيون شنيده می شد، شعار «دايی ضد فوتبال» را سر می دادند.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که «اعتراض تماشاگران به دايی به الفاظ زشت هم کشيده شد.»

با شدت گرفتن حملات استقلال، فرهاد مجيدی در دقيقه ۷۵ با ارسال از سمت راست، توپ را به مجتبی جباری رساند و او نيز با ضربه سر دروازه حسن رودباريان را باز کرد تا کار به تساوی کشيده شود.

در اين بازی داور مسابقه به سعيد چاه‌جويی و حسين پاشايی از راه‌آهن و کيانوش رحمتی، علی حمودی، حنيف عمران‌زاده، مجتبی جباری و اسماعيل شريفات از استقلال کارت زرد نشان داد.

پرويز مظلومی در اين مسابقه از مهدی رحمتی، حنيف عمران‌زاده، ميثم حسينی، خسرو حيدری، کيانوش رحمتی، حميد عزيززاده، مجتبی جباری، ميلاد ميداودی (آرش برهانی)، آندرانيک تيموريان، علی حمودی (اسماعيل شريفات) و فرهاد مجيدی استفاده کرد.

علی دايی هم در آغاز بازی، حسن رودباريان، سعيد چاه‌جويی، ميرهانی هاشمی، ابراهيم کريمی، حامد نورمحمدی، حسين کاظمی، حسين کعبی، اميد عاليشاه، بهادر عبدی، عليرضا عباسفرد و حسين پاشايی را به زمين فرستاد.
پس از اين ديدار، علی حمودی و هادی زرين ساعد از استقلال و اميد عالی‌شاه و ميرهانی هاشمی از راه‌آهن تست دوپينگ دادند.

اظهارات پس از بازی

فرهاد مجيدی کاپيتان استقلال در اظهار نظری جنجالی درباره اعضای هيات مديره باشگاه استقلال و جايگاه اين تيم در پايان رقابت ها گفت: فقط اسامی آنها را شنيدم و تاکنون سر تمرين استقلال تاکنون نيامده اند. اين پنج اسم را عنوان می‌کنند اما اگر آنها را در خيابان ببينم نمی‌شناسم. ضمناً قول الکی نمی‌دهيم و استقلال با اين وضعيت پنجم هم نخواهد شد.

پرويز مظلومی نيز با اشاره به مصدوميت‌های پياپی بازيکنان راه‌آهن گفت؛ متاسفانه راه‌آهنی‌ها وقت‌کشی می‌کردند و سرعت بازی ما را می‌گرفتند.

سرمربی استقلال ضمن انتقاد از خستگی ملی پوشانس مدعی شد که در دقايق ابتدايی يک پنالتی مسلم روی مجيدی گرفته نشده است.

مظلومی در مورد اعتراض فرهاد مجيدی به هيات مديره باشگاه استقلال و که اين تيم پنجم هم نمی‌شود گفت: مجيدی نظر خودش را گفته است.

علی دايی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسيد تفاوت دفاع و ضد فوتبال در چيست، گفت: همکاران شما به شما اين را توضيح می‌دهند. پس با احترام به همه منتظر سؤال بعدی هستم.

دايی در پاسخ به خبرنگار ديگری که معتقد بود راه آهن «ضد فوتبال»بازی کرده است گفت: ضد فوتبال با فوتبالی که ما کرديم فرق می‌کند، با اينکه بازيکن خودش را بی جهت به زمين بيندازد فرق می‌کند. ما دنبال اين چيزها نيستيم و کاری ديگری بايد در زمين می‌کرديم که انجام داديم.

سرمربی سابق تيم ملی ايران در مورد برتری ۶ بر صفر مقابل بحرين گفت: اين برد باعث غرور شخصی من شد اما نبايد در باد اين پيروزی بخوابيم. بايد بحرين را در بحرين شکست دهيم و تيم ملی ما موفق شود روند روبه رشد خود را ادامه دهد و بازی به بازی بهتر شود.

دايی درباره قضاوت محمود رفيعی گفت: «داور با سابقه ذهنی قبلی آمده بود و در نيمه دوم به من گفت چرا دستت را تکان می‌دهی؟ انگار من بايد دستم را ببندم و تکان ندهم. او به من گفت اگر اعتراض کنی اخراجت می‌کنم.»

نتايج ساير بازی ها

ديدار تيم‌های صبا قم و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه يادگار امام قم با حضور حدود هزار تماشاگر برگزار شد.

اين بازی با برتری يک بر صفر ميهمان خاتمه يافت. ايگور کاسترو در دقيقه ۶۵ گل برتری تيمش را به ثمر رساند.

سپاهان اصفهان با وجودی که سرمربی اش لوکا بوناچيچ را روی نيمکت نداشت، توانست با نتيجه ۲-۱ تراکتورسازی تبريز را شکست دهد.

دروازه‌ تيم شاگردان امير قلعه‌نويی ابتدا در دقيقه ۵ توسط عماد رضا و سپس در دقيقه ۱۵ با گل‌ به خودی احمد آل نعمه باز شد.

اين تيم در دقيقه ۸۹ توسط فلاويو لوپز و با حرکت انفرادی زيبای او يکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

در ديگر مسابقه جمعه شب، داماش گيلان نيز توانست در رشت با حساب سه بر دو ميهمانش فولاد خوزستان را از پيش رو بردارد.

گل‌های داماش را عليرضا نظيف‌کار دو بار و افشين چاوشی وارد دروازه حريف کردند.حکيم نصاری و امين متوسل‌زاده نيز برای فولاد گلزنی کردند.

ديدار فجر سپاسی و سايپا در شيراز با تساوی ۱-۱ به پايان رسيد. تک ‌گل سايپا در دقيقه ۷۵ (گل‌به خودی) زده شد. گل فجر را حسن فرجی در دقيقه ۹۳ زد تا اين تيم از شکست خانگی بگريزد.

روز پنجشنبه در نخستين بازی از رقابت های اين هفته، نفت تهران يک بر صفر مس سرچشمه را شکست داد و به صدر جدول صعود کرد.

در آخرين بازی های هفته دهم که تاثيری در صدر جدول به نخواهد گذاشت، روز شنبه پرسپوليس در کرمان به مصاف مس می‌رود. شهرداری تبريز ميزبان ملوان بندرانزلی است و صنعت نفت آبادان به ديدار شاهين بوشهر خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG