لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۸

آغاز ليگ برتر پس از هفده روز تعطيلیِ: شکست ملوان مقابل پیکان


رقابت های ليگ برتر فوتبال ايران پس از هفده روز تعطيلی، مجدداً با انجام چهار مسابقه پيگيری شد و ملوان بندرانزلی فرصت صعود به رتبه نخست جدول را از دست داد.

اين رقابت ها در شرايطی پيگيری می شود که مربيان تيم ها، همچنين برخی منتقدان کارلوس کيروش سرمربی تيم ملی ايران در نشست های خبری قبل و بعد از بازيهای برگزار شده، از آنچه «تعطيلی يک ماهه ليگ» ناميده اند گله مند هستند.

اما مروری بر جدول بازيها نشان ميدهد که ليگ برتر تا چهارشنبه دهم آبان تداوم داشت و همان روز شش مسابقه برگزار شد. پس از آن و برتری ۶-۰ پرسپوليس مقابل پيکان بود که اين بازيها تا پايان ديدار ايران و ازبکستان به تعويق افتاد.

حالا با ادامه ليگ و در مهمترين بازی هفته پانزدهم، سپاهان اصفهان ميزبان استقلال است. با توجه به اين که هر دو تيم يک بازی کمتر هم دارند، برنده اين بازی به صورت جدی در کورس قهرمانی نيم فصل قرار خواهد گرفت.

فولاد خوزستان ميزبان تراکتورسازی تبريز است و پرسپوليس هم از ذوب آهن اصفهان پذيرايی خواهد کرد. نفت تهران برای بازگشت به رده های بالای جدول، ناگزير بايد در رشت از سد داماش بگذرد.

در يکی از چهار بازی برگزار شده، ديدار تيم‌های آلومينيوم هرمزگان و گهر دورود در ورزشگاه خليج فارس بندرعباس با برتری يک بر صفر آلومينيوم به پايان رسيد. تک گل اين بازی را هادی دهقانی در دقيقه ۲۳ به ثمر رساند. آلومينيوم با اين برد ۱۵ امتيازی شد و در همان جايگاه پانزدهم باقی ماند. گهر نيز از قعر جدول تکان نخورد. شرح سه بازی ديگر نيز در ادامه آمده است.

مس کرمان ۱ فجر سپاسی شيراز ۰

در اولين ديدار هفته پانزدهم ليگ برتر، مس و فجر سپاسی در ورزشگاه امام علی کرمان به مصاف هم رفتند. مس در دقيقه ۳۴ توسط رضا عنايتی به گل رسيد. اين ديدار با همين نتيجه به سود مسی‌ها به پايان رسيد. در اين مسابقه فقط حدود ۵۰۰ تماشاگر حضور داشتند.

ابراهيم قاسم پور سرمربی مس در نشست خبری پس از مسابقه انتقاد از ناصر شهبازی مديرعامل اين باشگاه گفت: متاسفانه شهبازی به برنامه ما عمل نکرده و به حرف آقايانی که اطرافش را گرفته اند توجه ميکند. اينکه او بخواهد برای مربی حد و مرز تعيين کند قابل قبول نيست.

محمود ياوری سرمربی فجر هم با انتقاد از رفتار قاسمپور در کنار زمين گفت: مربی حريف نبايد بازيکنان ما را تحت تاثير قرار دهد و روحيه آنها را تضعيف کند. همچنين متاسفانه تماشاگران کرمانی عليه من شعار می دادند. ما اگر برده بوديم سالم بيرون نمی‌رفتيم!

راه آهن ۲ صنعت نفت آبادان ۱

راه‌آهن با گل بهادر عبدی در نيمه اول پيش افتاد. در ادامه و در نيمه دوم ابتدا صنعت نفت آبادان در دقيقه ۶۸ توسط روح الله عرب کار را به تساوی کشاند اما فقط يک دقيقه بعد فرزاد آشوبی گل پيروزی را برای شاگردان دايی به پيروزی رساند.

اين ديدار در نهايت با نتيجه ۲ بر يک به سود راه‌آهن به پايان رسيد. مهدی زارعی از راه آهن از زمين مسابقه اخراج شد.

در يک صحنه دايی اعتقاد داشت که داور بايد خطا اعلام می‌کرد. اعتراض سرمربی راه‌آهن، واکنش آبادانی‌ها را در پی داشت. بازيکنان آبادان معتقد بودند داور به درستی قضاوت کرده و به همين دليل با دايی به درگيری لفظی پرداختند. در اين لحظه جهانگير عسگری بازيکن راه‌آهن نيز به قصد طرفداری از دايی از روی نيمکت به او پيوست.

دايی در پايان بازی با انتقاد از عملکرد داور گفت: «مگر می‌شود چنين چيزی اتفاق بيافتد؟ او بازی ما و داماش را سوت زد و اکنون هم بازی ما را قضاوت کرد. نمی‌دانم داور می‌خواست چه بکند، خدا دوستمان داشت که با اين داور پيروز شديم.»

کاسيميرو سرمربی نفت آبادان هم گفت: ناظر به من گفت اگر با داور صحبت کنی اخراجت می‌کنم اما دو دقيقه بعد دايی با داور صحبت کرد و هيچ اتفاقی هم نيفتاد! رفتار نماينده فدراسيون صادقانه نبود. او بين من و دايی تبعيض قائل شد.

پيکان ۱ ملوان انزلی ۰

ديدار پيکان و ملوان در نيمه اول با تساوی بدون گل به پايان رسيد. در نيمه دوم در دقيقه ۷۶ وسلی فريرا برای شاگردان عبدالله ويسی گلزنی کرد تا ملوان پس از چهار پيروزی پياپی سرانجام رنگ شکست را هم ببيند. پيکان نيز پس از شکست سنگين مقابل پرسپوليس، دست به کار بزرگی زد و از صعود ملوان به صدر جدول جلوگيری کرد.

فارس نيوز گزارش داده که در نيمه اول بين هواداران ملوان درگيری شديدی رخ داد اما با دخالت نيروهای امنيتی استاديوم اين قائله خاتمه يافت.

عبدالله ويسی سرمربی پيکان که تنها سرمربی ليگ برتری است که همواره با صراحت از کارلوس کيروش حمايت ميکند، در پايان بازی نيز در همين خصوص با پرسشهای خبرنگاران مواجه شد. او در پاسخ گفت: من طرفدار تيم ملی هستم. اگر مربی خارجی يا هر انسان ديگری هم سرمربی تيم ملی بود به دليل حمايت از تيم ملی او را حمايت می‌کردم. هيچ‌گاه عِرق ملی خودم را نمی‌فروشم. وظيفه همه حمايت از تيم ملی برای رسيدن به يک فضای با آرامش است. بايد کمک کنيم تا شرايط صعود به جام جهانی هموار شود.
XS
SM
MD
LG