لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۴

توقیف ضمیمه روزنامه «ایران» توسط دادستانی تهران


مجتبی ناوندی، سردبير روزنامه‌ «ايران» روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه گفته است که دادستانی تهران ضميمه اين روزنامه را توقيف کرده به همين دليل اين روزنامه روز چهارشنه در دکه‌های روزنامه‌فروشی «کم توزيع» شده است.

مجتبی ناوندی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، تصريح کرده است :«شب گذشته ضميمه‌ اين روزنامه توسط دادستانی تهران توقيف شد و به همين دليل، تعداد زيادی از روزنامه‌ که ضميمه داشت، توزيع نشد.»

سردبير روزنامه ايران می گويد که کمتر از ۱۰ درصد تيراژ اين روزنامه که ضميمه نداشت روز چهارشنبه در دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت.

سردبير روزنامه ايران درباره علت توقيف ضميمه روزنامه ايران توضيحی ارائه نکرده است.

این در حالی است که یک «منبع آگاه» در روزنامه ایران در گفت و گو با خبرگزاری آریا «شايعات مطرح شده در مورد اينکه گفته می شود علت اين توقيف يک روزه چاپ شجره نامه نامزدهای انتخابات بوده است، را رد کرد. »

روزنامه ايران، متعلق به خبرگزاری رسمی ايران، ايرنا، است . این روزنامه طی سال های اخیر به عنوان یکی از رسانه های اصلی مدافع محمود احمدی نژاد عمل کرده و منتقدان سیاست ها دولت دهم را مورد حمله قرار داده است.

پیشتر نیز انتشار ضمیمه ای در خصوص حجاب باعنوان «خاتون یک» در مردادماه سال ۱۳۹۰ باعث باعث واکنش دادستان تهران شده بود.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، در آن تاریخ علیه علی اکبر جوانفکر، مدیر مسئول وقت روزنامه ایران اعلام جرم کرده بود.

دادستان تهران گفته بود که این ویژه نامه با «حمله به چادر و طرح حجاب و عفاف و ترويج اباحه ‌گری در حوزه پوشش اسلامی»، مطالبی را منتشر کرده است که «جريحه‌دار کننده عفت و اخلاق عمومی» است.

در اسفندماه سال ۹۰ نیز ویژه نامه روزنامه ایران که با موضع طرح سؤال از محمود احمدی‌نژاد در مجلس منتشر شده بود، پیش از توزیع توقیف شده بود.

گزارش رسانه های ایران در ۱۲ خردادماه سال جاری حاکی است که شعبه ۷۶ دادگاه کيفری تهران، حکم توقیف شش ماه روزنامه ايران را به دليل «نشر مطالب خلاف واقع» صادر کرده است. طبق این گزارش ها این رای بدوی و قابل اعتراض است.
XS
SM
MD
LG