لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۸

تظاهرات در رم برای آزادی گروگان ایتالیایی در افغانستان


دانيله ماستروجاکومو روز يکشنبه گذشته در حومه شهر قندهار توسط گروهی وابسته به طالبان ربوده شد.
دانيله ماستروجاکومو روز يکشنبه گذشته در حومه شهر قندهار توسط گروهی وابسته به طالبان ربوده شد.

به دعوت شهردار رم و اتحاديه خبرنگاران ايتاليا، روز پنچ شنبه هشتم مارس در ميدان کامپی دوليو تظاهراتی با شرکت چند صد نفر، در محکوميت به گروگان گرفتن دانيله ماستروجاکومو برگزار شد.


این تظاهرات در ميدان کامپی دوليو Campidoglio در مقابل ساختمان شهرداری و با شرکت چند صد نفر، برخی از شخصيت های سياسی و گروهی از افغانی های ساکن پايتخت ايتاليا برگزار شد.


دانيله ماستروجاکومو Daniele Mastrogiacomo خبرنگار اعزامی روزنامه لارپوبليکا La Repubblica به افغانستان، روز يکشنبه گذشته در حومه شهر قندهار توسط گروهی وابسته به طالبان ربوده شد.


سردبير روزنامه لارپوبليکا، اتزيو مائورو در اين گردهمايی گفت: «دانيله ماستروجاکومو تنها برای پوشش خبری درگيری های نظاميان در منطقه قندهار و ملاقات با برخی از رهبران نظامی گروه های مسلح مخالف دولت حامد کرزای به افغانستان سفر کرده بود و بر خلاف ادعای طالبان با هيچ نهاد جاسوسی در ارتباط نبوده است.»


طالبان در بيانيه ای که روز گذشته منتشر ساخت خبرنگار ايتاليايی را به جاسوسی برای دولت های خارجی متهم کرد. در همين اطلاعيه که به امضای يکی از فرماندهان طالبان به نام ملادادالله انتشار يافته است اشاره می شود در صورت اثبات جرم جاسوسی خبرنگار ايتاليايی و دو همراه افغانی اش، آنها بر پايه احکام اسلامی مجازات خواهند شد.


وزارت خارجه ايتاليا می گويد تا کنون هيچ درخواستی از سوی گروگان گيرها برای آزادی خبرنگار لارپوبليکا دريافت نشده است. سکوت ربايندگان دانيله ماستروجاکومو و ارائه نکردن درخواستی برای آزادی اش نگرانی شديد دولت ايتاليا را برانگيخته است.


روز پنج شنبه تقريبا همزمان با تظاهرات برای آزادی دانيله ماستروجاکومو، مجلس ايتاليا لايحه تمديد ماموريت نظاميان ايتاليايی در افغانستان را با ۵۲۴ رای موافق، ۳ رای مخالف و ۱۹ ممتنع به تصويب رساند.


XS
SM
MD
LG