لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۱

انفجار ها در عراق دست کم ۳۰ کشته برجای گذاشت


انفجار در مسجد اهل تسنن در نزدیکی بعقوبه
انفجار در مسجد اهل تسنن در نزدیکی بعقوبه
پليس عراق روز جمعه ۲۲ شهريور اعلام کرد که در جريان انفجار دو بمب به هنگام خروج نماگزاران از مسجدی در شهر بعقوبه در عراق دست کم ۳۰ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اين انفجارها در روستای ام الادهم در نزدیکی شهر بعقوبه در ۶۰ کيلومتری شمال بغداد روی داده است.

طبق اين گزارش پليس عراق گفته است در اين دو انفجار دست کم ۴۵ نفر نيز مجروح شده اند. دو مقام امنيتی به آسوشيتدپرس گفته است بمب در داخل کولر در داخل پنجره این مسجد اهل تسنن جاسازی شده بود.

به گزارش خبرگزاری رويترز، انفجار اول به هنگام خروج نمازگزاران روی داده و ده دقيقه بعد از اين انفجار ، بمب ديگری در فاصله کمی منفجر می شود.

خالد جميل، معلم، يکي از مجروحان اين حادثه در اين زمينه، به خبرگزاری رويترز گفته است: يک بمب کنارجاده ای در سطل زباله جاسازی شده بود ابتدا منفجر شد. ما در حال کمک به مجروحان حادثه بوديم که ده دقيقه بعد از بمب اول، بمب دوم منفجر شد. بمب دوم تقريبا شش متر با محل بمب اول فاصله داشت.

اين دومين انفجار طی روزهای اخير در بعقوبه است. روز سه شنبه در جريان انفجار يک خودرو در اين شهر ۱۰ نفر کشته شدند.

تاکنون هيچ گروهی مسئوليت انفجارهای روز جمعه را برعهده نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، گروه حکومت اسلامی عراق و شام و ابسته به القاعده و افراطيون سنی طی ماههای اخير تلاش کرده اند تا خشونت بين شيعيان و اهل تسنن را تشديد کنند.

گروه القاعده تاکنون مسئوليت شمار زيادی از حملات و بمب گذاری هاعليه نيروهای دولتی و به ويژه شيعيان را برعهده گرفته است.

در همين حال خبرگزاری رويترز گزارش داده است که در انفجار يک خودور بمب گذاری شده در سامرا در روز جمعه سه زائر ايرانی کشته شده اند.

گزارش ها حاکی است که در حملات گروه های تندور در ماه اوت در عراق دست کم ۸۰۰ نفر کشته شده اند. اين در حالی است که از آغاز موج تازه خشونت ها در عراق از ماه آوريل تاکنون ۴۰۰ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، القاعده روز جمعه در بيانيه مسئوليت حمله ناکام به رهبر شبه نظاميان سنی مخالف القاعده را برعهده کرفته است.
XS
SM
MD
LG