لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۵

هفته بيست و دوم ليگ برتر: پرسپوليس باخت، استقلال برد


در بيست و دوم ليگ برتر فوتبال ايران استقلال با پنجمين برد متوالی و تثبيت صدرنشينی به دربی رسيد. پرسپوليس هم در ورزشگاه غدير اهواز به مصاف فولاد خوزستان رفت و ۲-۱ مغلوب شد تا با اين شکست به رده سوم سقوط کند.

در بازی پرسپوليس و فولاد ابتدا مهدی سيدصالحی در بين مدافعان فولاد صاحب توپ شد و تک گل پرسپوليس را به ثمر رساند. در ادامه اسماعيل شريفات توپ نواخته شده توسط آرش افشين که با دفع ناقص نيلسون به او رسيده بود را به گل تساوی تبديل کرد.

در دقيقه ۸۹ آرش افشين ضربه برگشت داده شده را از داخل محوطه جريمه تبديل به گل پيروزی فولاد کرد. در امتداد بازی نيز ضربه کرنر تيم فولاد به تيرک عمودی پرسپوليس اصابت کرد. بختيار رحمانی در نيمه دوم يک ضربه کاشته زد که نيلسون به کرنر فرستاد.

در دقيقه ۶۸ شوت محمد نوری از پشت محوطه جريمه به تيرک عمودی دروازه فولاد خورد که در برگشت هم سيدصالحی نتوانست دروازه خالی را باز کند. پنج دقيقه بعد اميد عاليشاه در موقعيت تک به تک با سوشا مکانی دروازه بان فولاد ناکام ماند.

فولاد با اين برد ۴۲ امتيازی شد و به رده دوم جدول رسيد. پرسپوليس هم ۴۰ امتيازی باقی ماند و به رده سوم سقوط کرد تا با يک باخت پا به دربی بگذارد. سرخپوشان روز جمعه بايد در دربی شماره ۷۸ به مصاف استقلال بروند.

در ترکيب پرسپوليس نيلسون کوريا، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، ميثم حسينی، حسين ماهينی، قاسم دهنوی، محسن مسلمان (حميدرضا علي عسگر)، پيام صادقيان، محمد نوری، اميد عاليشاه و مهدی سيدصالحی بازی کردند.

برای فولاد سوشا مکانی، اسماعيل شريفات، بختيار رحمانی، عبدالله کرمی، ايوب والی (چاوز)، مهدی بدرلو، اميد خالدی، غلامرضا رضايی (ساسان انصاری)، مهرداد جماعتی، سروش رفيعی (ايوب کلانتری) و آرش افشين به ميدان رفتند.

علی دايی در پايان بازی گفت: قانون هندبال وارد فوتبال شد و مهاجم حريف مسير توپ را با دستش عوض کرد. داور هم به جای اعلام هند، گل را سالم اعلام کرد. قضاوت را به عهده مردم شريف ميگذارم. کسانی که وجدان های بيدار دارند. کلی نامه به فدراسيون زديم که جهانبازی را داور بازی نگذاريد اما متاسفانه کسی رسيدگی نکرد. هنوز نتيجه شکايتمان از اين آقا را در بازی تبريز نگرفتيم که دوباره ايشان داور بازی ما شد.

حسين فرکی هم پس از شکست پرسپوليس گفت: «خوشبختانه بازی خوبی را به نمايش گذاشتيم. اين بازی از طرف فولاد يکی از بهترين بازيهای اين فصل تا حال حاضر بوده و من با قدرت ميتوانم بگويم ما حتی بهترين بازی اين فصل و فصل گذشته را انجام داديم.»

استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خوزستان رفت که اين بازی با نتيجه يک بر صفر به سود تيم تهرانی به پايان رسيد. محمد قاضی در دقيقه ۷۶ روی ارسال خسرو حيدری و با ضربه سر از داخل محوطه جريمه گل استقلال را به ثمر رساند. در دقيقه ۷۲ شوت ميلاد ميداودی به تيرک افقی دروازه استقلال برخورد کرد. اين پنجمين برد متوالی استقلال بود. آنها سيزده هفته است که شکستی در ليگ برتر نداشته اند.

مهدی رحمتی، خسرو حيدری، جيلويد ساموئل، حنيف عمرانزاده، اميرحسين صادقی، پژمان نوری، سياوش اکبرپور، محمد قاضی، هاشم بيکزاده، مهدی نظری (از دقيقه ۷۵ آنتونيو کارواليو) و عليرضا واحدي نيکبخت (از دقيقه ۴۶ آندرانيک تيموريان) بازيکنان استقلال در اين مسابقه بودند.

امير قلعه نويی پس از پيروزی و حفظ صدرنشينی در نشست خبری گفت: «خدا را شکر که ضربه ميداودی گل نشد. هفته آينده هم يک بازی حساس داريم. درباره نکونام هم بايد بگويم از او دلخورم. کارهايی که انجام داد به عنوان کاپيتان تيم ملی درست نبود. با ما تمرين کرد اما به هتل نيامد. از جواد انتظار نداشتيم اين حرکت بچگانه را انجام بدهد.»

در ديگر ديدارهای برگزار شده سايپا با تراکتورسازی به تساوی ۳-۳ رسيد. سجاد شهباززاده و ابراهيم صادقی دو بار برای سايپا گل زدند. مهدی کريميان، علی کريمی و کريم انصاری فرد هم زنندگان گل های تراکتورسازی بودند.

سپاهان با دو گل بر داماش غلبه کرد. مهدی شريفی و محمد غلامی برای سپاهان که در رده چهارم است گل زدند. فجرسپاسی ۲-۱ مغلوب صبا قم شد. جلال علی محمدی برای فجر و رضا عنايتی با فريد کريمی گلزنان صبا بودند. ملوان ۲-۱ با دو گل شاهين ثاقبی بر مس کرمان غلبه کردند. مصطفی شجاعی هم تک گل مس را زد.

گسترش تبريز مقابل راه آهن به ميدان رفت. گسترش تيم برتر ميدان بود و راه آهن عملکردی ضعيف و دور از انتظار داشت. شاگردان مهدی تارتار در نهايت پنج بر صفر برنده شدند. مهرداد بايرامی بازيکن برتر زمين بود و موفق شد چهار بار دروازه حريف را باز کند. ديگر گل گسترش را سامان نريمان جهان به ثمر رساند. گسترش با کسب ۲۶ امتياز در رده نهم جدول باقی ماند.
XS
SM
MD
LG