لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۷

کشتی آزاد ايران قهرمان آسيا شد


تيم ملی کشتی آزاد ايران با سه مدال طلا، يک نقره و يک برنز در رقابتهای قهرمانی ۲۰۱۰ آسيا در دهلی نو (هند) به کار خود پايان داد و برای بيستمين بار به مقام قهرمانی رسيد.

ايران با ۵۳ امتياز اول شد و تيم های قزاقستان (با ۴۸ امتياز)، کره جنوبی (با ۴۳ امتياز)، ژاپن و هند به ترتيب دوم تا پنجم شدند.

پس از اين که در شب نخست مسعود اسماعيل پور در ۶۰ کيلوگرم و رضا يزدانی در ۹۸ کيلوگرم ايران را به مدال طلا رساندند، در شب دوم و پايانی احسان لشگری در وزن ۸۴ کيلوگرم با پيروزی بر سيمون سيمونف از قزاقستان بر سکوی قهرمانی ايستاد. او سال پيش نيز در پاتايای تايلند به مقام قهرمانی رسيده بود. لشگری پيش از رسيدن به مدال طلا به ترتيب بر کشتی گيران ازبکستان، قرقيزستان و چين به پيروزی رسيده بود.

سه ملی پوش کشتی آزاد ايران در شب نخست با دو مدال طلا و يک نقره موفق تر از کشتی گيران شب دوم عمل کردند. از چهارکشتی گير شب دوم دو کشتی گير حذف شدند و محمدرضا آذرشکيب به مدال برنز مشترک رسيد.

مسعود اسماعيل پور در ۶۰ کيلوگرم پس از عبور از سد حريفان، در مسابقه پايانی شوگو مائه دا از ژاپن را در يک مسابقه نزديک ،که به وقت سوم رسيد، با امتياز شکست داد و نخستين طلا را برای ايران بدست آورد. در اين وزن اولان نادربيک از قرقيزستان و گائو فنگ از چين به طور مشترک برنز گرفتند.

در مسابقه پايانی ۹۶ کيلوگرم رضا يزدانی با پيروزی قاطع بر نورجان کاتايف از قزاقستان (برنده مدال طلای ۲۰۰۶ آسيا) دومين طلا را به اردوی ايران آورد.

در اين وزن تاکائو ايسوکاوا از ژاپن و کيم جائه گانگ از کره جنوبی به طور مشترک سوم شدند.

سعيد رياحی در ۷۴ کيلوگرم برای مدال طلا مسابقه ای نزديک را به يارسينگ هندی باخت و در سکوی دوم ايستاد. اعتراض رسمی گروه ايران به خاک کشتی گير تيم ميزبان در آخرين ثانيه های وقت دوم بی نتيجه بود و او در وقت سوم بازنده شد.

در اين وزن سيف الدين عثمانف از قزاقستان و لی يون سئوک از کره جنوبی به طور مشترک مدال برنز گرفتند.

در وزن ۱۲۰ کيلوگرم، محمد رضا آذرشکيب پس از استراحت در دور نخست، حريفی از کره جنوبی را در دور دوم شکست داد ولی در نيمه پايانی مغلوب حريف قزاق شد تا تنها بخت مدال برنز داشته باشد. او برای مدال برنز مشترک راجيو تومار از هند را در دو وقت با امتياز شکست داد.

لازرف از قرقيزستان برنز ديگر اين وزن را بدست آورد.

در اين وزن مريد موتاليموف از قزاقستان به مقام قهرمان رسيد و چولومبات از مغولستان دوم شد.

در ۵۵ کيلوگرم حسن رحيمی بر حريف تايوانی پيروز شد ولی در مسابقه دوم به کشتی گير ژاپنی باخت. راهيابی کشتی گير ژاپنی به مرحله پايانی او را صاحب بخت مدال برنز کرد که با شکست از کشتی گير ترکمنستانی حذف شد.

مصطفی حسين خانی در وزن ۶۶ کيلوگرم در اولين کشتی به حريف کره ای باخت. ولی با فيناليست شدن حريف کره ای صاحب بخت مدال برنز شد، که با شکست از حريف مغولی حذف شد.
.
XS
SM
MD
LG