لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۴

حزب الله لبنان میانجی گری اتحادیه عرب را پذیرفت


صد ها هزار نفر در دهمین روز از تظاهرات مخالفان دولت شرکت کردند
صد ها هزار نفر در دهمین روز از تظاهرات مخالفان دولت شرکت کردند

حسن نصرالله، رهبر جنبش حزب الله لبنان، پیشنهاد اتحادیه عرب برای میانجی گری و کمک به پایان دادن رویارویی میان دولت وطرفداران این گروه را پذیرفته است.


مصطفی اسماعیل، نماینده ویژه عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب، به تلویزیون العربیه گفته است که حسن نصرالله «موافقت اصولی» خود را با طرح پیشنهادی اتحادیه عرب اعلام کرده است و او روز دوشنبه یازدهم دسامبر به بیروت سفر خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، حسن فضل الله عضو حزب الله و نماینده پارلمان لبنان تایید می کند که رهبر حزب الله به پیشنهاد اتحادیه عرب پاسخ مثبت داده است.


آقای فضل الله می گوید:« حسن نصرالله به آقای اسماعیل اطلاع داد که حزب از هرگونه ابتکار عملی که به شکل گیری دولت وحدت ملی کمک کند استقبال می کند».


تظاهرات گسترده مخالفان دولت در بیروت


صدها هزار نفر از مخالفان دولت فواد سینوره نخست وزیر لبنان روز یکشنبه دهم دسامبردرخیابان های بیروت دست به راهپیمایی زدند.


در دهمین روز از تظاهرات،طرفداران حزب الله و مخالفان دولت لبنان با در دست داشتن پرچم های لبنان و حزب الله در دومیدان اصلی بیروت گرد امدند.


شیخ نعیم قسیم یکی از اعضای رهبری حزب الله در سخنرانی خود برای تظاهر کنندگان با متهم کردن دولت فواد سینوره به وابستگی به دولت آمریکا گفت:«آقای سینوره و متحدانش امیدوار بودند تا اسراییل حزب الله را ازمیان بردارد اما این خواست آنها برآورده نشد».


حزب الله لبنان دولت را متهم به پيروی از سیاست های غرب می کند و در اين راستا شش وزير طرفدار حزب الله و مخالف نخست وزیر از کابينه استعفا کرده اند.


حاميان دولت نيز در مقابل ، حزب الله را «عوامل سوريه در لبنان» می دانند و معتفدند سوريه با همکاری ايران ، به حزب الله کمک مالی و تسليحاتی می کند. ايران اتهام کمک نظامی به حزب الله را همواره رد کرده است ، اما مقام های تهران بارها تصریح کرده اند که «حامی معنوی» حزب الله لبنان هستند .
XS
SM
MD
LG