لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۷

بازداشت امام جماعت پروجیا در ارتباط با القاعده


در ايتاليا در حال حاضر ۹۶۹ مسجد و مرکز اسلامی فعاليت دارند که اکثريت آنها در فهرست وزارت کشور به ثبت نرسيده اند و عملا غيرقانونی هستند
در ايتاليا در حال حاضر ۹۶۹ مسجد و مرکز اسلامی فعاليت دارند که اکثريت آنها در فهرست وزارت کشور به ثبت نرسيده اند و عملا غيرقانونی هستند

در ادامه تحقيقات، مامورين انتظامی و نيروهای ويژه مبارزه با خرابکاری شهر پروجيا، در ايتاليای مرکزی، يک امام جماعت مراکشی را دستگير کرد..


محمد ال غبسی، ۴۶ ساله، در گاراژ محل اقامتش در پيترآنتونيو، شهرکی در حومه پروجيا، مسجدی برپا ساخته بود و پيشنمازی آن را به عهده داشت.


در بازرسی از منزل محمد ال غبسی و مسجدی که او اداره می کرد، مامورين پليس نقشه های آبرسانی برخی از ايالات مرکزی ايتاليا و فرودگاه بين المللی رم و هم چنين عکس های متعددی از اين فرودگاه را به دست آوردند.


در ادامه بازرسی از انبار منزل يکی ديگر از دستگيرشدگان، مصطفی ال گرچی، پيشنماز مسجد پونته فلچينو مامورين ضد تروريست ايتاليا توانستند يک لابراتوار و بيش از ۶۰ نوع مختلف مواد شيميايی را به دست آورند.


برخی از اين مواد تا زمانيکه مخلوط نشوند کاملا بی ضرر هستند. برخی از اين مواد شيميايی در آماده ساختن کاميونی که در سال ۱۹۹۳ ميلادی در گاراژ يکی از برج های مرکز جهانی نيويورک منفجر شد، مورد استفاده قرار گرفته بودند.


شناسايی اين شبکه مظنون به همکاری با شاخه اروپايی القاعده به بحث دائمی در ايتاليا در رابطه با فعاليت های مراکز اسلامی و نقش پيشنمازان در ترويج عقايد افراطی و سازمان دهی گروه های عملياتی ، دامن زده است. در ايتاليا در حال حاضر ۹۶۹ مسجد و مرکز اسلامی فعاليت دارند که اکثريت آنها در فهرست وزارت کشور به ثبت نرسيده اند و عملا غيرقانونی هستند.


در سال ۲۰۰۰ ميلادی شمار مراکز اسلامی و مساجد ايتاليا به ۳۰۰ هم نمی رسيد. عمده اين مراکز توسط مراکشی ها برپا شده و اداره می شوند.


در ايتاليا ۲۹۵ هزار مراکشی مهاجر زندگی می کنند که پس از آلبانيايی ها بزرگترين گروه از مهاجرين را تشکيل می دهند.


وزير بهداشت ايتاليا، ليويا تورکو معتقد است يکی از راه های گسترش نظارت بر فعاليت های مراکز اسلامی اجباری ساختن نام نويسی پيشنمازان در فهرستی در وزارت کشور و برگزاری کلاس هايی برای امامان جماعت تحت نظارت مراکز اسلامی رم و ميلان است.


XS
SM
MD
LG