لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۴

مانور نظامی ايران در خليج فارس آغاز شد


رزمایش نظامی نیروی دریایی ارتش ایران در خلیج فارس
رزمایش نظامی نیروی دریایی ارتش ایران در خلیج فارس

نيروی دريايی ارتش ايران روز پنجشنبه دوم فروردين یک رزمايش دريايی را در منطقه ميانی و شمالی خليج فارس در استان بوشهر آغاز کرد.


در اين رزمايش نيروی دريايی ارتش ايران از ناوچه‌های موشک‌انداز، ناوهای سنگين رزمی و لجستيکی، موشک های هوا به سطح و سطح به هوا برای دستيابی به اهداف از پيش تعيين شده استفاده می کند.


در اين رزمايش زيردريايی تاکتيکی که برای شناسايی اهداف مورد نظر متناسب با شرايط اقليمی خليج فارس در صنايع وزارت دفاع ساخته شده است با موفقيت آزمايش شد
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران

به گفته دريادار سجاد کوچکی، فرمانده نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی، در اين رزمايش نيروی دريايی ارتش با استفاده از تجهيزات و سلاح های ساخت وزارت دفاع توان و قدرت دفاعی خود را برای صيانت از آب های خليج فارس به نمايش می‌گذارد.


دريادار سجاد کوچکی گفت: «در اين رزمايش زيردريايی تاکتيکی که برای شناسايی اهداف مورد نظر متناسب با شرايط اقليمی خليج فارس در صنايع وزارت دفاع ساخته شده است با موفقيت آزمايش شد .»


دريادار کوچکی جنگ های الکترونيکی، بکارگيری توپخانه مجهزبه‌سامانه هدايت آتش، تيراندازی عليه هدف های سطحی و زيرسطحی و بهره جستن از موشکهای دوش پرتاب را از ديگر برنامه‌های اين رزمايش ذکر کرد.


اين رزمايش تا دهم فروردين ماه جاری در پهنه آبهای خليج فارس به وسعت چهار هزار مايل دريايی اجرا می‌شود.


به گزارش خبرگزاری رويترز، کارشناسان نظامی چنين رزمايش هايی را نمايش قدرت ايران در آبهای خليج فارس و تنگه هرمز ارزيابی می کنند . اين کارشناسان معتقدند، ايران با هدف بازدارندگی آمريکا از حمله احتمالی به ايران، به اين رزمايش ها در خليج فارس دست می زند. در حدود دو پنجم نفت جهان توسط کشتی از اين منطقه می گذرد.


آمريکا ايران را متهم می کند که درصدد توليد جنگ آفزار هسته ای است. هرچند آمريکا خواهان حل ديپلماتيک بحران هسته ای ايران است، اما اين کشور امکان استفاده از نيروی نظامی درصورت شکست راه حل های ديپلماتيک را رد نکرده است.


«آمريکا تمام کننده جنگ عليه ايران نخواهد بود»


از سوی ديگر سرتيپ پاسدار مرتضی صفار، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران، گفت: «آمريکا اگر جنگی را عليه ايران آغاز کند بی شک تمام‌کننده آن نخواهد بود. »


به گزارش خبرگزاری فارس، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران که به مناسبت سالروز يک عمليات نظامی برعليه عراق سخن می گفت، افزود: «مردم ما اجازه نخواهند داد حتی يک سرباز آمريکايی پايش را داخل خاک کشور بگذارد.»


اين فرمانده سپاه تصريح کرد: «‌ما روحيه استقامت داريم و اين خود عامل بازدارندگی است.»


XS
SM
MD
LG