لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۳

تشکیل کمیته حمایت ازجنبش دانشجویی ایران در ایتالیا


فرانچسکو پاسکوالی می گویدسکوت در قبال آنچه در ايران بر جوانان و دانشجويان می گذرد قابل قبول نيست
فرانچسکو پاسکوالی می گویدسکوت در قبال آنچه در ايران بر جوانان و دانشجويان می گذرد قابل قبول نيست

سازمان های جوانان احزاب ايتاليا در نظر دارند سال ۲۰۰۷ ميلادی را سال همبستگی با جنبش دانشجویی در ايران و حمايت از خواست های جوانان در جمهوری اسلامی ايران اعلام کنند.


فرانچسکو پاسکوالی Francesco Pasquali هماهنگ کننده جوانان حزب «زنده باد ايتاليا» ، مهم ترين تشکل اپوزيسيون در اين کشور اروپائی است، و از جمله بنيادگزاران کميته «تهران ۲۰۰۷» است، از وزير آموزش خواست در بخشنامه ای روشنگری در رابطه با نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ايران، و اطلاع رسانی در مورد خواست های جوانان اين کشور را در دستور کار مراکز آموزشی قرار دهد.


اکر لازم باشد هر روز در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ايران در رم بست خواهيم نشست، تا به نمايندگان تهران ياد آوری کنيم که دانشجويان ايرانی در مبارزه شان برای آزادی و دمکراسی تنها نيستند و از حمايت ما برخوردارند
فرانچسکو پاسکوالی
هماهنگ کننده جوانان حزب «زنده باد ايتاليا»

فرانچسکو پاسکوالی در گفت وگو با راديو فردا می گويد «اگرچه ما هنوز از وزير آموزش پاسخی رسمی به اين درخواست دريافت نکرده ايم، وليکن بسيار خوشبين هستيم زيرا حساس نمودن دانشجويان و دانش آموزان در رابطه با ارزش های والايی چون دمکراسی و آزادی از وظايف نهاد های آموزسی است».


پاسکوالی در ادامه می افزايد « تربيت جوانان و نو جوانان به احترام گزاردن به ارزش هايی چون آزادی و دمکراسی، چه در ايتاليا و چه در هر نقطه از جهان، از جمله وظايفی است که قانون اساسی ما برای نهاد های آموزشی مقرر ساخته است، و در اين راستا سکوت در قبال آنچه در ايران بر جوانان و دانشجويان می گذرد قابل قبول نيست».


فرانچسکو پاسکوالی در ادامه گفت وگويش با راديو فردا می گويد«حساس ساختن دانشجويان دانشگاه های ايتاليا از جمله برنامه های ما برای هفته های آينده است، و در حاشيه اين فعاليت ها تلاش داريم در تماس با سازمان های جوانان ديگر احزاب اروپائی، در سطح اتحاديه اروپا، اين فعاليت ها را هماهنگ سازيم، زيرا ما نمی خواهيم شاهد تيئن آن من Tien An Men ديگری باشيم و با سکوت مان اجازه دهيم در ايران نيز جنبش دانشجوئی به سرنوشت جنبش جوانان چينی دچار شود».


فرانچسکو پاسکوالی در خاتمه می گويد: «اکر لازم باشد هر روز در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ايران در رم بست خواهيم نشست، تا به نمايندگان تهران ياد آوری کنيم که دانشجويان ايرانی در مبارزه شان برای آزادی و دمکراسی تنها نيستند و از حمايت ما برخوردارند».


کميته «تهران ۲۰۰۷» در تلاش است هياتی را برای ملاقات با انجمن های دانشجوئی ايرانی به ايران اعزام دارد، وليکن در اين زمينه هنوز پاسخی از سفارت جمهوری اسلامی در رم دريافت نکرده است.


XS
SM
MD
LG