لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۱

تساوی ايران و اسپانيا در جام جهانی فوتسال


جام جهانی ۲۰۱۲ فوتسال به ميزبانی تايلند، با يک شگفتی در گروه B آغاز شد و تيم ملی ايران که ۲-۰ از اسپانيا عقب افتاده بود، موفق شد دومين قدرت تاريخ فوتسال جهان را با تساوی ۲-۲ متوقف کند.

در تمام ادوار جام جهانی فوتسال، فقط برزيل و اسپانيا به قهرمانی رسيده اند که سهم برزيلی ها پنج جام بوده. اسپانيا دو دوره قهرمان شده، دو بار به نايب قهرمانی رسيده و يک بار هم روی سکوی سوم ايستاده. اما بهترين عنوان ايران، قرار گرفتن در جايگاه چهارمی است که در همان نخستين حضورش با سرمربيگری محمد مايلی کهن در سال ۱۹۹۲ رخ داد.

در ديگر بازی گروه دوم از جام جهانی ۲۰۱۲ فوتسال، پاناما ۸-۳ از سد مراکش گذشت. با توجه به نمايش خيره کننده سفيدپوشان ايران، به نظر می رسد مردان علی صانعی کار چندان دشواری برای عبور از کمند پاناما و مراکش و دريافت جواز صعود به دور دوم نداشته باشند.

ايران ۲ اسپانيا ۲

اين بازبی در سالن هومارک بانکوک برگزار شد و به صورت مستقيم از شبکه يورو اسپورت نيز به روی آنتن رفت. در ابتدای نيمه اول بازيکنان اسپانيا بازی را در اختيار گرفتند و در پنجمين دقيقه توسط ميگوئل به گل رسيدند.

شاگردان علی صانعی پس از ۹ دقيقه توپ و ميدان را در اختيار گرفتند. تاکتيک اصلی ايران ضربات از راه دور بود. در دقيقه ۱۲ اسپانيا صاحب موقعيتی خطرناک شد اما نتوانست دروازه خالی ايران را باز کند.

پس از اين اتفاق لوپز سرمربی اسپانيا درخواست وقت استراحت کرد. پس از بازگشت تيم‌ها به زمين مصطفی نظری با دو واکنش خوب، مانع از فروپاشی دروازه ايران شد اما در ادامه لوزانو در دقيقه ۱۶ توانست گل دوم را بزند.

در دقايق پايانی نيمه اول، ايران به فشار خود افزود و افشين کاظمی دو بار دروازه اسپانيا را تهديد کرد. در نيمه دوم شاگردان لوپز توپ را به ديرک افقی دروازه ايران زدند. در ادامه نيز مصطفی نظری با خروج از دروازه و تکل روی پای بازيکن اسپانيا خطر را از دروازه ايران دور کرد.

با اين حال شاگردان علی صانعی در دقيقه هشت توسط مسعود دانشور به گل اول رسيدند.

پس از اين گل، حملات ايران افزايش يافت و حسين طيبی با بغل پا در دهانه دروازه توانست گل تساوی را به ثمر برساند. در ادامه حملات ايران افزايش يافت و حتی يک توپ را علی‌اصغر حسن‌زاده به ديرک دروازه زد. سرانجام داور مکزيکی در سوت خود دميد و بازيکنان ايران از خوشحالی برای متوقف کردن يکی از بخت های اصلی قهرمانی اين رقابت ها، در آغوش هم قرار گرفتند.

ايران روز دوشنبه در دومين ديدار به مصاف مراکش می‌رود و روز پنجشنبه ۱۸ آبان‌ نيز رو در روی پاناما قرار خواهد گرفت.

اظهارات پس از مسابقه

وناسيو لوپز هيه و سرمربی تيم ملی فوتسال اسپانيا پس از تساوی مقابل ايران گفت: ايران توانست بازگشت خوبی داشته باشد و بازی را به تساوی بکشاند. ما در نيمه اول خيلی خوب بوديم و توانستيم دو گل بزنيم. ضمن اينکه موقعيت های ديگری هم داشتيم که بازيکنانم نتوانستند استفاده کنند.

لوپز در نشست خبری و خطاب به خبرنگاران ادامه داد: «قبل از اينکه ايران گل اول را بزند ما اين شانس را داشتيم که تعداد گل هايمان را بيشتر کنيم اما بازيکنان قدر اين فرصت ها را ندانستند و در نهايت به تساوی رسيديم. به نظر من نتيجه تساوی برای اين بازی عادلانه بود.»

علی صانعی سرمربی ايران هم با تاييد اظهارات همکار خود در تيم رقيب گفت: در نيمه اول اسپانيا بهتر بازی کرد و با دو گل به پيروزی رسيد اما در نيمه دوم اين ايران بود که نمايش بهتری داشت.

صانعی در توضيح علت اين امر گفت: «بين دو نيمه با بازيکنان صحبت کردم و به آنها گفتم که خودشان باشند و راحت بازی کنند. می دانستم که بازيکنان ايران جوان هستند و تجربه بالايی ندارند اما اگر بازی خودشان را کنند، می توانند بازی قابل قبولی را به نمايش بگذارند که همين طور هم شد و توانستيم در نيمه دوم بازی را به تساوی بکشانيم.»

سرمربی تيم ملی فوتسال ايران ادامه داد: اسپانيا به واسطه حضورش در ۲۰ سال اخير يکی از باتجربه ترين تيم های جام جهانی است و طبيعی است که بازی کردن با چنين تيمی برای بازيکنان جوان ما سخت است. اما ما در مسابقات مختلفی با اسپانيا بازی کرده بوديم و شناخت خوبی از اين تيم داشتيم که همين امر سبب شد اين بار هم نمايش خوبی برابر اين تيم داشته باشيم.

صانعی با ابراز رضايت از نتيجه بازی گفت: از سال گذشته جوانگرايی را آغاز کرده ايم و از همان زمان هدفمان حضور موفق در جام جهانی بود. اينکه ما توانستيم بازی باخته را با تساوی عوض کنيم نشان می دهد که چقدر قدرت فوتسال ايران بيشتر شده.
XS
SM
MD
LG