لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۷

ايران از احتمال هدف قرار دادن ناو‌های غربی‌ در خليج‌فارس در صورت حمله خبر داد


احمد وحيدی، وزير دفاع ايران
احمد وحيدی، وزير دفاع ايران
احمد وحيدی، وزير دفاع ايران، روز سه شنبه درباره واکنش جمهوری اسلامی به هرگونه حمله احتمالی به اين کشور گفته است: «در صورت اقدام غربی‌ها عليه ايران، ناوهايشان در خليج‌فارس بهترين اهداف عملياتی ما هستند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد وحيدی که در همايش «خليج فارس؛ چالش‌ها و ساز و کارهای منطقه‌ای» صحبت می کرد، افزود که در خليج فارس هم اکنون بيش از ۹۰ کشتی جنگی و ناو هواپيما بر حضور دارند و «فضای کاملا جنگی» در خليج فارس به وجود آورده اند.

آقای وحيدی پرسیده است: «حضور پر تعداد ناوهای جنگی چه هدفی را دنبال می‌کند؟ آيا آن‌ها خود را آماده می‌کنند تا در نظامی‌گری و امنيتی شدن منطقه سهمی ايفا کنند؟ آيا عليه ايران است؟»

ايران پيشتر بارها هشدار داده بود در صورت هرگونه حمله به تاسيسات هسته ای اين کشور، به آن پاسخ شدیدی خواهد داد.

کشورهای غربی ايران را متهم می کنند که در پوشش برنامه هسته ای خود در صدد دستيابی به تکنولوژی لازم برای ساخت سلاح اتمی است. ايران اين اتهام را رد می کند.

آمريکا و اسرائيل گفته اند که برای حل مناقشه هسته ای ايران همه گزينه ها را مد نظر خواهند داشت. اين دو کشور تاکنون استفاده از گزينه نظامی برای حل اين بحران را رد نکرده اند.

وزیر دفاع ایران ماه گذشته گفته بود: آمريکايی ها اظهارات متضادی را (درباره احتمال حمله به ايران) مطرح کرده اند.

آقای وحيدی همچنين افزوده بود: در صورت حمله اسرائيل به تاسيسات اتمی ايران، جمهوری اسلامی نيز در پاسخ، به تاسيسات هسته ای و توليد سلاح نظامی اسرائيل حمله خواهد کرد.

اسرائيل، که به باور کشورهای خاورميانه تنها دارنده سلاح هسته ای در اين منطقه است از برنامه هسته ای و نظامی ايران ابراز نگرانی کرده است.

ايران می گويد موشک های دوربرد اين کشور قادرند هر نقطه از اسرائيل را هدف قرار دهند.

ايران به عنوان پنجمين صادر کننده نفت جهان می گويد که برنامه هسته ای اين کشور در راستای تهيه انرژی است و اين برنامه کاملا صلح آميز است و ماهيت نظامی ندارد.

اين در حالی است که شورای امنيت سازمان ملل متحد تاکنون با تصویب سه قطعنامه تحريمی از ايران خواسته است فعاليت های مربوط به غنی سازی را متوقف کند.

ايران با سرپيچی از اين خواست، برنامه غنی سازی خود را توسعه داده است.
XS
SM
MD
LG