لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۶

جوادنکونام: مطئمنم تيم ملی طلسم قهرمانی را می شکند


پايگاه خبری کنفدراسيون فوتبال آسيا پس از پيروزی دو بر يک ايران بر عراق با جواد نکونام، کاپيتان تيم ملی ايران گفت و گويی انجام داده است که محور آن بر پايه تلاش ايران برای جبران ناکامی در راه جام جهانی ۲۰۱۰ می چرخد.

پس از ناکامی تيم ملی در راهيبابی به جام جهانی فيفا در آفريقای جنوبی، زخمهای اين شکست بر فوتبال ايران همچنان عميق مانده است، اما کاپيتان جواد نکونام مطمئن است که تيم ملی می تواند با قهرمانی در جام ملتهای آسيا بر اين نااميدی پيروز شود.

تيم افشين قطبی پس از تساوی يک بر يک با کره جنوبی در سئول مسابقه پلی آف جام جهانی با بحرين را با گل شماری ناچيزی از دست داد و انتظار چند ساعته برای نتيجه مسابقه باقی مانده بين عربستان و کره شمالی بی نتيجه ماند.

پيروزی يکی از اين دو تيم می توانست بخت ديگری به ايران دهد تا فرصت بازی پلی آف نخست با بحرين را بدست آورد. اما تساوی بدون گل در رياض، کره شمالی را پس از ۴۴ سال بار ديگر رهسپار جام جهانی کرد و عربستان سعودی را روانه بازی با بحرين. اين نتيجه ايرانيان را تماشاگر جام جهانی ساخت و از دومين حضور پياپی در جام و چهارمين حضور در مجموع ناکام شد.

ايران در پايان سالها ناکامی

پس از گذشت يک سال و اندی از آن ناکامی، قطبی و تيمش در جام ملتهای آسيا در تلاش برای پايان بخشيدن به دوران طولانی دور بودن از جام قاره بازی می کنند – جامی که سومين قهرمانی پياپی ايران و آخرين آن به سال ۱۹۷۶ برمی گردد.

در اين ميان جواد نکونام، هافبک تيم اوساسونا مطمئن است که ايرانيان می توانند از آن ناکامی به عنوان نيرويی برای مبارزه ای جدی در قهرمانی سال ۲۰۱۱ جام فوتبال ملتهای آسيا بهره گيرند.

ما مردم را نااميد کرديم

او در مورد حذف از جام جهانی می گويد:« ما مردم ايران را بسيار نااميد کرديم. اين ضربه ای سنگين به همه ما بود.بازيکنان فرصتی بزرگ برای هموار کردن راهی برای آينده ای بهتر را هم از دست دادند. با اين حال ما می خواهيم بار ديگر به مدار لازم بازگرديم و از جام آسيايی آغاز کنيم.»

نکونام می افزايد:« من بيش از هرکس ديگر مطمئنم که ما می توانيم برنده جام ملتهای آسيا شويم. باور دارم که می می توانيم طلسم اين بدبياری را بشکنيم.»

ايران پس از سه بار قهرمانی پياپی از رسيدن به مسابقه پايانی دوره های گذشته نيز ناکام بوده و بهترين نمايش اين تيم در سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ بوده که در هر دو سوم شده است.
XS
SM
MD
LG