لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۷

فرمانده سپاه تهران: با هرگونه تحرک مخالفان به شدت برخورد می کنيم


همزمان با واکنش مقامات دولت جمهوری اسلامی به دعوت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از مردم برای شرکت در راهپيمايی ۲۵ بهمن برای حمايت از قيام مردم مصر و تونس،حسين همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، می گويد با هرگونه تحرک مخالفان «به شدت برخورد» خواهد شد.

حسين همداني در گفت وگو خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، با اشاره به اين که «هر سال در آستانه پيروزی انقلاب اسلامی شاهد تحرکات دشمنان برای کاهش حضور مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن هستيم» گفته است: «فتنه گران جنازه ای بيش نيستند و با هرگونه تحرک آن ها به شدت برخورد می کنيم.»

در حالی فرمانده سپاه تهران بزرگ از برخورد شدید با «هرگونه تحرک» مخالفان سخن گفته است که ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان در ايران، هفته جاری در نامه‌ای مشترک به وزارت کشور، خواستار صدور مجوز برای برگزاری راهپيمايی در حمايت از جنبش‌های اعتراضی در مصر و تونس عليه حکومت‌های استبدادی اين کشورها شده‌اند.

آنها در اين نامه، با اشاره به اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، زمان و محل برگزاری اين راهپيمايی را ساعت سه بعدازظهر روز ۲۵ بهمن و از ميدان امام حسين تا ميدان آزادی تهران اعلام کرده‌اند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با تهديد مخالفان می گويد: «فتنه گران بايد بدانند، ديگر آن ها را فريب خوردگانی نمی دانيم که به نتيجه انتخابات معترض باشند، قطعاً‌ آن ها را ضد انقلاب و جاسوس می دانيم و به شدت با آن ها برخورد خواهيم کرد.»

«فتنه گران» عنوانی است که مقامات جمهوری اسلامی به معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ اطلاق می کنند. پس از حوادث انتخابات سال گذشته تهران و برخی از شهر های ايران شاهد راهپيمايی های معترضان بود که به گفته مخالفان ده ها نفر در اين اعتراضات کشته شدند. نيروهای امنيتی ايران هرگونه تظاهرات اعتراضی را سرکوب کردند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه با اشاره به آنچه که «تحرکات اخير سران فتنه» خواند، گفته است:«آن ها در ۱۴ بهمن از طرفدارانشان خواسته بودند که به خيابان ها بيايند اما هيچ گونه اتفاقی رخ نداد و اين به معنای آن است که ديگر هواداری ندارند.»

اشاره فرمانده سپاه محمد رسول الله به دعوت چند وب سايت برای شرکت در تظاهرات اعتراضی در تهران در ۱۴ بهمن است که گزارشی در خصوص بروز تجمع اعتراضی در اين روز منتشر نشده است.

هشدار فرمانده سپاه محمد رسول الله به رهبران مخالفان درباره «هرگونه تحرک» در همان روزی منتشر شده است که سخنگوی قوه قضاييه نيز درخواست مهدی کروبی و ميرحسين موسوی را برای برگزاری تظاهرات «نوعی ايجاد تفرقه» ارزيابی کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، غلامحسين محسنی اژه‌ای ، سخنگوی قوه قضاييه گفته است: «اين اقدام صرفاً يک اقدام سياسی است و مردم ما هشيار هستند و هرجا که ضرورت داشته باشد با اقداماتی که از مراجع قانونی انجام می‌شود به دشمنان پاسخ می‌گويند.»

درخواست مجوز راهپيمايی ۲۵ بهمن با استقبال جبهه مشارکت، از احزاب اصلاح‌طلب، روبه‌رو شده و وب‌سايت‌های نزديک به اصلاح‌طلبان تاکنون با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اقدام به انتشار اخبار مرتبط با اين راهپيمايی و گشايش صفحات فيس‌بوک و توئيتر کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG