لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۴

افزايش نيروهای ارتش لبنان در شهر بيروت


ارش لبنان سربازان بیشتری برای کنترل خیابان های بیروت به این شهر اعزام کرد
ارش لبنان سربازان بیشتری برای کنترل خیابان های بیروت به این شهر اعزام کرد


پس از کشته شدن يک جوان شيعه در درگيری های بيروت ارتش لبنان برای جلوگيری از گسترش خشونت های قومی تعداد بيشتری نيرو به اين شهر اعزام کرد.


به گزارش رویترز، منابع امنيتی گفته اند ارتش نيروهای نظامی را در محله های سنی نشينی، که در مسير آمدورفت تظاهر کنندگان طرفدار حزب الله قراردارد، افزايش داده است.

روز يکشنبه ،سوم دسامبر، درگيری ميان تظاهر کنندگان طرفدار حزب الله و ساکنان اين محلات منجر به مرگ يک نفر و زخمی شدن چهار نفر ديگر شد.


عمرو موسی، دبيرکل اتحاديه عرب ، که برای ميانجی گری بين جناح های درگير در لبنان به بيروت سفر کرده بود نسبت به وخامت بحران در لبنان هشدار داد.


تظاهرات طرفداران حزب الله لبنان و مخالفان دولت فواد سينيوره وارد چهارمين روز خود شد و صدها تن از آنها برای سومين شب متوالی در خيابا ن های بيروت ماندند و اعلام کرده اند تا برکناری نخست وزير دست از تظاهرات نخواهند کشيد.


درهمين زمينه، آيت الله محمد حسين فضل الله ، بلند پايه ترين شخصيت مذهبی شيعيان در لبنان، جناح های در گير را به وحدت دعوت کرد.


دولت به کارخود ادامه می دهد
فواد سينوره،نخست وزير لبنان، در واکنش به نا آرامی ها اخير می گويد تا زمانی که دولت از حمايت پارلمان و قانون اساسی برخوردار باشد او به کار خود ادامه خواهد داد. نخست وزير لبنان تاکيد کرد که قصد کناره گيری از مقامش را ندارد.



حزب الله لبنان دولت را متهم به پيروی از سياست های غرب می کند و در اين راستا شش وزير طرفدار حزب الله و مخالف نخست وزير از کابينه استعفا کرده اند.



حاميان دولت نيز در مقابل ، حزب الله را «عوامل سوريه در لبنان» می دانند و معتفدند سوريه با همکاری ايران ، به حزب الله کمک مالی و تسليحاتی می کند. ايران اتهام کمک نظامی به حزب الله را همواره رد کرده است ، اما مقام های تهران بارها تصريح کرده اند که «حامی معنوی» حزب الله لبنان هستند .



از زمان ترور رفيق حريری، نخست وزير لبنان که سال گذشته اتفاق افتاد فشار بين المللی زيادی بر دولت سوريه وارد شده تا از دخالت در امور لبنان دست بردارد . اين اتهام از سوی مقامات سوريه رد شده است .
پرونده حريری از سوی سازمان ملل در حال بررسی بود که دو هفته پيش وزير صنايع لبنان ترور شد و اوضاع سياسی اين کشور بار ديگر بحرانی شد.


XS
SM
MD
LG