لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۷

پيامک مطلوب ترين شيوه تماس برای نوجوانان


همانطور که والدين اکثر نوجوانان در آمريکا می دانند ارسال پيامک به رايج ترين شيوه تماس بين نوجوانان بدل شده و تازه ترين نظرسنجی در آمريکا نشان می دهد که يک سوم از آنها روزانه بيش از ۱۰۰ پيامک می فرستند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان اين نظر سنجی که توسط موسسه پژوهش و نظر سنجی پئو انجام شده نشان می دهد که تلفن موبايل به طور کلی و ارسال پيامک به طور مشخص چگونه به بخش تفکيک ناپذيری از زندگی نوجوانان آمريکايی بدل شده است.

براساس نتايج اين نظرسنجی اکنون سه چهارم از کل نوجوانان بين ۱۲ تا ۱۷ ساله در آمريکا صاحب تلفن موبايل هستند در حاليکه اين رقم در سال ۲۰۰۴ حدود ۴۵ درصد بود. همچنين ارسال پيامک از طريق تلفن همراه در سالهای اخير به شکل چشمگيری بين نوجوانان افزايش يافته است.

به گزارش سی ان ان نتايج اين تحقيقات که اخيرا منتشر شده اين نکته را تاييد می کند که نوجوانان به نسبت ديگران کمتر تلفن می زنند. آنها معمولا فقط برای گفتگو با والدين خود از مکالمه تلفنی استفاده کرده و وقتی که نوبت به تماس با دوستان می رسد ارسال پيامک را ترجيح می دهند.

به گفته آماندا لنهارت يکی از مسئولان مرکز نظرسنجی پئو ارسال پيامک بسيار ساده و کارآمد است. وی می افزايد :« ارسال پيامک بسيار راحت تر و شيوه تماس بهتری برای مطلع شدن از يکديگر است . ارسال کنندگان پيامک ممکن است موضوع مهم يا عاجلی برای گفتگو نداشته باشند ولی با اين وسيله با يکديگر در تماس هستند.»

به گزارش شبکه خبری سی ان ان با وجوديکه نوجوانان بخش اعظم ساعات روز را در مدرسه سپری می کنند به نظر می رسد که در اين ساعات نيز ارسال پيامک متوقف نمی شود. در بسياری از مدارس امريکا استفاده و حمل تلفن موبايل به داخل کلاسهای درس ممنوع است ولی اين نظر سنجی نشان می دهد که اکثر نوجوانان در طول هر کلاس درس حداقل يک پيامک ارسال می کنند.

نظر سنجی جديد نشان می دهد که نوجوانان دختر به نسبت پسرها بيشتر پيامک می فرستند . دختران بطور متوسط روزنامه ۸۰ پيامک ارسال و يا دريافت می کنند در حاليکه اين رقم برای نوجوان پسر حدود ۳۰ مورد است.

اين نکته عجيبی نيست چون در مجموع استفاده زنان از تمامی اشکال برقراری تماس به مراتب از مردان بيشتر است. به عنوان مثال ۵۹ درصد از دختران صرفا برای سلام و عليک با دوستان خود پيامک می فرستند در حاليکه اين رقم در ميان نوجوانان پسر ۴۹ درصد است. به خاطر استفاده بيشتر دختران از ارسال پيامک بخش اعظم والدينی که تماسهای تلفنی فرزندان خود را در آمريکا کنترل می کنند والدين دختران ۱۲ تا ۱۳ ساله هستند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان نوجوان برای ثبت و ارسال تجارب روزانه خود نيز پيامک می فرستند . علاوه بر ارسال پيامک ۸۳ درصد از نوجوانان برای گرفتن عکس از تلفن موبايل خود استفاده می کنند و ۶۴ درصد از آنان اين تصاوير را برای يکديگر ارسال می کنند.

به گفته آماندا لنهارت از مسئولان موسسه نظر سنجی پئو موضوعات اصلی که نوجوانان از آن عکس می گيرند حيوانات خانگی آنها، افراد مهم در خانواده و اطرافيان و حوادث و اتفاقات خنده داری است که آنها می خواهند آن را با دوستان خود درميان بگذارند.

خانم لنهارت می گويد دسترسی ساده تر به تلفن موبايل ، افزايش امکانات گوشی های جديد برای ارسال پيامک و کاهش چشمگير بهای استفاده از تلفن موبايل باعث شده که نوجوانان آمريکا محدوديت چندانی در اين زمينه نداشته و در اکثر موارد حتی برای يک سلام و احوالپرسی ساده پيامک بفرستند.

نظر سنجی موسسه پئو در ماههای تابستان گذشته از طريق تماس تلفنی با بيش از ۸۰۰ نوجوان بين سنين ۱۲ تا ۱۷ سال به علاوه يکی از والدين آنها در نقاط مختلف آمريکا انجام شده است.
XS
SM
MD
LG