لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۴

هشدار سازمان امنيت ايتاليا نسبت به فعاليت های جهادی


سازمان امنيت برون مرزی ايتاليا «سيزمی» نسبت به فعالیت های جهادی هشدار داده است
سازمان امنيت برون مرزی ايتاليا «سيزمی» نسبت به فعالیت های جهادی هشدار داده است

سازمان امنيت برون مرزی ايتاليا سيزمی Sismi در گزارش جامعی که هر ۶ ماه يک بار در اختيار دولت و دو شاخه پارلمان قرار می دهد خطر عمليات تروريستی گروه های موسوم به جهادی در خاک ايتاليا و ديگر کشورها عليه منافع اين کشور را بسيارجدی تلقی می کند.


در اين گزارش که بخش هايی از آن در اختيار مطبوعات و رسانه ها نيز قرار داده شده است، سيزمی می نويسد«نظاميان ايتاليايی که در کابل و منطقه هرات در افغانستان مستقر هستند می توانند هدف عمليات گروه های نظامی وابسته به طالبان و القاعده قرار گيرند».


سيزمی در همين زمينه اشاره می کند درگيری های جنوب افغانستان و ولايت هلمند در صورتی که ادامه پيدا کنند می توانند به آسانی به ديگر ولايات افغانستان نيز گسترش يابند و در کابل و هرات خطر عمليات انتحاری بسيار جدی است.


سيزمی مدعی است در ۶ ماه گذشته در ۱۱۵ مورد اين گروه ها قصد انجام عملياتی را در خاک ايتاليا و يا عليه منافع ايتاليا در خارج از مرزهايش را داشته اند که يا خنثی شدند ويا به دلايلی به مرحله اجرا نرسيدند

در گزارش سيزمی دقيقا اشاره می شود که «در افغانستان اتحادی دربرگيرنده نيروهای هوادار ملاعمر، القاعده و برخی از جنگ سالاران پای گرفته است که از امکانات مالی و تسحيلاتی قابل توجهی برخوردار است».


در اشاره به فعاليت های جهادی در اروپا و به ويژه در ايتاليا سيزمی در گزارش اش می نويسد موفقيت نبودن اين گروه ها در انجام عمليات خرابکارانه را نبايد عدم حضور فعال آنها دانست، زيرا اين گروه ها در ماه های اخير با بازگشت داوطلبانی که به عراق رفته بودند، بيش از گذشته انسجام يافته و از قابليت های نظامی بيشتری نسبت به سال های قبل برخوردارند.


سيزمی مدعی است در ۶ ماه گذشته در ۱۱۵ مورد اين گروه ها قصد انجام عملياتی را در خاک ايتاليا و يا عليه منافع ايتاليا در خارج از مرزهايش را داشته اند که يا خنثی شدند ويا به دلايلی به مرحله اجرا نرسيدند.


در همين مدت ۲۱۱ نفر از اعضا و هواداران گروه های خرابکار و افراطی اسلامی شناسايی شده و تحت کنترل قرار گرفتند و ۲۰ نفر از آنها از کشور اخراج شدند.


سيزمی معتقد است از آنجايي که اکثريت کسانی که در ايتاليا خرابکار پتانسيل به حساب می آيند وابسته به گروه های سلفی مراکشی و الجزايری هستند، با توجه به ادغام اين گروه ها در سازمان جديد التاسيس «القاعده در سرزمين مغرب» و با در نظر گرفتن عمليات اخير خرابکاران در مراکش و الجزاير نبايد به هيچ وجه خطر انجام عملياتی تروريستی در ايتاليا و به ويژه عليه واتيکان و افراد و مکان هايی که نماد مسيحيت به حساب می آيند را دست کم گرفت.


پاپ بنديکت شانزدهم بنابرآنچه در اين گزارش اشاره می شود، يکی از اهداف گروه های خرابکار سلفی است. آنچنان که واتيکان و برخی ديگر از کليساها بر مبنای اطلاعاتی به دست آمده از ديگر اهداف «القاعده» در سرزمين مغرب هستند.


XS
SM
MD
LG