لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۵

برتری استقلال در هفته پرشگفتی ليگ برتر فوتبال ايران


هفته پايانی دور رفت ليگ برتر فوتبال ايران با انجام پنج بازی آغاز شد و يک مسابقه معوقه نيز از هفته يازدهم بين استقلال تهران و سايپا البرز به انجام رسيد. اين بازی در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد و استقلال با گل آرش برهانی، سه امتياز بازی را نصيب خود کرد.

بازيهای روز يکشنبه و حوادثی که رقم خورد، از جمله شگفت آورترين نتايج فصل جاری ليگ بود. در اين بين، استقلال دست به کار بزرگی زد و در غياب نيمی از نفرات اصلی خود توانست ميزبانش را مغلوب کند. خسرو حيدری، هاشم بيکزاده، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان و سياوش اکبرپور در اين بازی حضور نداشتند و کاپيتان فرهاد مجيدی نيز در ديدار قبلی خداحافظی کرده بود.

استقلال با اين پيروزی ۲۳ امتيازی شد و جای سپاهان را در رده پنجم جدول گرفت. آبي پوشان غير از ديدار پايانی نيم فصل با تراکتورسازی در تبريز، يک بازی معوقه هم مقابل ملوان دارند. در ترکيب اين تيم مهدی رحمتی، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، حنيف عمرانزاده، فردين عابدينی (دقيقه ۲۵ محمد قاضی)، عليرضا نيکبخت واحدی، جی لويد ساموئل، احمد جمشيديان، پژمان نوری، محمدمهدی نظری و آرش برهانی (دقيقه ۸۷ مهران قاسمی) بازی کردند.

امير قلعه نويی پس از پيروزی تيمش در نشست خبری گفت: به قول مورينيو در نيم فصل جام نگرفته ام، بايد تلاش کنيم شرايط در نيم فصل دوم آرمانی شود.

قلعه نويی درباره مصدومان استقلال و جذب بازيکن جديد در نيم فصل گفت: مقابل تراکتورسازی بيکزاده و خسرو حيدری را همچنان در اختيار نخواهيم داشت و قاضی هم سه اخطاره شد. سه چهار بازيکن در نيمفصل دوم ميگيرم تا حداقل ۱۸ بازيکن داشته باشيم. جانشين مجيدی را هم ميآورم.

نتايج دور از انتظار

نفت تهران مقابل مهمانش سپاهان در شرايطی به تساوی ۲-۲ رسيد که در همان ۲۶ دقيقه نخست بازی با دو گل پيش افتاده و اروين بولکو بازيکن کليدی سپاهان نيز در دقيقه ۲۹ اخراج شد. در چنين لحظاتی که تصور شکستی سنگين برای سپاهان وجود داشت، اين تيم ديگر گل نخورد و اميد ابراهيمی در دقيقه ۸۰ توانست يکی از گلها را جبران کند.

اما دو دقيقه بعد علی حمودی نيز کارت قرمز گرفت تا سپاهان ۹ نفره شود، با اين وجود نفت نتوانست از اندوخته خود حفاظت کند و در دقايق باقی مانده احسان حاج صفی توانست گل مساوی را بزند و سپاهاني ها در حضور کارلوس کيروش سرمربی تيم ملی ايران، يکی از شگفتي های هفته را خلق کنند. يحيی گل محمدی سرمربی نفت بعد از تساوی ناباورانه تيمش در نشست خبری شرکت نکرد.

بازی ذوب آهن و راه آهن در اصفهان از اين هم عجيبتر بود. ذوب آهن در حالی شکست خورد که تا دقيقه ۸۴ با دو گل از مهمانش جلو بود. مرتضی تبريزی و مهدی رجب زاده از روی نقطه پنالتی برای ذوب آهن گل زدند اما در دقيقه ۸۴ رضا خالقي فر، چهار دقيقه بعد فرزاد آشوبی و در دقيقه ۹۳ هم رامين رضاييان توانستند راه آهن را سه امتيازی کنند.

پس از اين شکست لوکا بوناچيچ سرمربی ذوب آهن شائبه هايی پيرامون برخی تلاشها از داخل مجموعه ذوب آهن را برای ضربه خوردن اين تيم مطرح کرد، سپس گفت که از سمت خود استعفا کرده.

تيم او هفته قبل در رشت هم پنج گل از داماش خورد. بوناچيچ گفت اگر يک ميليون دلار هم به وی بدهند حاضر نيست در ذوب آهن بماند. پس از آن با همه خبرنگاران دست داد، ديده بوسی کرد و سالن را ترک گفت.

ملوان در خانه ۳-۱ فجر سپاسی را برد. احمد آهی، جلال رافخايی و محسن يوسفی برای ملوان گل زدند. حميد جوکار هم تک گل فجر را زد. فجر قعر جدولی در نيمه اول با اخراج مهرزاد معدنچی ۱۰ نفره شد.

فولاد صدرنشين هم در اهواز مقابل گسترش تبريز با تساوی يک بر يک متوقف شد. چاوز برای فولاد و احمد اميرکامدار برای گسترش گل زدند تا يک شگفتی ديگر به ثبت برسد.

مس کرمان همين نتيجه را در خانه مقابل داماش گيلان کسب کرد. ادينيو برای مس و عليرضا نظيف کار مدافع داماش گيلان از روی نقطه پنالتی برای اين تيم گل زدند تا تيم انتهای جدولی مس کرمان رکورد برنده نشدنش را به ۱۵ هفته برساند. شاگردان پرويز مظلومی تنها تيمی هستند که در کل نيم فصل اول در هيچ ديداری پيروز نشده اند!

در ادامه بازيهای اين هفته، روز چهارشنبه پرسپوليس برای پس گرفتن صدر جدول از فولاد خوزستان، در ورزشگاه آزادی ميزبان استقلال خوزستان خواهد بود. فولاد ۲۷ امتيازی است اما اگر پرسپوليس بر استقلال خوزستان غلبه کند با ۲۹ امتياز در رده نخست قرار خواهد گرفت.
XS
SM
MD
LG