لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۳

هفته دهم لیگ برتر؛ استقلال به تنهایی صدر نشین شد


در پايان هفته دهم ليگ برتر فوتبال ايران، استقلال تهران با پيروزی دو بر يک، نخستين شکست فصل را در کرمان نصيب مس کرد و با ۲۲ امتياز به تنهايی در صدر جدول ايستاد.

اين پيشتازی در سايه پيروزی سه بر يک همنام اين تيم بر پيکان قزوين در اهواز بدست آمد. پيکان با ۲۰ امتياز و ذوب آهن با ۱۹ امتياز در رده های دوم و سوم هستند.

در حضور نزديک به ۱۶ هزار تماشاگر در ورزشگاه کرمان، فابيو جانواريو و آرش برهانی برای پيروزی مهم استقلال تهران گلزنی کردند. اين مسابقه ای پرتحرک و پر جنب و جوش بود.

در نيمه نخست دو گل رد و بدل شد تا دو تيم با تساوی يک بر يک به رختکن بروند. با پاس هاشم بيگ زاده از جناح چپ وشليک عالی فابيو جانواريو از پشت محوطه جريمه، گل برتری استقلال در دقيقه ۱۱به ثمر رسيد و در دقيقه ۲۸ دو ضربه کرنر پياپی به گل تساوی بخش با ضربه سر جيودانی، مهاجم پيشتاخته مس انجاميد. اما اين پايان کار نبود.

در دقيقه ۶۳ با ارسال خوب رضا عنايتی از روی خط کرنر به روی دروازه و تعلل مدافع مس، آرش برهانی گل دوم استقلال و گل ششم خود در اين فصل را به ثمر رساند تا استقلال در آستانه پيروزی و پيشتازی تنها در جدول رده بندی قرار گيرد.

مس از دقيقه ۸۲ با اخراج جيودانی (به دليل خطا روی رضاعنايتی، کاپيتان استقلال) ده نفری بازی را دنبال کرد و در وقت تلف شده حتی تا آستانه گل تساوی بخش هم پيش رفت.

در پيروزی استقلال اهواز بر پيکان قزوين، ميلاد می ‌داودی در دقيقه های شش و ۶۹ و محمد فعال در دقيقه ۴۴ گل‌های استقلال اهواز را به ثمر رساندند و جهانگير عسگری در دقيقه ۵۹ تک گل پيکان را به ثمر رساند.

استيل آذين با اين که در نيمه نخست دو بر صفر از ملوان عقب بود و علی کريمی در دقيقه ۵۹ يک صربه پنالتی ناموفق داشت با گلهای ديرهنگام مهدی محمدی و علی کريمی در دقيه های ۷۰ و ۸۰ بازی را به تساوی دو بر دو کشاند. در نيمه نخست پژمان نوری در دقيقه ۲۰ و پورغلامی در دقيقه ۳۱ برای ملوان در ورزشگاه تختی تهران گل زده بودند.
XS
SM
MD
LG