لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۹

کيومرث ملک‌مطيعی در گذشت


 کيومرث ملک‌مطيعی
کيومرث ملک‌مطيعی
کيومرث ملک‌مطيعی، بازيگر قديمی سينما، تئاتر و تلويزيون روز شنبه بیست و یکم فروردين ماه در سن ۷۴ سالگی در اثر «ايست قلبی» در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.

کيومرث ملک مطيعی متولد بندرانزلی است و بازی در تئاتر را از سال ۱۳۳۰ در رشت آغاز کرد. وی از سال ۱۳۵۰ فعاليت های سينمايی خود را شروع کرد.

کيومرث ملک مطيعی روز جمعه به دليل ناراحتی قلبی به بيمارستان شريعتی مراجعه کرد و سرانجام ظهر روز شنبه بر اثر ايست قلبی در گذشت.

از عمده نمايش‌های او می‌توان از «خاله چارلی»، «زير گذر لوتی صالح»، «محراب» و از فيلم‌های تلويزيونی «تلخ و شيرين»، «زير آسمان شهر»، «تعطيلات نوروزی»، «فردا روز ديگری است» و فيلم‌های چون «کلاغ» بهرام بيضايی « ، «سايه‌های بلند باد» بهمن فرمان‌آرا، «ميراث من جنون» مهدی فخيم‌زاده، «برنج خونين» امير قوی‌دل‌،‌ «بازجويی يک جنايت» محمدعلی سجادی، «مردی که زياد می‌دانست» يدالله صمدی، «بگذار زندگی کنم» شاپور قريب، «ديدار» محمدرضا هنرمند، «الو الو من جوجه‌ام» مرضيه برومند و .... نام برد.

کيومرث ملک مطيعی نويسندگی و کارگردانی‌ نمايش‌هايی مثل «دختر چوپان» ، «خانواده نمونه» و «ويلای پرماجرا‌ » را هم در کارنامه دارد.

هفته گذشته نیز رضا کرم رضايی چهره آشنای هنر نمايش و سينمای ايران در ۷۳ سالگی درگذشت. آقای کرم رضايی متولد کرمانشاه بود و از مدت ها پيش در بستر بيماری به سر می برد او شنبه چهاردهم فروردين ماه در پی بستری شدن در بيمارستان مهر درگذشت.
XS
SM
MD
LG