لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۸

رسول خادم سرپرست فدراسيون کشتی شد


با استعفای حجت الله خطيب از سمت سرپرستی فدراسيون کشتی، رسول خادم مسئوليت «ورزش ملی ايران» را برعهده گرفت. او پيش از اين مدير تيم های ملی کشتی بود و با تيم کشتی آزاد موفق شد جام قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۱۳ بوداپست را کسب کند. جامی که پس از ۴۸ سال، در خارج از ايران نصيب کشتيگيران ايران شد.

رسول خادم در حالی سرپرست فدراسيون کشتی شده که هفته گذشته برادر او اميررضا خادم به عنوان يکی از نامزدهای انتخابات فدراسيون کشتی، شرط حضور خود در انتخابات را «تعيين تکليف بدهي های فدراسيون» اعلام کرده بود.

رضا صالحی اميری سرپرست وزارت ورزش و جوانان ضمن موافقت با استعفای خطيب، خادم را به اين سمت منصوب کرده است. خطيب طی دو سال گذشته سرپرست فدراسيون کشتی بود. او قبل از المپيک لندن با حکم محمد عباسی وزير پيشين ورزش، جای محمدرضا يزداني خرم را در فدراسيون کشتی گرفته بود.

انتخابات فدراسيون کشتی که قرار بود اول آبان برگزار شود نيز به تعويق افتاده و قرار است پس از اينکه صالحی اميری از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، اين انتخابات برگزار شود.

در حکم صالحی اميری به رسول خادم آمده است، او با حفظ جايگاه فنی در مديريت تيم های ملی به سمت سرپرست فدراسيون کشتی منصوب شده. ساماندهی امور فدراسيون، توجه به موضوعات اخلاقی، فنی و فرهنگی، برگزاری انتخابات هيات های کشتی در استان هايی که با سرپرست اداره مي شوند و ايجاد آمادگی برای برپايی مجمع سراسری آينده، از وظايف رسول خادم است که در ابلاغ سرپرست وزارت ورزش قيد شده.

محمدرضا توپچی دبير فعلی فدراسيون، اميررضا خادم رييس سابق فدراسيون، محمدرضا يزداني خرم رييس پيشين فدراسيون، عباس جديدی قهرمان سابق جهان و عضو شورای شهر تهران، عسگری محمديان دارنده سه مدال نقره جهان و المپيک همراه با حسن رنگرز نايب رييس فعلی فدراسيون از نامزدهای انتخابات فدراسيون کشتی هستند اما گفته ميشود با تعويق انتخابات، ممکن است ثبت نام قبلی باطل شده و متقاضيان رياست، مجدداً برای اعلام آمادگی خود به فدراسيون کشتی مراجعه کنند.

خطيب: نفرين کردم

سرپرست مستعفی فدراسيون کشتی مي گويد فکر نمي کردم در کشتی چنين بيرحمانه به من حمله شود و غير از ناسزا چيزی نشنوم.

حجت الله خطيب به فارس نيوز گفت: کارنامه من هميشه مورد تأييد منتقدان بوده، چه زمانی که در استان تهران مسئوليت داشتم و چه زمانی که در مازندران بودم. زمانی آرزوی ما داشتن يک ورزشگاه در خيابان پيروزی بود اما وقتی تربيت بدنی استان تهران را تحويل دادم چندين ورزشگاه در اين خيابان ساخته بوديم.

خطيب ادامه داد: برای تمام قهرمانان سابق کشتی که در اين استان بودند، بهترين امکانات را فراهم کرده و زمينه رشد مالی آنها را فراهم کردم، اما به غير از ناسزا چيز ديگری از آنها نشنيدم. افرادی که به من تهمت زدند را به خدا واگذار ميکنم. کسانی که خدماتم را ناديده گرفته اند را نفرين کرده ام.

مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس درباره اينکه بسياری از انتقادات به خاطر مشکلات مالی بود، گفت: «در اينکه کشتی بايد پول و امکانات خوب داشته باشد ترديدی وجود ندارد اما با توجه به فضای کنونی کشور، من بايد چه کاری بايد انجام ميدادم؟»

در دوران مديريت خطيب، سفرهای برون مرزی تيم های ملی در رده های سنی مختلف به دليل مشکلات مالی، به طور مکرر لغو شد. در روز استعفای او نيز در حالی که قرار بود تيم منتخب کشتی آزاد ايران با هفت نفر به تورنمنت کانايف قزاقستان برود، گفته شد اين اعزام به دليل تامين نشدن منابع مالی برای اخذ رواديد و همچنين خريد بليت هواپيما لغو شده است.

شدت مشکلات مالی در فدراسيون کشتی به اندازهای بود که کارکنان اين فدراسيون برای دريافت حقوق معوقه خود، روبروی ساختمان اين فدراسيون تحصن کردند. اعضای تيم ملی کشتی فرنگی هم يک روز قبل از پرواز به مجارستان برای حضور در مسابقات جهانی، تهديد کرده بودند که به خاطر خلف وعده های فدراسيون، قيد حضور در بوداپست را خواهند زد.
XS
SM
MD
LG