لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۵

سعيدی: سپاه نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نيست


علی سعيدی، نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران،
علی سعيدی، نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران،
علی سعيدی، نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران، گفته است، سپاه نسبت به انتخابات رياست جمهوری آينده «بی تفاوت» نيست و خواهان بر سر کار آمدن رييس جمهوری «ولايت مدار» است که «تدابیر» رهبری را اجرا کند.

خبرگزاری فارس روز جمعه دهم آذرماه به نقل از «سعير» ، وب سايت سپاه ثاره الله کرمان، گزارش داده است که علی سعيدی در خصوص نقش سپاه در انتخابات آينده رياست جمهوری ايران گفته است:« سپاه نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نيست؛ سپاه يک سبد رأی دارد و بايد شاخص‌ها و معيارها را بگويد؛ ما رئيس‌جمهوری را می‌خواهيم که ولايت مدار باشد و تدابير رهبری را به نحو احسن اجرا کند.»

نماينده رهبر در سپاه پاسداران اضافه کرده است:« ما معيارهای ارزشی بودن، ولايت مداری و مديريت بالا را برای پاسداران و بسيجيان تبيين می‌کنيم.»

علی سعيدی همچنين گفته است:«سپاه هيچ دخالتی در انتخابات نخواهد داشت اما نسبت به انتخابات و اينکه چه کسی رئيس جمهور شود نيز بی تفاوت نخواهد بود.»

علی سعیدی پیشتر نیز در آبان ماه امسال در گفت و گویی تاکید کرده‌بود که «رییس‌جمهوری آینده باید با رهبری هماهنگ باشد.»

درحالی نماينده رهبرجمهوری اسلامی در سپاه درباره «شرايط» رييس جمهور آينده ايران صحبت کرده که طی روزهای اخير برخی چهره های اصلاح طلب از شرايط موجود در ايران برای برگزاری انتخابات رياست جمهوری انتقاد کرده اند.

محمد موسوی خوئينی ها، عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز، گفته است:« من با مشاهده وضعيت موجود، هيچ اميدی ندارم که حاکميت راه را باز کند تا تمام مردم آزادانه مشارکت کنند. آن‌ها می‌گويند همه آزاد هستند، اما در چارچوب نگاه آقای جنتی، و اين به نظر ما درست نيست. آقای جنتی بالاخره يک نفر است و نمی‌شود که همه خودشان را با قد و قواره‌ای که آقای جنتی متر می‌کند اندازه کنند و تطبيق دهند.»

محمد موسوی خوئينی ها در ادامه گفته است:«در شرايطی که يک جريان سياسی مهم کشور از همه امکانات حضور در صحنه سياسی کشور محروم شده است و جريان مقابل از تمام امکانات مالی، تبليغاتی، رسانه‌ای، به ويژه از رسانه ملّی برخودار است و نيز برای حمله و هجوم به جريان رقيب وبه اصلاح طلبان و به هر کس و به هر گروه که نمی‌پسندند، آزادند و از حمايت امنیّتی و قضائی برخور دارند، آيا می‌شود باور کرد که انتخابات آزاد است؟»

وی افزوده است: «انتخاباتی که از آن يکی بر کرسی رياست جمهوری بنشيند و يکی برود در زندان، اسمش انتخابات آزاد نيست.»

اين در حالی هايی است که گزارش های متعددی در خصوص فعاليت های انتخاباتی اصولگرايان در طی روزهای اخير منتشر شده است.

گمانه زنی رسانه های ایران حاکی است که چهره هایی مانند: علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی،‌ علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران، محمدباقر قالیباف،‌ شهردار تهران، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، غلامعلی حدادعادل، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مصطفی پورمحمدی،‌ رییس سازمان بازرسی کل کشور احتمالا نامزدهای اصولگرایان در این انتخابات خواهند بود.

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره سفر «محرمانه» اسفنديار رحيم مشايی ، رییس دفتر محمود احمدی نژاد، به کرمانشاه در ۳۰ آبانماه نوشته است « ورود غيرمنتظره مشايی به کرمانشاه شکل و بويی انتخاباتی به خود گرفت .»

از سوی ديگر روابط عمومی شهرداری تهران با صدور اطلاعيه‌ای خبر ديدار باقر قاليباف، شهردار تهران، با اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و سيدحسن خمينی را تکذيب کرد.

اين در حالی است که «رجا نيوز» از رسانه ها طرفدار دولت، پس از تکذيبيه شهرداری تهران بارديگر تاکيد کرده است که چنين ديدارهايی صورت گرفته است. سايت رجا نيوز نوشته است که طرفداران باقر قاليباف او را «کانديدای بالقوه اصولگرايان در سال ۹۲ قلمداد می‌کنند.»

سايت رجانيوز در ادامه واکنش به تکذيبيه شهرداری تهران نوشته است:« محرز شد که آقای قاليباف با آقايان هاشمی، خاتمی و سيد حسن خمينی ديدارهايی داشته است که حتی تاريخ ديدار آقای هاشمی در روز يکشنبه ۲۳ مهر ماه سال جاری نيز قيد شد، بنابراين بار ديگر تأکيد می‌شود که اظهارنظر در مورد جزئيات اين خبر بدليل محرمانه بودن اين ديدار‌ها و بی‌ارتباطی آن‌ها با مسائل شهری، در صلاحيت روابط عمومی شهرداری تهران نيست.»

يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران قرار است روز ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۲ در ايران برگزار شود
انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ اعتراض هايی را درپی داشت . در این اعتراضات در تهران و برخی از شهرستان ها دهها نفر کشته شدند. ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دونامزد اصلاح طلب معترض به نتييجه اين انتخابات، هم اکنون در حصر خانگی به سر می برند.
XS
SM
MD
LG