لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۹

کودتای سردار صفارزاده در ورزش باستانی، حکم طالقانی باطل شد


با اتفاقی بی سابقه در تاريخ ورزش ايران و در پی دخالت مستقيم يک مقام نظامی از سپاه پاسداران، مسئول فدراسيون ورزش های زورخانه ای از فعاليت در سمت خود بازمانده است.

محمدرضا طالقانی از مديران با سابقه ورزش ايران، ۱۶ اسفند با حکم علی سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدنی جمهوری اسلامی ايران به عنوان سرپرست فدراسيون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزيده شد. او به طريق قانونی و رسمی، جايگزين سردار صفارزاده شده است که از خرداد ۱۳۸۶ و با حکم محمدعلی آبادی، اين مسئوليت را برعهده داشت.

سردار عليرضا صفارزاده که از مسئولين بلندپايه بسيج، طی اين مدت با انتقاد گسترده مرشدها، پهلوان ها و زورخانه داران مواجه بوده است.

طی دوران مديريت صفارزاده، با دستور مستقيم او ايران حتی در مسابقات جهانی زورخانه ای که به ابتکار ايران برگزار می شود و رياست آن به عهده محسن مهرعليزاده است شرکت نکرد!

آخرين اتفاق حيرت انگيز در دوران مسئوليت سردار صفارزاده، بسته شدن بازوبند پهلوانی دور بازوی محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران بود که در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی رخ داد.

سردار نظامی، طالقانی را به رسميت نشناخت!

محمدرضا طالقانی که اسفند ۱۳۸۴ توسط محمد علی‌آبادی از سمت رياست فدراسيون کشتی کنار گذاشته شده بود، پس از پنج سال و اين بار با رايزنی حميد سجادی معاون سازمان ورزش و اصرار علی سعيدلو، به دليل وضعيت نابسامان ورزش باستانی و وخامت اوضاع زورخانه های سراسر کشور، حاضر به پذيرش اين سمت شد.

اما با گذشت بيش از دو هفته از صدور حکم سرپرستی طالقانی، رئيس نظامی فدراسيون ورزش های زورخانه ای از سمت خود کنار نرفته است!

به گزارش خبرآنلاين و سايت تابناک، طالقانی به عنوان مرد اخلاق مديريت ورزش پس از بنا نهادن کشتی نوين ايران، از اين فدراسيون با بی مهری کنار گذاشته شد، بر اثر اصرار بيش از حد سعيدلو و حميد سجادی پذيرفت تا در ازای صدور حکم رياست فدراسيون ورزش های باستانی و زورخانه ، به ورزش برگردد.

گفتنی است، طالقانی در سال ۱۳۸۱ نيز حاضر به پذيرش رياست فدراسيون کشتی نبود. اما اصرار و رايزنی علی کفاشيان دبير وقت کميته ملی المپيک ايران، منجر به پذيرش آن مسئوليت شد که حاصل آن، مجموعه ای از قهرمانی های جهان و آسيا در تمام رده های سنی بود.

سردار صفارزاده با رايزنی های خود ، رئيس سازمان تربيت بدنی را به عقب نشينی وا داشته و حکم طالقانی را از دستور کار خارج کرده است!

چنين اتفاقی در تاريخ ورزش ايران بی سابقه است. حتی مرجع صدور حکم محمدرضا طالقانی يعنی علی سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدنی نيز در اين باره سکوت کرده است و از اقتداری که او همواره در مصاحبه هايش عنوان می کند، خبری در ميان نيست.

گفتنی است، بلافاصله پس از انتصاب طالقانی به اين مسئوليت، روسای هيات های زورخانه ای در استان های مختلف به حمايت از او پرداختند. طالقانی اما هنوز پشت ميز مديريت اين فدراسيون ننشسته است.

سايت های خبرآنلاين و تابناک، اين ماجرا را با عنوان «دل طالقانی را شکستند» منتشر کرده اند. رئيس پيشين فدراسيون کشتی اما هنوز در اين باره سکوت کرده و واکنشی نشان نداده است.
XS
SM
MD
LG