لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۸

لیگ برتر؛ پرسپوليس تنها تعقيب کننده ذوب آهن شد


تيم پرسپوليس در آخرين مسابقه هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، سه بر يک نفت تهران را شکست داد و با ۲۷ امتياز به يک امتيازی ذوب آهن پيشتاز رسيد.

در حضور حدود ۳۰ هزار تماشاگر، پرسپوليس در لحظه هايی که بازی تهاجمی پيش گرفت، به گل دست يافت و با اين که اشتيپن آرفی آلبانيايی با زدن دو گل موفق ترين گلزن سرخپوشان بود، اميرحسين فشنگچی با پايه گزاری هر سه گل پرسپوليس بازيکن شاخص ميدان نشان داد.

در دقيقه ۱۱ به دنبال يک ضربه کرنر از راست، فشنگچی و هادی نوروزی چند بار توپ را رد و بدل کردند تا با پاس هشيارانه فشنگچی، هادی نوروزی پا به توپ وارد محوطه جريمه شود و از نزديک خط کرنر توپ را دقيق به سوی دروازه ارسال کند. اشتيپن آرفی با شيرجه و ضربه سر به زيبايی اين پاس عالی را به گل نخست اين مسابقه بدل کرد.

در حالی که پرسپوليس حريف با روحيه را تحت تاثير بازی تهاجمی خود قرار داده بود، در دقيقه ۲۱ داور مسابقه به اشتباه خطای پنالتی سامان آقازمانی به روی رکابی، بازيکن سريع نفت را اعلام کرد که با وجود اعتراض پرسپوليسی ها بهمن تهماسبی پنالتی را به گل تساوی بخش بدل کرد. اين گل پايان بازی پرتحرک دو تيم در نيمه نخست بود و با تساوی يک بر يک دو تيم تهرانی به رختکن رفتند.

نيمه دوم، بازی پرسپوليس بار ديگر حالتی هدفدار به خود گرفت و اين تيم در غياب غلامرضا رضايی، عليرضا محمد - بازيکنان اعزامی با تيم ملی اميد به گوانگجو - و محروميت حميد علی عسگری، به خوبی از آقازمانی و جلال اکبری در دو پيستون راست و چپ و از آرفی در نوک حمله سود برد و آرفی در نوک حمله يک گلزن تمام عيار بود. در دقيقه ۵۱ با ارسال عالی توپ از جناح چپ توسط فشنگچی، آرفی گل دوم خود و برتری دوباره پرسپوليس را به ثمر رساند.

در حالی که ياران حسين فرکی در تيم نفت با روحيه عالی هر حمله پرسپوليس را با حمله پاسخ دادند و چند بار با پاسهای عمقی مردان سريع خود را روانه دروازه حقيقی کردند، اين بار گل آسوده بخش سرخپوشان در پی ضربه کرنر زهردار اميرحسين فشنگچی از راست توسط عليرضا نورمحمدی با يک پرش و ضربه سر تماشايی به ثمر رسيد. اين گل در دقيقه ۸۲ بود.

در اين مسابقه نورمحمدی، آرفی و حسين بادامکی برای علی دايی، سرمربی تيم پرسپوليس، بازيکنانی قابل اتکا نشان دادند.
پرسپوليس: عليرضا حقيقی (کاپيتان) – سامان آقازمانی (از دقيقه ۷۶ مجتبی شيری)، سپهر حيدری، عليرضا نورمحمدی، جلال اکبری -محمد نوری (از دقيقه ۶۵ کريم باقری)، مازيار زارع، حسين بادامکی، اميرحسين فشنگچی - اشتپيم آرفی و هادی نوروزی (از دقيقه ۹۰ محمد پروين).

شکست سنگين سايپا در کرج

تيم مس کرمان در حضور حدود ۲۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه کرج چهار بر دو سايپای ميزبان را شکست داد.

فراز فاطمی در همان آغاز بازی برای مس گلزنی کرد تا اين تيم در مسير پيروزی قرار گيرد. با اين که در دقيقه هفت عباس محمدرضايی گل تساوی بخش را زد، مس به گلزنی ادامه داد. در دقيقه های ۲۵ توسط فرزاد حسين خانی، ۵۱ توسط محمد منصوری و ۷۸ با شليک زيبای احمد حسن زاده گلهای بعدی مس به ثمررسيد. در گريز سايپا از شکست، گل دوم عباس محمدرضايی تاثيری در سرنوشت بازی نداشت.

مس با اين پيروزی صاحب ۲۳ امتياز شد و در رده پنجم جدول رده بندی بالاتر از صنعت نفت ۲۲ امتيازی قرار گرفت.

شکست استيل‌آذين

اين بار شکست سنگين و ادامه دار استيل آذين با نتيجه سه بر صفر از راه آهن بود و بازار شايعات در پيرامون اين تيم بيش از پيش شد.

خبرگزاريهای داخلی از شايعه بازگشت علی پروين بر جايگاه داغ سرمربيگری استيل آذين و جانشينی افشين پيروانی خبر دادند. از سوی ديگر امير مهريزی، مدير اين باشگاه بار ديگر از انحلال اين تيم گران قيمت از سوی حسين هدايتی، مالک باشگاه صحبت به ميان آورد.

مهريزی در گفت و گو با خبرگزاری فارس، در واکنش به اين شايعه گفت:« اگر استيل آذين منحل شود من خيلی خوشحال می ‌شوم. چرا خوشحال نشوم؟ اين تنها تصميم درستی است که هدايتی می‌تواند بگيرد. البته اگر چنين تصميمی گرفته باشد بهترين تصميم هدايتی در يک سال و نيم اخير است.»

ورزشگاه اکباتان حدود ۱۵۰۰ تماشاگر داشت و امين متوسل زاده در دقيقه هفت، ايمان رزاقی راد در دقيقه ۱۲ و بهادر عبدی در دقيقه ۸۷ برای راه آهن به استيل آذين گل زدند.

در حالی که کاپيتان مهدی مهدوی کيا يکی از تماشاگران شکست استيل آذين بود، در دقيقه ۸۲ محمد برجلو، مدافع اين تيم از زمين اخراج شد.

در بوشهر شاهين با شهرداری تبريز به تساوی يک بر يک رسيد. در حضور حدود ۸۰۰۰ تماشاگر، حميد استيلی، سرمربی شاهين و حميد درخشان، سرمربی شهرداری به عنوان قديمی های پرسپوليس رو در روی هم قرار گرفتند.

ميثم بائو در دقيقه ۲۲ برای شهرداری و مهدی نوری در دقيقه ۲+۴۵ با يک ضربه آزاد برای شاهين گلزنی کردند.

ديدار صبای قم و سپاهان به دليل حضور سه بازيکن سپاهان در تيم ملی اميد برگزار نشد.
XS
SM
MD
LG