لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۹

پيروزی فوتبال ايران بر تيم ملی آذربايجان


تیم ملی ایران روز شنبه مقابل عربستان سعودی بازی خواهد کرد.
(عکس ازAFP )
تیم ملی ایران روز شنبه مقابل عربستان سعودی بازی خواهد کرد. (عکس ازAFP )

تيم ملی فوتبال ايران با تک گل دقيقه ۸۲ محمد نوری، تيم ملی جمهوری آذربايجان را در ورزشگاه آزادی تهران شکست داد.


اين مسابقه برای آمادگی مسابقه روز شنبه شانزدهم شهريور با تيم ملی عربستان سعودی در خاک حريف بود. مسابقه با عربستان در مرحله آخر انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی در گروه ب آسيا انجام می شود.


در این گروه تيم های کره جنوبی، کره شمالی، امارات، عربستان سعودی و ايران حضور دارند.


مسابقه ايران با آذربايجان در روز چهارشنبه ششم شهريور انجام شد. در حالی که اين بازی به شکلی و روان و تماشايی، بدون گل به دقيقه های پايانی نزديک می شد، دو بازيکن تازه وارد باعث به ثمر رسيدن تگل زيبای اين مسابقه شدند.


مجيد غلام نژاد که به جای ابراهيم صادقی به ميدان آمده بود، از راست توپ را به خوبی به سوی ديرک اول فرستاد و محمد نوری، بازيکن جانشين مجتبی جباری توپ را با ضربه سر در قعر دروازه جای داد.


نیمه نخست


نيمه نخست در حالی بدون گل به پايان رسيد که تيم ايران در برابر حريف آذری بازی قابل قبولی داشت. ارسال پاسهای هدفدار و بلند، نشان از کار تمرینی تیم ملی فوتبال ایران داشت.


در اين نيمه هماهنگی نسبی از جناح چپ با حضور مهرزاد معدنچی، و نشانه هايی از بروز هماهنگی با ستار زارع و مجتبی جباری دست داد.


از جناح راست هم حسين کعبی نزديک به دوران اوج خود بود. او کارسازی و سرسختی را در برابر مهاجمان حريف نشان داد.


در نيمه دوم – موسوم به نيمه مربيان – آذربايجان خوب و تهامی آغاز کرد، اما بازيکنان ايران نيز با چشمانی باز لحظه ای غفلت از خود نشان ندادند.


در روزی که بازی بلند و ميل به پاسهای بلند و دقيق حرف نخست تيم ايران بود، پاس عمقی هادی عقيلی برای غلامرضا رضايی، او را در محوطه جريمه پا به توپ کرد. شليک رضايی تنها ديرک افقی دروازه را مانع خود داشت.


کاپيتان رسول خطيبی در نيمه دوم جايش را به ميلاد می داوودی و بازوبند کاپيتانی را به حسين کعبی داد.


خط دفاعی ايران که تنها متشکل از بازيکنان اصلی تيم ملی بود، در نيمه نخست بار ديگر لغزشهايی را نشان داد.


اما در نيمه دوم به طور نسبی هماهنگی خود را بازيافت. مهدی رحمتی در درون دروازه برای تيم ملی ايران اميدوار کننده نشان داد. بزرگترين ضعفی که خط دفاعی ايران در نيمه نخست در برابر ياران برتی فوگتس آلمانی داشت، عدم فشار روی بازيکن پا به توپ حريف در منطقه خطر بود.


مسابقه تا دقيقه ششم بی هدف بود اما شليک راه دور ابراهيم صادقی در گرمای ورزشگاه آزادی و درحضور حدود سی هزار تماشاگر رايگان يخ بازی را شکست. دو دقيقه بعد با شليک رامين فابيالوسين، بازيکن تيره پوست ، تيم آذری واکنش نشان داد، که رحمتی آن را مهار کرد.


بهترين موقعيت ايران برای گلزنی در دقيقه ۳۶ بود که پاس خوب کيانوش رحمتی به معدنچی و پاس عمقی و عالی معدنچی، مجتبی جباری را با دروازه بان آذری تک به تک کرد که ضربه او به بدن دروازه بان پيش تاخته خورد.


آذربايجان هم در دقيقه ۱۹ در پی يک ضربه کرنر موقعيتی عالی را برای ولاديمير لوين فراهم آورد که ضربه او از فاصله ای نزديک با واکنش خوب مهدی رحمتی دفع شد.


در نيمه دوم در حالی که يک بار دروازه رحمتی با شليک محکم فابيان لوييس تهديد شد، در مقابل ايران علاوه بر گلی که به ثمر رساند، بارها پيش از گل و بعد از آن تا آستانه گلزنی پيش رفت.


تيم ايران با آرايش مهدی رحمتی- حسين کعبی، رسول حسينی، هادی عقيلی، ستار زارع – ابراهيم صادقی (از دقيقه ۶۸ مجيد غلام نژاد)، کيانوش رحمتی، مجتبی جباری (محمد نوری از دقيقه ۵۷)، مهرزاد معدنچی ( احسان حاج صفی از دقيقه ۷۴)- غلامرضا رضايی (از دقيقه ۸۴ جلال رافخايی) و رسول خطيبی ( از دقيقه ۶۵ ميلاد می داوودی) به ميدان حريف رفت.


XS
SM
MD
LG