لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۰

حمله هوايی اسرائيل به غزه « ۱۰ کشته» برجای گذاشت


گزارش ها حاکی است که در جريان حمله هوايی اسرائيل به غزه ۱۰ شبه نظامی فلسطينی کشته شده اند. يکی از رهبران ارشد فلسطينی در اين حمله کشته شده است.

به گزارش شبکه الجزيره، زهير القيسی، فرمانده کميته های مقاومت مردمی، که در حمله هوايی اسراييل به غزه کشته شد، رهبر گروهی است که گيلعاد شاليط، سرباز اسرائيل، را ربوده و به مدت پنج سال به اسارت گرفته بود. گليعاد شاليط اخيرا با ۱۰۰۰ زندانی فلسطينی مبادله شد.

کميته های مقاومت مردمی يک گروه مسلح هماهنگ و همسو با جنبش حماس است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، ارتش اسرائيل روز جمعه اعلام کرده است که حمله هوايی روز جمعه در پاسخ به پرتاب راکت توسط شبه نظاميان فلسطينی صورت گرفته است.

در اين حمله خودروی حامل زهير القيسی هدف قرار گرفته شده که به کلی منهدم شده است. گفته مي شود محمود حنانی، داماد زهير القيسی و از فرماندهان کميته های مقاومت مردمی، از جمله سرنشينان اين خودرو بوده که کشته شده است.

کشته شدن اين فرمانده ارشد فلسطينی باعث شد تا برخی از گروه های شبه نظامی فلسطينی به سوی اسرائيل راکت شليک کنند.

جنبش حماس مي گويد، در حمله هوايی ديگری توسط اسرائيل در شامگاه جمعه ۸ شبه نظامي کشته شده اند.

ارتش اسرائيل نیز گفته است: حملات هوايی ديگري برای جلوگيری از حمله شبه نظاميان در مرز با مصر صورت گرفته است. ارتش اسرائيل تاييد کرده است که روزجمعه سه حمله هوايی انجام شده است.

به گزارش رويترز، يک سخنگوی ارتش اسرائيل گفته است، راکت های پرتاپ شده به سوی اسرائيل سه زخمی برجای گذاشته است.

پس از کشته شدن زهير القيسی، شبه نظاميان فلسطينی در غزه اعلام کردند، انتقام اين حمله را از اسراييل خواهند گرفت.

ابو عطيه، يک سخنگوی کميته مقاومت مردمی، گفته است: « برای پاسخ دادن به اين جرم نفرت انگيز، رزمندگان ما از تمام گزينه ها استفاده خواهند کرد. ترور رهبر ما ، باعث نمی شود که مقاومت ما پايان يابد.»
XS
SM
MD
LG