لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۳

هجوم‌های بی‌حاصل پرسپولیس در اصفهان


هفته دوم ليگ برتر فوتبال ايران با توقف پرسپوليس مقابل ذوب آهن اصفهان به پايان رسيد. شاگردان علی دايی در برابر مردان لوکا بوناچيچ به تساوی بدون گل رضايت دادند تا بازيهای اين هفته به صدرنشينی سپاهان بينجامد.

سپاهان در حالی با ۶ امتياز به صدر جدول تکيه زده که صبا قم ديگر تيم ۶ امتيازی در جدول رده بندی است. اين تيم موفق شد با گل های رضا عنايتی و فريد کريمی در مقابل تک گل رضا نوروزی نفت تهران را شکست دهد. عنايتی در دقيقه ۳۸ پشت ضربه پنالتی قرار گرفت، شوت او را سوشا مکانی دروازه بان نفت دفع کرد اما عنايتی در برگشت توانست با ضربه سر توپ را به تور بچسباند. اين بازی دو اخراجی هم داشت.

يحيی گل محمدی سرمربی نفت پس از شکست تيمش گفت: «داور در اين باخت مقصر بود چرا که با کارتهای بي موردش بازيکنان ما را عصبی کرد. يک پنالتی مشکوک هم گرفت و تمرکز ما را بر هم زد.»

فولاد خوزستان با گل فرزاد حاتمی از سد فجر سپاسی گذشت. غلامحسين پيروانی سرمربی فجر پس از دومين ناکامی متوالی تيمش گفت: «در فوتبال ايران هميشه تيم های پولدار حاکم هستند و تيم های بي پول مظلوم اند. در ايران هر تيمی که جوانگرايی کند نابود مي شود.»

در جدول پس از سپاهان و صبا، تيم های راه آهن، استقلال خوزستان و پرسپوليس قرار دارند. در انتهای جدول هم فجر سپاسی شيراز، تنها تيمی است که هنوز امتيازی کسب نکرده است.

ذوب آهن ۰ پرسپوليس ۰

آخرين مسابقه از هفته دوم ليگ برتر اگر چه گل نداشت اما بدون حاشيه نبود. مثلاً دود غليظ متراکم در رختکن پرسپوليس که باعث شد سرپرست اين تيم از گزارشگر برنامه ۹۰ بخواهد دوربينش را داخل رختکن بياورد. اين مسئله با ممانعت آلبرت گريگوريان مسئول برگزاری مسابقه مواجه شد و درگيری لفظی بين اين دو پيش آمد. طبيعتاً هم دود و هم درگيری در برنامه ۹۰ پخش خواهد شد!

در جريان مسابقه بعد از آنکه هواداران پرسپوليس علی دايی را تشويق کردند، هواداران ذوبآهن شروع به تشويق علی کريمی کردند. موضوعی که به نظر ميرسد تا آخر فصل در ورزشگاههای مختلف ايران نمود داشته باشد.

در دقيقه ۵۵ وقتی هادی نوروزی فرصت مناسب گلزنی را از دست داد علی دايی به عملکرد او اعتراض کرد. نوروزی بعد از تعويض به نيمکت نشينان گفت ليز خورده و نتوانسته آن موقعيت طلايی را وارد دروازه کند.

در دقيقه ۴۲ شوت قاسم دهنوی به تير افقی دروازه ذوب آهن برخورد کرد. در دقيقه ۸۹ نيز ضربه ايستگاهی پيام صادقيان از پشت محوطه جريمه به تير عمومی دروازه ذوب آهن خورد.

صادقيان در مدت زمان حضورش در ميدان بسيار موثر بازی کرد. اين در حالی است که او در بازی نخست مقابل تراکتورسازی هم تعويض خوبی بود و انتظار ميرفت اين بار مقابل تيم سابق خود از ابتدا به ميدان بيايد. عباس زاده هم به محض ورود، يک خطا برای پرسپوليس گرفت.

در ترکيب ذوب آهن کاسپارف، سپهر حيدری، محمد صلصالی، مصطفی اکرامی، عليرضا محمد، وحيد علي آبادی (مرتضی تبريزی)، قاسم حدادي فر، محسن مسلمان، ميلاد زنيدپور (هادی تامينی)، مهدی رجبزاده (اکبر ايمانی) و اسماعيل فرهادی به ميدان رفتند.

برای پرسپوليس هم نيلسون، سيدجلال حسينی، ميثم حسينی، محسن بنگر، حسين ماهينی، رضا حقيقی، قاسم دهنوی، محمد نوری، هادی نوروزی (دقيقه ۵۵ پيام صادقيان)، غلامرضا رضايی (دقيقه ۸۸ محمد عباسزاده) و مهدی سيدصالحی بازی کردند.

علی دايی در نشست خبری بعد از بازی گفت: يکی از قشنگ ترين بازيهای پرسپوليس را انجام داديم. از نتيجه بازی اصلا راضی نيستم اما از بازيکنانم رضايت دارم. اميدوارم در بازيهای آينده مثل نيمه دوم بازی با ذوب آهن بازی کنيم. امشب هم از آن شب هايی است که نمي توانيم درست بخوابيم چون سه امتياز را از دست داديم.

سرمربی پرسپوليس در ادامه گفت: متأسفانه برنامه ۹۰ کار خودش را کرد و با حساسيتی که روی پنالتی ديدار با تراکتورسازی ايجاد کرد باعث شد داور در دقيقه ۷۴ خطای پنالتی روی غلامرضا رضايی را نبيند.

لوکا بوناچيچ سرمربی ذوب آهن هم با ابراز نارضايتی از عملکرد تيمش گفت: اصلا خوب بازی نکرديم و دور از انتظار ظاهر شديم. اگر در بازی قبلی مقابل استقلال خوزستان بد شانس بوديم، در اين بازی خوش شانس بوديم که نباختيم.

بوناچيچ در ادامه گفت: شش بازيکن ما روزه بودند و نای راه رفتن نداشتند. يکسری از بازيکنان مثل رجب زاده، زنيدپور و مسلمان دور از انتظار ظاهر شدند. ميخواستيم با استفاده از بازيکنان سرعتی پرسپوليس را غافلگير کنيم اما اين سيستم جواب نداد.
XS
SM
MD
LG