لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۳

باهنر از بررسی طرح سئوال از احمدی نژاد درهفته آينده خبر داد


محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس، روز چهارشنبه گفته است که مساله بررسی سوال از محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، هفته آينده در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرآنلاين، به دنبال اعتراض يکی از نمايندگان مجلس درخصوص در دستور کار قرار نگرفتن سوال از رييس جمهور گفت: « هفته آينده انشاالله طرح سوال از رئيس جمهور را در دستور کار مجلس می گذاريم.»

محمدرضا باهنر همچنين خطاب به نمایندگان مجلس افزوده است:«از اين رو دوستان اگر می خواهند تصميمی بگيرند، در اين هفته اعلام کنند.»

طبق اين گزارش نايب رييس مجلس اضافه کرده است: « چندين بار اين بحث مطرح شده است. تعدادی از نمايندگان به ما گفته اند که زمانی اين طرح را امضا کرده اند که رييس جمهور مشغول دورکاری بودند و بعد که روال «علی الظاهر» به حالت عادی برگشت، امضايمان را پس گرفتيم.»

منظور محمدرضا باهنر از اشاره به «دورکاری» رييس جمهور، دوران غيبت يازده روزه محمود احمدی نژاد از حضور در دفتر کارش به دلیل اختلاف نظرش با رهبر ايران در اوايل سال جاری است.

پیشتر برخی از رسانه های گزارش داده بودند که به دليل مخالفت آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی با طرح سئوال از محمود احمدی نژاد اين طرح مسکوت مانده است و برخی از نمايندگان امضاهای خود را پس گرفته اند.

به گزارش خبر آنلاين، علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس و از طراحان اصلی سوال از محمود احمدی نژاد، نيز روز چهارشنبه در تذکری خطاب به محمدرضا باهنر گفت: «شما بارها در مصاحبه ها و سخنراني هايتان اعلام کرده ايد که بسياری از امضاها در ايام خانه نشينی رئيس جمهور جمع شده و چون آن مساله گذشته است، امضاهايشان را پس گرفته اند.در حالی که من به عنوان کسی که امضاها را جمع اوری مي کردم، می دانم که فقط ۱۲ نفر در آن ايام اين طرح را امضا کرده اند که نشان می دهد حرف شما درست نيست.»

در همين زمينه، محمدجواد ابطحی ، نماينده خمينی شهر، نيز گفته است: «مدتهاست برخی اين سوال را مطرح کرده اند. اگر طرح سوال از رئيس جمهور در زمينه تعداد امضاهای لازم، نصاب دارد، چرا آن را در دستور نمی گذاريد که رئيس جمهور بيايد جواب دهد و نمايندگان تصميم بگيرند و مردم قضاوت کنند.»

علی مطهری هفته گذشته گفته بود که او سه ماه پيش طرح سئوال از رئيس جمهور ايران را با صد امضا به هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی ارائه کرده، اما اعضای اين هيئت به جای ترتيب اثر دادن «در صدد انهدام طرح سئوال» برآمده‌اند.

آقای مطهری پيش از اين رسما اعلام کرده بود که استعفای خود را در اعتراض به در دستور قرار نگرفتن نامه سئوال از محمود احمدی نژاد به هيئت رئيسه مجلس ارائه کرده است.

علی مطهری، فرزند مرتضی مطهری و از منتقدان سرسخت محمود احمدی‌نژاد، در استعفانامه خود اشاره کرده بودکه مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با طرح سوال از احمدی‌نژاد «قطعی نيست.»

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی در صورتی که دست کم يک چهارم نمايندگان مجلس يا ۷۳ نفر از آنها طرح سوال از رئيس جمهور را امضا کرده باشند، وی موظف خواهد بود، در مجلس حاضر شده و به سؤال‌های آنها پاسخ دهد.
XS
SM
MD
LG