لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۷

احضار سفير بریتانیا به وزارت خارجه ايران


سخنگوی سفارت بریتانیا تایید کرد که آقای جفری آدامز به وزارت امورخارجه ايران احضار شده است
سخنگوی سفارت بریتانیا تایید کرد که آقای جفری آدامز به وزارت امورخارجه ايران احضار شده است

وزارت امورخارجه ايران روز سه شنبه ۵ دی ماه در اعتراض به اظهارات تونی بلر، نخست وزير بريتانيا، سفير اين کشور در تهران را احضار کرد.


ابراهيم رحيم پور، مديرکل غرب اروپا وزارت امورخارجه ايران، گفت در واکنش به اظهارات تونی بلردرباره ايران درسفر به خاورميانه، جفری آدامز سفير بريتانيا در تهران به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت ايران به وی ابلاغ شد.


تونی بلرنخست وزیر بریتانیا از کشورهای خاورميانه درخواست کرده بود تا در برابر «تهديدهای استراتژيک از سوی حکومت ايران» بایستند

آقای بلرروز چهارشنبه، سی ام آذرماه در دبی، از کشورهای خاورميانه درخواست کرده بود تا در برابر آنچه وی آن را «تهديدهای استراتژيک از سوی حکومت ايران» مي خواند بايستند.


نخست وزير بريتانيا گفته بود:« ما بايد در برابر چالش های استراتژيکی که دولت ايران، و نه مردم آن و احتمالا نه تمام عوامل درون دولت در برابر ما قرار داده بايستيم. آنها که سياست های دولت ايران را تعيين می کنند می خواهند ما را در لبنان، عراق و فلسطين شکست دهند. ما در پاسخ بايد اعمال آنها را افشا کنيم و برای جلوگيری از آن ائتلافی تشکيل دهيم که دست تندروها را از تمام منطقه کوتاه کند.».


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران ،ايسنا، آقای رحيم پورخطاب به سفير بريتانيا گفت:« به نظر می رسد آقای بلر برای سرپوش گذاردن بر ناکامی های خود در بحران هايی هم چون عراق، افغانستان و خاورميانه و اعلام اين سخنان تفرقه انگيز در سفر اخير به منطقه خليج فارس از سياست کهنه «تفرقه بينداز وحکومت کن»پيروی کرده و متوسل به اين گونه جوسازي ها عليه جمهوری اسلامی ايران شده است که مطمئنا در رسيدن به اين اهداف نا کام خواهد ماند».


در همين زمينه، میترا بهنام مجتهدی، يی از سخنگویان سفارت بريتانيا در تهران با تاييد خبر احضار به خبرگزاری رويترز گفت:« دراين ديداربحث های و ديدگاه های کلی مطرح شد».

مديرکل غرب اروپا وزارت امورخارجه ايران با اشاره به تلاش های «ضد ايرانی آقای بلر در وارانه جلوه دادن برنامه هسته ای ايران برای محروم کردن ايران از حقوق قانونی و طبيعی خود در برخورداری از انرژی» گفت:« مطمئنا اين تلاش ها و نيز قطعنامه اخير ضد ايرانی شورای امنيت هيچ تاثيری در اراده مردم و دولت ايران برای برخورداری از حقوق قانونی و طبيعی خود از انرژی صلح آميز هسته ای نخواهد آورد».



.


XS
SM
MD
LG