لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۴

حريفان ايران در ليگ جهانی واليبال معرفی شدند


گروه بندی ليگ جهانی ۲۰۱۳ واليبال در شهر لوزان سوييس برگزار شد و تيم ملی واليبال ايران که برای نخستين بار در اين رقابت ها حضور خواهد يافت، حريفان خود را شناخت.

اين دوره از بازیهای ليگ جهانی واليبال برای نخستين بار در تاريخ اين مسابقات با حضور ۱۸ تيم و در سه گروه شش تيمی برگزار خواهد شد.

گروه بندی دور مقدماتی اين رقابتها بر اساس رده بندی جهانی تيم های شرکت کننده است. تيم ملی ايران با رتبه جهانی چهارده در گروه دوم قرار دارد. شاگردان خوليو ولاسکو با روسيه که تيم دوم جهان است، ايتاليا تيم سوم جهان، کوبا که در رده ششم آخرين رتبه بندی جهانی ايستاده، صربستان تيم هفتم رتبه بندی و بالاخره آلمان که در رده دهم قرار دارد همگروه شده.

برزيل تيم نخست جهان هم با لهستان، امريکا، بلغارستان، آرژانتين و فرانسه در گروه اول قرار گرفته. تيم های کانادا، کره جنوبی، فنلاند، هلند و دو تيم ديگر که از سوی کميته اجرايی فدراسيون جهانی واليبال (FIVB) اعلام خواهد شد در گروه سوم اين رقابت ها حضور دارند. گروه سوم در قياس با گروه های اول و دوم، آسانتر به نظر می رسد. به همين خاطر و طبق اعلام قبلی، از اين گروه فقط يک تيم صعود خواهد کرد که در ادامه اين گزارش، نحوه برگزاری بازیها و چگونگی صعود به مراحل بالاتر شرح داده شده.

دور نخست اين رقابتها از ۳۱ می ۲۰۱۳ برابر با يازدهم خرداد ۱۳۹۲ به مدت پنج هفته برگزار خواهد شد که تيم های اول تا سوم هر گروه که جايگاه بهتری در رنکينگ دارند، سه ميزبانی خواهند داشت و دو بار هم مهمان حريفان می شوند.

به اين ترتيب در گروه دوم که ايران قرار دارد، تيم های روسيه، ايتاليا و کوبا در سه بازی ميزبان خواهند بود و در دو بازی هم مهمان رقبای خود خواهند شد.

صعود به دور نهايی اين رقابت ها هم به اين صورت خواهد بود که از گروه های A وB ، سه تيم برتر به همراه تيم نخست گروه C به مرحله نهايی صعود می کنند که با تيم ميزبان، هشت تيم مرحله نهايی ليگ جهانی واليبال را تشکيل خواهند داد.

مرحله نهايی ليگ جهانی واليبال نيز از شانزدهم تا ۲۱ تير سال آينده برگزار خواهد شد. ميزبان اين مرحله هنوز معرفی نشده.

گروه بندی ليگ جهانی ۲۰۱۳
گروه اول: برزيل، لهستان، آمريکا، بلغارستان، آرژانتين و فرانسه
گروه دوم: روسيه، ايتاليا، کوبا، صربستان، آلمان، ايران
گروه سه: کانادا، کره جنوبی، فنلاند، هلند و دو تيم ديگر که بعداً معرفی می شوند.

در جريان قرعه کشی اين بازی ها پس از معرفی رناتو آرنا از ايتاليا به عنوان رييس دپارتمان ليگ جهانی، الکساندر بوريچيچ از صربستان نيز به عنوان مدير اجرايی برگزيده شد. بوريچيچ اينک علاوه بر رياست فدراسيون واليبال صربستان، نايب رييس اجرايی فدراسيون جهانی، رييس کميته مسابقات فدراسيون جهانی و نايب رييس کنفدراسيون واليبال اروپا نيز هست.

خوان آنتنيو گوتيه رز از آرژانتين به عنوان دبير و ژوزبل پالمی رين از برزيل هم در مقام مسئول کميته داوران اين دپارتمان معرفی شده اند. روسای فدراسيون های ۱۶ کشور حاضر در ليگ جهانی ۲۰۱۳ به عنوان ديگر اعضای اين دپارتمان معرفی شده اند.

تيم ملی واليبال ايران با کسب دو پيروزی پياپی مقابل ژاپن در تالار ۱۲ هزارنفری آزادی، برای نخستين بار توانست سهميه حضور در ليگ جهانی را کسب کند. ايران پيش از رويارويی با ژاپن، دو پيروزی متوالی هم در قاهره مقابل تيم ملی مصر رقم زد.
XS
SM
MD
LG