لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۸

هفته هفدهم ليگ برتر؛ پيروزی استقلال برابر پاس


در هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، تيم استقلال با پيروزی سه بر دو بر پاس همدان ، به طور موقت صدرنشین مسابقات شد.

در حضور تماشاگر اندک حاضر در ورزشگاه آزادی تهران، نيمه نخست دو بر يک بود. برای استقلال اسماعيل شريفات يک گل و آرش برهانی در هر نيمه يک گل به ثمر رساندند و گلهای تيم پاس توسط حميد کاظمی و روزبه شاهعلی دوست وارد دروازه وحيد طالب لو شد.

اين مسابقه پرگل در لحظه های نزديک به گلزنی در هر نيمه، حالتی مهيج و ضمنا پر تنش يافت. اما در بيشتر زمان ۹۰ دقيقه بازی در ميانه ميدان و با ارسال پاسهای زمينی سرد و بی روح جريان داشت.

در دقيقه ۳۷ با پاس خوب مهدی اميرآبادی از راست برای اسماعيل شريفات يخ مسابقه آب شد و شريفات به عنوان مهاجم سوم و مکمل، به محوطه جريمه پاس پا به توپ پای گذاشت و در حالی که فرهاد مجيدی در روبه روی دروازه انتظار پاس را داشت، او با شليکی محکم و خوب توپ را به ديرک عمودی مخالف کوبيد و شاهد چرخش آن به درون دروازه حريف بود.

اين برتری تنها نزديک به يک دقيقه دوام داشت و نخستين واکنش پاس به گل تساوی بخش انجاميد. اثر گذاری بد منتظری در جناح چپ حمله پاس روی توپ کوتاه ارسالی از مهاجم پاس در نزديک جناح چپ داخل محوطه جريمه، با ضربه مکمل حميد کاظمی در دهانه دروازه استقلال به پاسخی زودهنگام در دقيقه ۳۸ منجر شد.

در برابر بازی هدفدار تیم پاس با ارسال توپ به عمق دفاع استقلال و حفظ توپ برای گرفتن سرعت مهاجمان تيم ميزبان، آبی پوشان در دقيقه دوم وقت تلف شده با استفاده از قدرت توپ سازی جباری به گل دوم و برتری دو باره رسيدند.

در دقيقه ۲+۴۵ با پاس جباری در حالت نامتعادل و حرکت خوب آرش برهانی در اثرگذاری روی توپ، و شليکی محکم و توقف ناپذير، استقلال دو بر يک پيش افتاد.

در نيمه دوم در حالی که پاس بيشتر در زمين استقلال بود – و کم خطر – استقلال در پی خطايی روی مهدی اميرآبادی از جناح راست و نزديک ميانه ميدان به گل سوم رسيد. ضربه آزاد به روی دروازه آمد و ضربه سر آرش برهانی به گل سوم استقلال و گل دوم اين مهاجم بازگشته به ميدان منجر شد تا در دقيقه ۸۱ بار ديگر پيشتازی استقلال- دست کم برای يک روز – تحکيم شود.

اما پاس تا لحظه های پايانی از پا ننشست و در دقيقه ۸۹ روزبه شاهعلی دوست با شليکی تماشايی از پشت خط جريمه، دروازه طالب لو را باز کرد. اين گل چهار دقيقه وقت باقی مانده و تلف شده را مهيج کرد و استقلال برای مدتی کوتاه بار ديگر نگران شد.

استقلال با اين آرايش ۳۳ امتيازی شد: وحيد طالب لو – مهدی اميرآبادی، اميرحسين صادقی، پژمان منتظری، جواد شيرزاد - ايمان مبعلی، کيانوش رحمتی، مجتبی جباری(از دقيقه ۷۸ فرزاد آشوبی)- اسماعيل شريفات (از دقيقه ۶۶ فردين عابدينی)، فرهاد مجيدی (کاپيتان) و آرش برهانی. سرمربی: پرويز مظلومی.

ذوب آهن با ۳۲ امتياز شنبه فرصت دارد تا در مسابقه با استيل آذين در تهران به قهرمانی نيم فصل دست يابد.

در مسابقه ديگر شنبه پرسپوليس در قزوين با ذوب آهن بازی می کند و در مسابقه های ديگر نفت تهران با شاهين بوشهر، سپاهان با سايپا، مس با راه آهن و تراکتورسازی با صنعت نفت با يکديگر رو به رو می شوند.

پیروزی پرگل فولاد مقابل شهرداری


در دو ديدار ديگر اين روز تيم فولاد در اهواز چهار بر صفر شهرداری تبريز را شکست داد تا ۲۳ امتيازی شود. برای فولاد باکاری دياکيته و آرش افشين هر کدام دو گل زدند. پس از گل دياکيته در نيمه نخست، فولاد سه گل در نه دقيقه پايانی و وقت تلف شده به ثمر رساند.

تيم صبا هم در قم موفق شد يک بر صفر ملوان بندر انزلی را شکست دهد. سعيد سالار‌زاده در دقيقه ۳۷ به اشتباه به تيم خودی گل زد.
XS
SM
MD
LG